اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند خبر داد؛

اخذ ۴۶ فقره سند مالکیت در بیرجند

اخذ ۴۶ فقره سند مالکیت در بیرجند
حجت‌الاسلام خدایی از اخذ ۴۶ فقره سند مالکیت در ۶ ماهه نخست امسال به ارزش بیش از سه میلیارد تومان در شهرستان بیرجند خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دادخدا خدایی، صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۴۶ فقره سند مالکیت در شهرستان بیرجند اخذ شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی با بیان این‌که بیشتر این املاک در محدوده شهری بوده است افزود: با توجه به وسعت آماری موقوفات در بدنه روستاها و شهرها این موقوفات در حوزه اوقافی شهرستان‌های بیرجند و درمیان بوده است.

,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند بیان کرد: یکی از اساسی‌ترین اقداماتی که موقوفات تثبیت و از تجاوز و تعرض به آن‌ها جلوگیری می‌شود، اخذ سند مالکیت رقبات موقوفات است.

,

حجت‌الاسلام خدایی بیان کرد: در این راستا باید برای تمامی موقوفات و اماکن متبرکه یک پرونده ثبتی با مشخصات پلاک ثبتی تشکیل شود زیرا زمانی که وضعیت ثبتی این اماکن مشخص شود برای حفظ حقوق آن می‌توان راحت‌تر اقدام کرد.

,

وی اخذ سند برای موقوفات را یک امر ضروری دانست و اظهار کرد: أخذ سند برای موقوفات امری خطیر است که در گذر زمان موقوفات را از دست‌اندازی سودجویان باز می‌دارد و حفظ اصل موقوفه را تضمین می‌کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه