اخبار داغ

حال نان‌ سیستان خوب نیست؛

سقوط کیفیت آرد و نان در زابل/ نانوایی‌های بی‌کیفیت پلمب می‌شوند

سقوط کیفیت آرد و نان در زابل/ نانوایی‌های بی‌کیفیت پلمب می‌شوند
اکثر مردم سیستان که معمولا از خانواده‌های پر جمعیت هم تشکیل شده اند روزانه نیاز به چهار یا پنج قرص نان دارند و خرید از آزادپزی ها صرفه اقتصادی برای آنها ندارد، بنابراین مجبور هستند از نانوایی‌های دولتی خرید کنند، اما این روزها قوت غالب در کیفیت افت کیفیت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ یکی از مهمترین مشکلات پیش روی شهروندان سیستانی نبود واحد تولیدی نان با کیفیت در زابل است، اکثر نانوایی هایی که آرد دولتی دریافت می کنند به بدترین شکل ممکن نان می پزند که بسیاری از شهروندان از این روند ناراضی هستند.

نانوایی های دیگری هم در شهرستان زابل وجود دارد که شخصی هستند و نان سنتی سیستان را پخت می کنند، قیمت نان در این نانوایی ها به دلیل خرید آرد آزاد از بازار بالاتر از نانوایی های دولتی است.

اکثر مردم سیستان که معمولا از خانواده های پر جمعیت هم تشکیل شده اند روزانه نیاز به چهار یا پنج نان دارند که خرید از آزادپزی ها صرفه اقتصادی برای آنها ندارد، بنابراین مجبور هستند از نانوایی های دولتی خرید کنند.

کیفیت این نانوایی ها هم آنقدر پایین است که شهروندان همواره از آنها ناراضی هستند.

خرید از آزادپزی ها صرفه اقتصادی ندارد

علی امرودی یکی از شهروندان منطقه سیستان در همین خصوص به خبرنگار ما گفت: نانوایی های دولتی اکثراً از افراد مجرب برای پخت نان استفاده نمی کنند و یا دستگاه های پخت نان آنها قدیمی و بی کیفیت است.

وی افزود: این نانوایی ها اگر فقط سهمیه آرد و سوخت خود را که دولتی به دست می آورند به فروش برسانند سود بیشتری از پخت نان می کنند و همین امر یکی از دلایل کیفیت پایین نان است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید نظارت بیشتری بر پخت نان در زابل داشته باشند، چرا که بسیاری از نانوایی ها به خواسته مردم اهمیتی قائل نمی شوند.

پلمب نانوایی های بی کیفیت و غیر بهداشتی

غلامرضا گنجی فرماندار شهرستان زابل در این خصوص به خبرنگار ما گفت: در راستای نظارت بر نانوایی های زابل برخی از این واحدهای تولیدی نان پلمب شدند.

وی افزود: تا زمانی که نانوایی ها نتوانند کیفیت نان خود را بالا ببرند روند پلمب ادامه خواهد داشت، چرا که کیفیت نان در این شهرستان بسیار پایین است.

گنجی بیان کرد: بسیاری از این نانوایی ها حتی بهداشت اولیه کارکنان را هم رعایت نمی کنند که این امر باعث شده است نان تولیدی هم غیر بهداشتی شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
, خرید از آزادپزی ها صرفه اقتصادی ندارد,
,
,
,
,
,
,
,
, پلمب نانوایی های بی کیفیت و غیر بهداشتی,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه