اخبار داغ

معاون وزیر ورزش و جوانان:

جذب مربی خارجی جز در موارد نادر امکان پذیر نیست/ به حذف کامپوند از بازیهای آسیایی اعتراض رسمی می‌کنیم

جذب مربی خارجی جز در موارد نادر امکان پذیر نیست/ به حذف کامپوند از بازیهای آسیایی اعتراض رسمی می‌کنیم
مهدی علی نژاد با اشاره به موضوع جذب مربی خارجی گفت: در حوزه تیم‌های ملی ممنوعیتی برای مربیان خارجی نداریم اما با شرایط اقتصادی موجود جز در موارد نادر این امکان وجود ندارد، مگر اینکه از قبل منابع آن تامین شده باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مجمع شمشیربازی گفت: فدراسیون شمشیربازی یکی از فدراسیون‌های موفق ایران در سال‌های اخیر بوده و این فدراسیون از یک شرایط نابه‌سامان به وضعیتی رسیده که برای اولین بار سهمیه تیمی المپیک گرفته است. در المپیک ریو عابدینی شانس کسب مدال را داشت. همه معتقدیم این شانس را داریم که شمشیربازی به رشته‌های مدال‌آور در المپیک اضافه شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او ادامه داد: اعتقاد دارم این بار آن اتفاق خواهد افتاد و ان‌شاءالله در تیمی و هم در انفرادی شانس مدال المپیک داشته باشیم. اگر ما در سابر موفق هستیم، با پیمان فخری به این موفقیت دست پیدا کردیم و این جای خوشحالی دارد که چنین سرمایه های انسانی داریم. حتما در اسلحه اپه و فلوره و در بخش بانوان موفقیت داشته باشیم. سابر نشان داد راه برای اسلحه‌های دیگر هم باز است.

,

وی در ادامه افزود: این روند به راحتی طی نشده اینکه با کره‌جنوبی که قهرمانان جهان و المپیک را در اختیار دارد، پا به پا بالا می‌آییم کار راحتی نیست. همه اینها با مربیان داخلی رقم خورده است و این افتخار است که مربیانی با این سطح دانش داریم‌.

,

علی نژاد به الفزایش بودجه این رشته اشاره کرد و گفت: ما در اسلحه اپه و فلوره و سابر بانوان هم می‌توانیم موفق باشیم و سابر نشان داده این مسیر باز است‌. افزایش بودجه توسط وزارت ورزش و جوانان نیز به واسطه دیده شدن این رشته است. دغدغه ایجاد عدالت را دارم و باید فدراسیون‌ها بر اساس فعالیت ها و نتایج از بودجه دولتی بهره مند شوند و این معنای عدالت است.

,

علی‌نژاد در مورد حل مشکل سالن شمشیربازان نیز تاکید کرد: من هم اعتقاد دارم شمشیربازی باید سالن مناسبی داشته باشد و باید فکر کنیم ببنیم کجا می‌توانیم یک سالن در اختیار شمشیربازی بگذاریم. اعتقادم بر این است که اصراری برای گرفتن سالنی که در اختیار کشتی است، نباشد چون دیگر در اختیار کشتی است و اخیرا هم بازسازی در آنجا انجام شده است. اما حق فدراسیون است سالن اختصاصی مناسب برای تمرین و رویدادهای پیش رو داشته باشد.

,

وی افزود: شمشیربازی باید یک سالن داشته باشد و باید فکر کنیم کجا برای آن مناسب است‌. باید دنبال یک سالن باشیم و حق این رشته است که سالن اختصاصی مناسب برای تمرین‌ها و رویدادها داشته باشد. از مدیریت فدراسیون لذت می‌برم و برای حضور در این مجمع انگیزه داشتم.

,

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مجمع شمشیربازی و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال قبل مجمع فدراسیون بدلیل همزمانی با کرونا برگزار نشد و امروز مجمع سال 97 و سال 98 برگزار شد. در بحث‌های مالی انضباط وجود داشت و از معدود فدراسیون‌هایی بود که هیچ بدهی نداشت.

وی در پاسخ به این سوال که مجوز برگزاری مسابقات برخی رشته‌ها همزمان با شیوع موج سوم کرونا ممکن است تغییراتی داشته باشد، گفت: پروتکل‌های سختی را دیدیم و با رعایت آنها مشکلی نیست. وزارت ورزش، فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش با هماهنگی وزارت وررش پروتکل‌های سختگیرانه ای را تدوین و ابلاغ کردند تعداد ورزشکاران و رشته‌ها محدود است و زمان زیادی باقی نمانده و تقویم‌های فدراسیون جهانی از اوایل 2021 نشان می‌دهد باید اردوها آغاز شود.

 معاون وزیر ورزش در خصوص انتخابات فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند گفت: اولین انتخابات 20 مهر ماه و مربوط به دوومیدانی است و سایر فدراسیون‌ها ثبت نام‌ها انجام شده و در مرحله تائید صلاحیت است هر وقت تائیدها به موقع برسد انتخابات برگزار می‌شود ثبت نام نجات غریق هم تا آخر هفته انجام می‌شود.

وی در خصوص اعزام حمیده عباسعلی به آلمان تصریح کرد: اصل سفر با کمیته هماهنگ شده و به طباطبایی گفتم باید در فدراسیون پزشکی  ورزشی این موضوع مطرح شود و کمیسیون مربوطه باید بررسی کند و بعد از تایید اقدامات را انجام می‌دهیم.

علی‌نژاد در خصوص محدودیت برای گرفتن مربی خارجی با توجه به قیمت ارز گفت: در حوزه تیم‌های ملی ممنوعیتی برای مربیان خارجی نداریم اما با شرایط اقتصادی موجود جز در موارد نادر این امکان وجود ندارد مگر اینکه از قبل تامین منابع شده باشد. در والیبال از قبل این کار انجام شده و کمیته مربیان خارجی در وزارت ورزش هم از نظر حقوقی و تامین اعتبار بررسی و مجوز را صادر می‌کند.

وی در خصوص حذف کامپوند از بازی‌های آسیایی چین اظهار داشت: ابتدای هفته مطلع شدم که احتمالا کامپوند از بازی‌های آسیایی آینده حذف می‌شود. این تصمیم ابتدایی است و هنوز توسط شورای المپیک آسیا رسما در هیچ رشته‌ای اعلام نشده اما معمولا شورای المپیک آسیا همان چیزی که فدراسیون جهانی اعلام کرده را انجام می‌دهد. با شعبانی‌بهار و صالحی‌امیری صحبت کردم تا پیگیری کنند و خواستیم کمیته مراتب اعتراض ایران را رسما  اعلام کند. این رشته در آسیا قدرت‌های بزرگی دارد اگر چینی‌ها این قدرت را ندارند حذف آن جوانمردانه نیست.

علی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا حذف کامپوند در بودجه فدراسیون تاثیر خواهد داشت، یادآور شد: اگر این شرایط ایجاد نشود و نتوانیم کامپوند را در بازی‌های آسیایی داشته باشیم چارچوب حمایتی از تیراندازی با کمان تغییر می‌کند، چون کسب مدال در المپیک و بازی‌های آسیایی در چارچوب‌ها اهمیت دارد. امیدوارم با رایزنی فدراسیون و کمیته به نتیجه برسیم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه