اخبار داغ

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد مطرح کرد

هشدار مهم درباره وضعیت نگران کننده کرونا در پاییز

هشدار مهم درباره وضعیت نگران کننده کرونا در پاییز
نوری شادکام گفت: با آغاز فصل پاییز احتمالا کشور با یک افزایش ابتلا به بیماری کرونا مواجه باشد و طبعاً در استان یزد نیز این اتفاق رقم خواهد خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص موج سوم کرونا در یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، گفت: با آغاز فصل پاییز احتمالا کشور با یک افزایش ابتلا به بیماری کرونا مواجه باشد. طبعاً در استان یزد نیز این اتفاق رقم خواهد خورد و در آینده نزدیک افزایش ابتلا را به صورت جدی خواهیم داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا،,

وی افزود: در استان های بزرگ مثل تهران، البرز، قم و اصفهان افزایش آمار ابتلا به کرونا زیاد است و با توجه به این که استان یزد با این استان ها مراودت دارد در آینده نزدیک با مشکل مواجه می شویم.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد تاکید کرد: مشکلی که در فصل پاییز وجود دارد افزایش بیماری های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی، آنفولانزا و کرونا است.

,

نوری شادکام با اشاره به بی توجهی برخی از مردم به دستورالعمل های بهداشتی و عادی انگاری کرونا بیان داشت: زمانیکه یک بی دقتی در سطح جامعه داشته باشیم و پروتکل هارعایت نشود دو هفته بعد از آن آمار مبتلایان افزایش می یابد و سه هفته بعد از آن موارد ای سی یو افزایش پیدا میکند و چهار هفته بعد باعث افزایش آمار مرگ می شود.

,

وی در پایان گفت: در حال حاضر آمار مرگی که شاهد آن هستیم ریشه در یک ماه قبل دارد یک ماه قبل شرایطی فراهم شد تعداد زیادی مسافرت اتفاق افتاد و پروتکل ها نادیده گرفته شد و موجب افزایش آمار مرگ شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه