اخبار داغ

معاون فنی بنیاد توسعه و عمرانی موقوفات یزد عنوان کرد

اعتماد یزدی‌ها برای مشارکت و سرمایه گذاری در وقف/وقف و رشد سرمایه اجتماعی

اعتماد یزدی‌ها برای مشارکت و سرمایه گذاری در وقف/وقف و رشد سرمایه اجتماعی
حمیدرضا تربتی گفت: با توجه به اقدام خوب عمرانی و توسعه ای وقف در استان یزد، دیدگاه ها نسبت به سرمایه گذاری در وقف تغییر کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا تربتی معاون فنی بنیاد توسعه و عمرانی موقوفات استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با تاکید بر عمل امینانه در اجرای نیات واقفین اظهار کرد: متاسفانه دو دیدگاه از قدیم تاکنون تیشه به ریشه وقف در استان یزد زده است، یکی اینکه به اعتقاد یزدی ها استفاده از زمین وقف دلپسند نیست و معتقدند روی زمین وقفی نباید رفت که زندگیمان بر باد می رود که این دیدگاه بسیار اشتباه است، چراکه باید از موقوفات استفاده کرد تا نیت واقف اجرایی و عملی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

***دو دیدگاه که برای وقف خطرناک است

, ***دو دیدگاه که برای وقف خطرناک است, ***دو دیدگاه که برای وقف خطرناک است,

وی افزود: دوم دیدگاه اشتباه مسئولان است که معتقد هستند چون موقوفات عام المنفعه هستند و مسئول این زمین را برای کار عام المنفعه می خواهد پس باید به رایگان در اختیار ان ها قرار داده شود که این دیدگاه هم به شدت خطرناک است.

,

تربتی با بیان اینکه هرچه وقف در زمینه معیشت مردم باشد باز هم کم است عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کنون و مشکلات معیشتی میزان موقوفات با نیت معیشت و اطعام کم است اما با این حال برخی منتقد هستند که وقفات محدود به اطعام و معیشت می شود.

,

***وقف بسیار می تواند به سرمایه اجتماعی کمک کند

, ***وقف بسیار می تواند به سرمایه اجتماعی کمک کند, ***وقف بسیار می تواند به سرمایه اجتماعی کمک کند,

وی با عنوان اینکه نیت واقفین بسیار گسترده است و در مواردی یک موقوفه بیش از 70 نوع نیت دارد ابراز کرد: وقف بسیار می تواند به سرمایه اجتماعی کمک کند بطورمثال در حوزه مسائل مذهبی موقوفات ضمن ترویج فرهنگ تشیع با همدلی ها در بالا بردن سرمایه اجتماعی هم اثرگذار است.

,

معاون فنی بنیاد توسعه و عمرانی موقوفات استان یزد گفت: دست اوقاف برای امور مختلف مانند توسعه شهری و برای همکاری با شهرداری ها بسته نیست و اگر طرح مصوبی باشد که بتواند از حاکم شهر که نماینده آن سازمان اوقاف است مجوز لازم را بگیرد موقوفات می توانند در توسعه شهر مشارکت داشته باشند و چه بسا که حق این را هم نداریم که جلو این موارد را بگیریم اما انچه مهم است عملی شدن نیت واقف است که باید با روش های مختلف محقق شود.

,

***اعتماد سرمایه گذاران برای مشارکت در وقف

, ***اعتماد سرمایه گذاران برای مشارکت در وقف, ***اعتماد سرمایه گذاران برای مشارکت در وقف,

وی با اشاره به ایجاد بنیاد توسعه و عمران موقوفات در سال 91 اذعان کرد: در این مدت سرمایه گذاری های بسیار زیادی صورت گرفته که برای اجرای برخی موقوفات می توان از مازاد بر نیت یک موقوفه دیگر استفاده کرد و آن ها را مشارکت داد  و یا اگر خود موقوفات استان کفاف سرمایه گذاری ها را ندهد می توان از سرمایه گذار خصوصی بهرهه برد.

,

تربتی ادامه داد: در گذشته جذب سرمایه گذار در یزد برای موقوفات بسیار مشکل بود اما در ده سال گذشته با توجه به اقدام خوبی که در استان صورت گرفت دیدگاه ها نسبت به سرمایه گذاری در وقف تغییر کرده و با استقبال سرمایه گذاران برای مشارکت روبرو هستیم.

,

***فعالیت های عمرانی وقف در یک نگاه

, ***فعالیت های عمرانی وقف در یک نگاه, ***فعالیت های عمرانی وقف در یک نگاه,

این مسئول در خصوص پروژه های عمرانی صورت گرفته در حوزه وقف گفت: اقدامات در این حوزه بسیار زیاد است که به چند مورد اشاره می کنم، ایجاد 20 واحد تجاری در تفت با زیربنای 800 متر و ارزش 4میلیارد تومان، در یک موقوفه طبخ آش مهریز 18 واحد تجاری در زیربنای 700متر و ارزش 5و نیم میلیارد تومان،  ایجاد مجتمع تجاری در موقوفه ابراهیم نورالله واقع در بلوارشهید صدوقی یزد با زیربنای 700 متر و ارزش 5.7 میلیارد تومان، ساخت 32 واحد مسکونی در قال یک مجتمع مسکونی در بلوار طالقانی، 40واحد تجاری در بلوار شهید عابدی یزد،  ایجاد 5 سوله و 12 واحد تجاری در موقوفه رشیدجمشید در خیابان ایمان به ارزش 15 میلیارد تومان از جمله فعالیت های عمرانی در حوزه وقف است.

,

وی با بیان اینکه یک هتل سنتی که تا کنون 25 میلیارد تومان هزینه در بر داشته در موقوفه زرگران یزد در حال احداث است که 50 میلیارد تومان تاکنون ارزش گذاری شده است.خاطرنشان کرد: پروژه بزرگ ساختمان 200واحدی پزشکان در موقوفه رمضان با زیربنای 1700متر و در 7 طبقه در حال احداث است که تاکنون 120 میلیارد تومان از محل بنیاد توسعه و عمران موقوفات مرکز و از سایر استان ها  تامین شده است و بالغ بر 190میلیارد تومان ارزش گذاری شده است.

,

وی با اشاره به راه اندازی مجتمع بین راهی شاهدیه تصریح کرد: در این مجتمع هم 11 واحد تجاری و یم پمپ بنزین از محل بقعه شیخ محمد سلطان شروع به کار کرده است.

,

تربتی با تاکید بر اینکه رسانه ها باید با همراهی هرچه بیشتر در جهت ترویج فرهنگ وقف کوشا باشند ابراز کرد: فعالیت حوزه عمرانی و توسعه موقوفات استان یزد سعی در اجرای نیات واقفین و مثمر ثمر واقع شدن موقوفات دارد و این تلاش روزبه روز افزون تر وبیشتر خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه