اخبار داغ

رئیس نهضت سوادآموزی خراسان رضوی خبر داد؛

فعالیت بیش از 1/4 درصد مراکز یادگیری کشور در خراسان رضوی

فعالیت بیش از 1/4 درصد مراکز یادگیری کشور در خراسان رضوی
اسدی گفت: خراسان رضوی در بحث سواد آموزی از میزان 97.3 درصد عبور کرده و در صورت عدم شیوع کرونا این عدد تا 98.1 درصد پیش‌بینی شده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ مصطفی اسدی معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و رییس سازمان نهضت سواد آموزی استان، صبح امروز در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان رشتخوار در محل سالن اجتماعات مجموعه فرمانداری با اشاره به اینکه تمام تلاش ما در جهت پیگیری فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حذف بی سوادی در کشور است، گفت:  امروز در کشور ما در جامعه افراد بالای 60 سال، حدود 87 درصد مردم کاملا با سواد هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی در ادامه با اشاره به اینکه در گروه هدف 10 تا 49 سال در کشور تا سال 95 میزان سواد چیزی حدود 94.5 درصد بوده است، گفت: امروز با برنامه ریزی های صورت گرفته این عدد به مرز 97 درصد رسیده است.

اسدی با تاکید براینکه استان خراسان رضوی در حوزه سواد همیشه یک تا 2 درصد از دیگر نقاط کشور میزان سوادآموزی در آن بیشتر بوده است، اظهار داشت: ما در بحث سواد آموزی از میزان 97.3 درصد عبور کرده ایم، اگر بیماری کرونا برای برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه سواد استان مشکلی پیش نمی آورد، این عدد تا 98.1 درصد با برنامه ریزی ها صورت گرفته پیش بینی شده بود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه امیداوریم با برنامه ریزی در سال 1399-1400 میزان سواد در استان را به 98.2 درصد برسانیم، گفت: امروز در حوزه شناسایی و جذب افراد بی سواد در جامعه نیازمند کمک همه هستیم.

رییس سازمان نهضت سواد آموزی استان همچنین در رابطه با اهمیت سوادآموزی با اشاره به اینکه نهضت سواد آموزی یک جریان فرهنگی است، گفت: ما 4 مرکز یادیگیری در سطح شهرستان رشتخوار داریم که علاوه بر بحث سوادآموزی در حوزه های فن آوری، آموزش های خاص را منیز دنبال می‌کنند، که این آموزش ها الحمدلله امروز باعث ایجاد اشتغال در منطقه نیز شده است.

وی با اشاره به شعار سال، جهش تولید، نیز گفت: خراسان رضوی بیش از 1.4 درصد مراکز یادگیری کشور را در خود جای داده است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه