اخبار داغ

یک مسئول در دانشگاه علوم پزشکی:

خرید واکسن آنفولانزا از دستفروشان تهدیدی جدی برای سلامتی مردم است

خرید واکسن آنفولانزا از دستفروشان تهدیدی جدی برای سلامتی مردم است
کیومرث رحیمی, بازرس ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مردم به هیچ عنوان واکسن آنفولانزا را از دست فروشان خریداری نکنند زیرا این موضوع تهدیدی جدی برای سلامتی آنها خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیومرث رحیمی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اظهار داشت: تعدادی واکسن آنفلوانزا به استان کرمانشاه وارد شده است که بر اساس تصمیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به معاونت بهداشتی تحویل داده شد تا بر اساس اولویت‌ها در اختیار مراکز درمانی به ویژه مراکز درگیر کرونا و خانه های بهداشت به منظور توزیع میان زنان باردار قرار گیرد.

رییس اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل و بازرس ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: هرگونه خرید دارو و واکسن آنفلوانزا از دست فروشان غیر قانونی است.

رحیمی تصریح کرد: تنها مرجع رسمی که تحت کنترل و نظارت معاونت غذا و دارو قرار دارد، بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی و داروخانه ها هستند و نباید خارج از این شبکه‌ها نسبت به تهیه دارو اقدام شود.

وی عنوان کرد: خرید دارو از دستفروشان غیرعقلانی و بسیار خطرناک است زیرا ممکن است دست فروشان ترکیبات دارویی را تغییر دهند.

رحیمی بیان کرد: واکسن‌ آنفلوانزا از جمله داروهای یخچالی و نیازمند رعایت زنجیره سرد است و نگهداری آن باید تحت کنترل باشد.

وی گفت: مردم به هیچ عنوان واکسن آنفلوانزا را از دست فروشان خریداری نکنند زیرا این موضوع تهدیدی جدی برای سلامتی آنها خواهد بود.

این مسئول افزود: هرگونه موارد عرضه  واکسن آنفلوانزا توسط دستفروشان اطلاع‌رسانی شود تا در اسرع وقت با آنها برخورد شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه