اخبار داغ

گزارش جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت:

بالاخره وزارت صمت "وزیر دار" شد/ نمایندگان مخالف و موافق "رزم حسینی" چه گفتند؟

بالاخره وزارت صمت "وزیر دار" شد/ نمایندگان مخالف و موافق "رزم حسینی" چه گفتند؟
نمایندگان مجلس با ۱۷۵ رای موافق، ۸۰ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۴۶ آرا ماخوذه؛ به رزم حسینی برای تصدی گری وزارت صنعت معدن و تجارت اعتماد کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست برسی برنامه‌‌ها و صلاحیت علیرضا رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت به ریاست محمدباقر قالیباف در حالی آغاز شد که ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه حضور رئیس جمهور در این جلسه را نداد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در آغاز این جلسه  کمیسیون صنایع مجلس گزارشی از روند بررسی صلاحیت این گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صنعت معدن وتجارت به نمایندگان مجلس ارائه کرد.

,

رزم حسینی که 2 دهه در کانادا زندگی کرده نمی‌تواند دم از مردمداری و نظام بزند

, رزم حسینی که 2 دهه در کانادا زندگی کرده نمی‌تواند دم از مردمداری و نظام بزند, رزم حسینی که 2 دهه در کانادا زندگی کرده نمی‌تواند دم از مردمداری و نظام بزند, ,

اردشیر مطهری نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 8 مهر 99) در مخالفت با رزم‌حسینی گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزرات صمت اظهار داشت: مجلس انقلابی که مقام معظم رهبری در باره این دوره فرمودند صفتی نیست که به هر دوره از مجلس داده باشند بلکه این صفت مسئولیت ما را در قبال حاکمیت و مردم دو چندان کرده است.

,

وی افزود:‌امروز وزیر پیشنهادی صمت توسط رئیس‌جمهوری که خودش را مخفی کرده و به هیچ وجه در انظار عمومی حاضر نمی‌شود و حتی برای دومین بار در مجلس یازدهم برای تعیین تکلیف وزارت صمت که وزیر پیشنهادی خودش است حضور پیدا نمی‌کند که جای تاسف دارد.

,

نماینده گرمسار در مجلس گفت: مردم امروز در کوچه و خیابان می‌گویند خدا روحانی را لعنت کند؛ مردم دیگر به روحانی سر سوزنی اعتماد ندارد چه برسد به وزیر پیشنهادی او که در دو دهه خارج از کشور بوده است.

,

مطهری گفت:‌ برخی افراد پشت پرده انتصاب رزم‌حسینی در جایگاه وزیر صمت هستند که اگر من بخواهم آن را بیان کنم تعجب می‌کنید. این در حالی است که ملاقات‌هایی از سوی افراد فاسد کنار رزم‌حسینی با برخی مسئولین و نمایندگان مجلس که به تعداد انگشتان است صورت گرفته که جای تعجب دارد.

,

وی افزود:‌آقای رزم‌حسینی شما چگونه می‌خواهید مسئولیت بگیرید در حالی که ادعا کرده‌اید که محل زندگی‌تان در کانادا بوده و حتی دو دهه در کانادا بوده‌اید و خانواده‌تان در این کشور زندگی می‌کنند؛ شما چرا به ایران آمده و دم از نظام و مردم می‌زنید؟ 

,

دستیابی بخش صنعت و معدن و تجارت به جایگاه اصلی خود در اقتصاد ملی با دشواری مواجه شده است

, دستیابی بخش صنعت و معدن و تجارت به جایگاه اصلی خود در اقتصاد ملی با دشواری مواجه شده است, دستیابی بخش صنعت و معدن و تجارت به جایگاه اصلی خود در اقتصاد ملی با دشواری مواجه شده است, ,

حجت‌الله فیروزی سخگوی کمیسیون صنعت معدن و تجارت در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت علیرضا رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت در توضیح گزارش کمیسیون متبوع در خصوص بررسی‌های صورت گرفته درباره وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صمت اظهار داشت: در راستای بررسی صحت مدارک تحصیلی وزیر محترم پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در مقطع دانشگاهی، موضوع طی نامه شماره 45822 مورخ  2 مهرماه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استعلام گردید که بر اساس مکاتبه مورخ 5 مهر ماه آن وزارتخانه مدرک تحصیلی مشارالیه در مقطع تحصیلی کارشناسی که در سوابق وزیر پیشنهادی اشاره گردیده مورد تائید قرار گرفت.

,

وی افزود: نتایج بررسی تطبیقی برنامه‌های ارائه شده ایشان برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اسناد بالادستی توسط کمیسیون، حکایت از آن دارد که38 درصد برنامه های پیشنهادی با احکام فوق الذکر" منطبق" و 50 درصد از موارد" همسو" است. بعلاوه نتایج حاصله نشان می دهد 12 درصد به احکام اشاره ای نشده است و این در حالی است که  حدود 9 درصد از این عدم توجه مربوط به احکام برنامه ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران است.

,

سخنگوی کمیسیون صنایع ادامه داد: در جلسه مزبور با طرح سوالات متعدد در ابعاد تخصصی و فنی، مدیریتی و اجرایی از طرف نمایندگان محترم عضو کمیسیون و استماع دیدگاهها و پاسخ های ایشان، صلاحیت وزیر محترم پیشنهادی مورد ارزیابی قرار گرفت.

,

وی بیان کرد:  در مجموع پس از بحث و تبادل نظر، اعضای کمیسیون صلاحیت ایشان را برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد تائید قرار داد و با نظر مثبت، نکات و پیشنهادهای زیر راتوصیه نمود.

,

فیروزی بر همین اساس اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در پنجمین دهه عمر پربرکت خویش، مسیر بلندی از رشد، پیشرفت و توانمندسازی بخشهای مختلف اقتصاد را علیرغم همه تهدیدها و بدخواهیهای دشمنان پیموده است و تداوم این روند و افزایش شتاب آن نیازمند برنامه ریزی منسجم ، استفاده بهینه از منابع سرشار مادی، معنوی و انسانی کشور با بهرهگیری از تجارب اجرایی و اصلاح رویه‌های مشکل ساز بویژه در حوزه صنعت ومعدن است؛ چراکه این حوزه در اقتصاد کشور با تاثیر گذاری چهل و دو (42) درصدی در تولید ناخالص داخلی و سی (30) درصدی  دراشتغالزایی میتواند نقش بسیار پراهمیتی در تحرک سایر بخشها به واسطه روابط با بخشهای بالادست و پایین دست ایفا نماید.

,

وی افزود: به همین جهت مدیریت مطلوب در این فضا میتواند از یکسو ضمن بهبود تعامل حلقه های زنجیره در بخشهای مرتبط بویژه در بخش های صنعتی، معدنی و تجاری، توزیع متوازن و عادلانه ثروت، سرمایه گذاری و ارزش افزوده بهینه، عاملی برای بهبود فضای کسب و کار در صنعت باشد.

,

فیروزی تصریح کرد:‌ بدون تردید کارآمدی این مدیریت می بایست با ایجاد حفظ آرامش روانی مردم در تامین کالا و روش های توزیع عادلانه، کارایی در فعالیتهای اقتصادی نمایان گردد تا بتوان اقتصاد را نه به عنوان هدف بلکه به عنوان وسیله در خدمت رشد و تکامل جامعه قرار داد.

,

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس بیان کرد: در حال حاضر با وجود چالش هایی همچون همسو نبودن سیاست های کلان با سیاست های صنعتی، معدن، تجاری و فناوری، فشار گرانی برخی از کالاها بر جامعه ناشی از نوسانات متغیرهای کلان، محدودیت در بهره گیری از ابزارهای نوین تامین مالی، ظرفیت خالی صنایع، وجود واحدهای صنعتی و معدنی نیمه فعال و غیرفعال، بالابودن تجارت غیررسمی و قاچاق، بهره وری پایین عوامل تولید در برخی از بخشهای صنعتی، ضعف مهارتی منابع انسانی جهت حصول به اهداف و ماموریت ها، ناهماهنگی بین زیرساخت های پشتیبان بازرگانی در ارتباط با توسعه همزمان صادرات و ظرفیت های تولیدی، ریسک نسبتاً بالای محیط سرمایهگذاری، دستیابی بخش صنعت و معدن و تجارت به جایگاه اصلی خود در اقتصاد ملی با دشواری مواجه شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: از این رو سکاندار صنعت، معدن و تجارت می بایست با ایجاد انتظام و هماهنگی در سیاست گذاری و تنظیم گری بخش های تولیدی و تجاری و زیربخشهای آن با ارتقاء رقابت پذیری و کاهش هزینه های مبادله، توسعه تجارت الکترونیک وتعمیق و گسترش صادرات، متنوع سازی اقتصاد مبتنی بر فناوری و دانش، تنظیم و مدیریت بازار و اصلاح نظام تجارت داخل و شبکه های توزیع، استفاده از ظرفیت های منابع بخش خصوصی  و به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و اجرای سیاست های کلی نظام و همچنین رسیدن به اهداف سند چشم انداز بیست ساله کشور با حل مشکلات معیشتی مردم ناشی از افزایش قیمت ها، واحدهای صنعتی و معدنی، بهبود و ساماندهی بازار و صنعت خودروسازی، افزایش ظرفیت تولید، محورهای زیر را با ارزیابی مستمر، تعامل سازنده با قوه مقننه، تدوین راهکارهای عملیاتی و برنامه ریزی دقیق و اجرای مناسب مورد توجه ویژه قرار دهد و نسبت به تدوین برنامه های کوتاه مدت و عملیاتی اقدام  نماید و گزارش عملکردی آن را در مقاطع سه ماهه به مجلس شورای اسلامی کند.

,

در ادامه، بخش دیگری از گزارش کمیسیون صنایع مجلس درباره گزارش برنامه‌های ویر پیشنهادی صمت آمده است:

,

 اهتمام ویژه به  مدیریت وزارتخانه:

,

- چابک سازی ساختار اجرایی وزارتخانه

,

- اولویت دادن به توانمندی، تعهد و تخصص در واگذاری مسئولیتها

,

-اهتمام و تاکید بر حاکمیت قانون در تمامی امور محوله

,

-استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان و جامعه دانشگاهی و فعالان اقتصادی

,

-مبارزه جدی با فساد و رانت در تمامی سطوح وزارتخانه 

,

-اولویت  در بکارگیری مدیران جوان و تحول گرا

,

-فراهم نمودن زمینه تربیت نیروهای جوان

,

توسعه سرمایه گذاری و تکمیل طرح های تولیدی:

,

-تکمیل و راه اندازی پروژه های نیمه تمام صنعتی و معدنی

,

-اجرای پروژه های اولویت دار در تامین نیاز بازار داخل و توسعه صادرات با کشورهای همسایه و بهره گیری از ظرفیت موافقت نامه های منطقه ای

,

-استفاده از ظرفیت های بورس کالا و هدایت نقدینگی سرگردان به سمت تولید

,

-برنامه ریزی و فراهم نمودن زمینه ساخت ماشین آلات معدنی در داخل کشور

,

-تکمیل زنجیره معادن صنایع معدنی با هدف جلوگیری از خام فروشی

,

-بکارگیری ظرفیت شرکت های دانش بنیان و ارتقاء بهره وری در بخش صنعت، معدن و تجارت

,

-بهبود محیط سرمایه گذاری و سهولت فضای کسب و کار

,

-تقویت اقتصاد محلی در پیوند با اقتصاد منطقه ای و ملی مبتنی بر احیاء مسئولیت های اجتماعی

,

-کاهش تصدی گری با توانمندسازی و حمایت موثر از بنگاه های داخلی

,

مدیریت و تنظیم بازار:

,

-بهبود ساختار تامین کالاهای اساسی و نهادههای تولید با کسب اختیارات خاص از دولت

,

-توجه به معیشت و سفره مردم با ساماندهی جریان گردش کالا از تولید تا مصرف

,

-تلاش جهت شکسته شدن انحصار در بخش های مختلف صنعت و معدن و تجارت

,

-تدارک بسته های مشوق برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه صنعت و معدن

,

-ساماندهی و نظارت بر توزیع مناسب کالاها با استفاده از نظارت مردمی و اتحادیه های کشوری و تقویت نقش انجمن هاو تشکل های خصوصی و تعاونی و مردم نهاد

,

-چابک سازی و شفاف سازی شبکه های توزیع کالا با ایجاد و بهینه کردن بانکهای اطلاعاتی جامع

,

- همکاری با نهادهای مرتبط در کنترل و مدیریت موثر پدیده قاچاق کالا و بازارهای غیررسمی

,

-رصد مستمر و پایش موجودی و قیمت کالاها

,

-گسترش تجارت الکترونیک و بهره گیری از فناوری نوین در فعالیت های تنظیم بازار

,

-تقویت مراکز عرضه مستقیم و ساماندهی فروش محصولات

,

-حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرفکنندگان

,

-بهبود و ارتقاء نظام قیمت گذاری کالاهای اولویت دار

,

-نظارت بر بازار کالاهای خاص

,

مدیریت تولید بر مبنای جهش تولید و ساخت داخل:

,

-تدوین برنامه های اجرایی و مدون به منظور سوق پیدا کردن نقدینگی به سمت تولید

,

- فعال سازی واحدهای راکد صنعتی دارای مزیت و ظرفیتهای خالی واحدهای صنعتی و معدنی

,

-افزایش سهم بخش صنعت در تولید داخلی و افزایش ارزش افزوده بخش صنعت

,

-صیانت از منابع ارزی کشور و هدایت منابع جهت تقویت تولید داخل

,

-هماهنگی با سایر وزارتخانه ها جهت رونق تولید بویژه با وزارت امور خارجه برای ایجاد سازوکارهایی به منظور  استفاده حداکثری از دیپلماسی اقتصادی

,

-ارتقاء سهم معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص ملی با دستیابی به فنآوری های نوین با احیاء و فعالسازی و راه اندازی معادن غیرفعال و راکد و رهاسازی معادن بلوکه شده و  تجهیز و نوسازی معادن

,

-مدیریت میزان سهام شرکت دولتی حوزه صنعتی و معدنی در بورس و الزام سوق دادن نقدینگی آن در تولید

,

-رعایت سیاست های پدافند غیرعامل به منظور کاهش آسیب پذیری زیرساخت ها و ارتقای پایداری ملی

,

-ساماندهی زنجیره تامین داخلی در رشته فعالیتهای مختلف صنعتی

,

-حمایت از تولید کالای ایرانی

,

-اقدام عملی در تکمیل طرحهای نیمه تمام با اولویت طرحهای دارای پیشرفت فیزیکی بالا

,

-افزایش و تقویت ارتباط با مراکز دانشگاهی، پژوهشی و تحقیقاتی برای حل مسائل مرتبط با تجارت داخلی و خارجی

,

مدیریت توسعه صادرات و کنترل واردات

,

-تدوین برنامه های مشخص تهاتر کالا با سایر کشورها بویژه کشورهای همسایه

,

-کاهش وابستگی به واردات و مسدود کردن راه واردات غیرضرور و افزایش تولید محصولات صادراتی صنعتی

,

-توجه به فرصت های رشد و ارتقای تولید

,

-افزایش ارزآوری ناشی از صادرات غیرنفتی

,

-تقویت دیپلماسی اقتصادی با تمرکز بر ورود به بازار کشورهای همسایه و منطقه و بازار جهانی

,

-پیگیری تبادلات اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه

,

-تاکید بر استفاده از ظرفیتهای موافقتنامه های ترجیحی، اتحادیهها و پیگیری تبادلات اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه

,

-هماهنگی میان تنظیم بازارداخلی، مدیریت واردات و توسعه صادرات

,

- استفاده حداکثری از ظرفیت استان ها و بازارچههای مرزی و مناطق آزاد جهت  صادرات کالا و محصولات داخلی

,

-پیگیری کاهش هزینه های مبادله در فرایند توزیع

,

فعالیت‌های اقتصادی «رزم‌حسینی» مشکوک است

, فعالیت‌های اقتصادی «رزم‌حسینی» مشکوک است, فعالیت‌های اقتصادی «رزم‌حسینی» مشکوک است, فعالیت‌های اقتصادی «رزم‌حسینی» مشکوک است, ,

 محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت، گفت: هیچ ایرادی به رزم‌حسینی درباره حضورش در جبهه وارد نیست اما تقاضای بنده از موافقان وی آن است که لطفاً از نام سردار سلیمانی در این زمینه استفاده نکنند.

,

وی افزود: سوال ما از رزم‌حسینی آن است که چرا از کشور خارج شده و طی سالیان متوالی، کار واردات را انجام داده است؟ درواقع کار وی وارد کردن دستگاه‌های دست‌دوم به کشور بوده و از این جهت لطمه‌های زیادی به کشور زده است.

,

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: رزم‌حسینی تنها سابقه خود را بیزینس بودن مطرح کرده که دیدیم چه آسیب‌هایی را به تولید کشور زده اما وی سابقه‌ای در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت ندارد.

,

فرهنگی تأکید کرد: رزم‌حسینی مهارت‌هایی که مربوط به مدیران عالی است، ندارد.  هر آنچه از او دیدیم در حد یک مدیر میانی یا استاندار است و وی صلاحیت پذیرش وزارت صمت را ندارد.

,

وی متذکر شد: زمانی که درباره خرید تضمینی یا ذخایر استراتژیک از رزم‌حسینی سوال می‌شود، وی راهکار روشنی ارائه نمی‌کند و قطعاً نمی‌تواند تحولی را در این وزارتخانه ایجاد کند.

,

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رزم‌حسینی فعالیت‌های مشکوک زیادی در زمینه اقتصادی دارد به گونه‌ای که برای یک شرکت صوری وام‌های چند میلیون یورویی و دهها میلیاردی گرفته و سپس این شرکت‌های صوری را با قیمتی گزاف به یک شرکت دولتی فروخته است.

,

فرهنگی با بیان اینکه ما در سوابق رزم‌حسینی اقدامات قابل توجهی را مشاهده نکردیم، گفت: تمام سوابق وی مربوط به واردات به کشور بوده، عملاً وی تولید داخلی را به خاک سیاه کشانده و با این شرایط جای تأسف دارد که رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفته است که اگر ما چوب را هم به مجلس معرفی کنیم، باید تائید کنند درحالی‌که این‌چنین نیست و نمایندگان حق رأی دارند.

,

رزم حسینی برنامه‌ای برای احیای بخش معدن ندارد

, رزم حسینی برنامه‌ای برای احیای بخش معدن ندارد, رزم حسینی برنامه‌ای برای احیای بخش معدن ندارد,

مهرداد ویس کرمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت اظهارداشت: رزم حسینی برنامه‌ای برای احیای بخش معدن ندارد و بحث صنعت، معدن و تجارت یک علم پیچیده و پیشرفته است اما تحصیلات رزم حسینی در حد لیسانس است و برای کشوری با این همه تحصیلکرده برازنده نیست که فردی با این تحصیلات وزیر صمت شود.

,

وی بیان کرد: رزم حسینی به بخش خصوصی و واردات ماشین سنگین دلبستگی دارد و با این شرایط سوال ما این است که آیا وی می‌تواند با واردات بی رویه مقابله کند.

,

نماینده مردم خرم آباد در مجلس تصریح کرد: عدم تجربه کاری رزم حسینی در بخش‌های دولتی ما را نسبت به کشیده شدن امکانات به نقاط معناداری از کشور نگران می‌کند و وی باید بداند که همه ایران در یک یا چند استان خلاصه نمی‌شود.

,

ویس کرمی تصریح کرد: آقای رزم حسینی آیا صحت دارد که دختر شما در هیئت مدیره برخی از شرکت‌های اقماری فعال و شهروند کانادا است؟

,

وی افزود: عدم حضور رئیس جمهور را حمل بر شرمندگی از مردم و مجلس می‌دانیم و کسانی که مجلس را به کوتاه آمدن در مقابل شرکت‌های خودروساز متهم می‌کنند، این مجلس را نشناخته اند.

,

«رزم حسینی» برای برون رفت از مشکلات کنونی وزارت صمت برنامه دارد 

, «رزم حسینی» برای برون رفت از مشکلات کنونی وزارت صمت برنامه دارد , «رزم حسینی» برای برون رفت از مشکلات کنونی وزارت صمت برنامه دارد ,

حسین نوش آبادی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت، گفت: با توجه به وضعیت آشفته بازار و نابسامانی در بخش های صنعت، معدن و تجارت باید وزیری با تجربه و توانمند برای تصدی وزارت صمت انتخاب شود.

,

وی بیان کرد: مردم انتظار دارند که بازار مدیریت شود و در توزیع کالاهای اساسی، عدالت وجود داشته باشد که این مسئله مستلزم حذف انحصار در واردات کالا و مبارزه با رانت خواران است.

,

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احیای واحدهای صنعتی و تولیدی و تأمین مواد اولیه برای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل تولیدی باید در اولویت وزیر جدید صمت قرار گیرد و همچنین وزیر صمت باید از ظرفیت کشور برای جهش تولید استفاده کند.

,

نوش آبادی با بیان اینکه وزیر آینده صمت باید بازار خودرو را ساماندهی کند، گفت: فعال کردن دیپلماسی اقتصادی، توسعه صادرات و مبادلات مرزی، جلوگیری از فساد اداری و حذف رانت خواری و همچنین استفاده از نیروهای انقلاب و جوانی باید جز برنامه های اصلی وزیر صنعت، معدن و تجارت در آینده باشد.

,

وی گفت: رزم حسینی در بخش های مختلف اجرایی و اقتصادی، فعالیت داشته و نقش برجسته ای در حوزه دفاعی و عملیاتی در دوره دفاع مقدس ایفا کرده است.

,

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: رزم حسینی برای برون رفت وزارت صمت از مشکلات کنونی برنامه های مناسبی دارد و تقاضای بنده از نمایندگان آن است که وزارت صمت را از بلاتکلیفی نجات دهند.

,

اینکه آقای واعظی گفتند چوب هم در مجلس رای می آورد بی اساس است

, اینکه آقای واعظی گفتند چوب هم در مجلس رای می آورد بی اساس است, اینکه آقای واعظی گفتند چوب هم در مجلس رای می آورد بی اساس است,

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس امروز (سه شنبه 8 مهر ماه 99) در صحن علنی مجلس در جریان وضعیت صلاحیت و رأی اعتماد به وزیر پیشنهاد‌ی صمت اظهار داشت: آقای حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور یادداشتی را داده‌اند و در آن تأکید کرده‌اند نقل قول واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور مبنی بر این که «اگر چوب هم معرفی شود رأی می‌آورد» اساسی ندارد.

,

رزم حسینی وزیر دولتی نیست

, رزم حسینی وزیر دولتی نیست, رزم حسینی وزیر دولتی نیست,

 احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه) پارلمان در موافقت با گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: عملکرد رزم حسینی در استانداری خراسان رضوی موفق بوده است زیرا دارای روحیه جهادی، تعامل گرا، حر و آزاده، شخصیتی مستقل و نگاه کارشناسی همراه با تعامل است.

,

وی ادامه داد: گزینه پیشنهادی وزارت صمت دارای نگاه توسعه گرا است و همواره منتقد سیاست های غلط اقتصادی دولت بوده است در واقع وی وزیر و مدیر دولتی نیست بلکه وزیر و مدیر حاکمیتی است.

,

ارکانی ادامه داد: بدون شک برای پیشرفت کشور همه ارکان کشور از جمله قوه مقننه، مجریه و قضاییه باید با یکدیگر همراه باشند.

,

وی بر همین اساس بیان کرد: بدون شک دو تابعیتی رزم حسینی تائید نشده است و هیات تحقیق از مدیران دوتابعیتی نیز این موضوع را تائید نکرده است. انقلابی ها از دروغ بیزار هستند و هیچگاه حاضر نیستند آبروی دیگران را لکه دار کنند از این رو نباید تهمت دوتابعیتی به رزم حسینی زده شود.

,

وی ادامه داد: گزینه پیشنهادی تصدی وزارت صمت قوانین مزاحم تولید را می شناسد زیرا فعالیت اقتصادی در بخش خصوصی داشته است.

,

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی عنوان می کنند چون رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد حاضر نشده نباید به رزم حسینی رأی دهیم چون توهین به مجلس است در حالی که رأی ندادن در شرایط کنونی تنبیه کردن بازار، کشور و مردم است؛ همچنین نباید از یاد برد وقتی ابزار نظارتی کمرنگ شود چنین وضعیتی مانند عدم حضور رئیس جمهور ایجاد می شود.

,

انتشار برخی مطالب در فضای مجازی درباره رزم حسینی یعنی کشور دچار آنارشیسم شده است

, انتشار برخی مطالب در فضای مجازی درباره رزم حسینی یعنی کشور دچار آنارشیسم شده است, انتشار برخی مطالب در فضای مجازی درباره رزم حسینی یعنی کشور دچار آنارشیسم شده است,

محمود عباس زاده مشکینی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت، گفت: ملت به مجلس یازدهم امید بسته و این مجلس عنوان انقلابی گرفته است و لذا ما باید برای رأی مثبت و منفی خود حجت شرعی داشته باشیم.

,

وی بیان کرد: انقلابی بودن به این معنا است که از خود، منافع قبیله ای و جناحی فاصله بگیریم و بر این اساس، نمایندگان باید زمان شناس باشند و هر اقدامی را در زمان مشخص خودش انجام دهند.

,

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطالب منتشر شده درباره وزیر پیشنهادی صمت در فضای مجازی به معنای آن است که کشور دچار آنارشیسم شده و اگر چنین مطالبی حقیقت دارد، پس گزارش دیوان محاسبات و وزارت اطلاعات درباره این فرد چه جایگاهی دارد؟

,

شرمنده مردم هستیم که سفره آنها کوچک است

, شرمنده مردم هستیم که سفره آنها کوچک است, شرمنده مردم هستیم که سفره آنها کوچک است,

علیرضا رزم‌حسینی گزینه پیشنهادی دولت جهت تصدی وزارت صنعت ، معدن و تجارت امروز (سه‌شنبه 8 مهر) در جلسه علنی مجلس در دفاع از خود اظهار داشت:‌در شرایط اقتصادی و دشوار امروز که تحریم ظالمانه و بیماری منحوس کرونا وجود دارد پذیرش مسئولیت سخت است اما به خدا و استعانت امام رضا (ع) امید دارم.

,

, ,

وی افزود:دو برنامه تقدیم رئیس جمهور جهت تصدی وزارت صمت شده است که مبتنی بر برنامه ششم توسعه، سیاست‌های بالادستی و ابلاغی و همچنین سیاست‌های راهبردی وزارت صمت است.

,

وی خاطرنشان کرد:تامین کالاهای اساسی ضروری بوده و بایستی اجناس سفره و معیشت مردم را تامین کنیم؛ ما شرمنده مردم هستیم؛ در کوچه خیابان وقتی آنها را می‌بینیم شرمنده هستیم که امروز سفره آنها کوچک است در حالی که آنها پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

,

گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صمت تصریح کرد:‌وزارت صمت با همکاری بانک مرکزی جهت تامین کالاهای اساسی اقدامات لازم را انجام خواهد داد ضمن اینکه برای تنظیم بازار هم بر همکاری و مشارکت با اتحادیه‌ها و صنوف جهت تنظیم بازار و نظارت و کنترل تاکید دارم. 

,

رزم‌حسینی گفت: اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار و حذف واسطه‌ها و دلالان جهت توزیع مناسب اجناس و اصلاح و استفاده از شناسه کالا برای کالاهای دوام دار ونیمه دوام دار از ضروریات است ضمن ا ینکه نباید به التهاب در بازار با دست زدن به قیمت‌ها اقدام کنیم.

,

وی گفت:‌در بخش صنعت هم استفاده از ظرفیت خالی واحدهای صنعتی بسیار مهم است در حالی که در برخی شهرک‌های صنعتی ما شاهد فعالیت واحدهای تولیدی با 30 تا 40 درصد ظرفیتت‌شان هستیم.

,

گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صمت تصریح کرد: احیای واحدهای تعطیل و راکد در شهرک‌های صنعتی بخشی از برنامه‌هایم است که الگوی موفقی در استان خراسان رضوی با عنوان کلینیک صنعت داشته‌ام که کار آن احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل صنعتی بوده است.

,

در نهایت پس از سخنان مخالفان و موافقان با گزینه پیشنهادی وزارت به علیرضا رزم‌حسینی برای تصدی وزارت صنعت ، معدن و تجارترای اعتماد دادند.

,

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۷۵ رای موافق ۸۰ مخالف و ۲ رای ممتنع به علیرضا رزم‌حسینی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتماد کردند.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه