اخبار داغ

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی:

دو طرح برای پیشگیری از سرقت در خراسان‌جنوبی تهیه شد/ 90 درصد سرقت‌ها توسط معتادان انجام می‌شود

دو طرح برای پیشگیری از سرقت در خراسان‌جنوبی تهیه شد/ 90 درصد سرقت‌ها توسط معتادان انجام می‌شود
حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: طرح عمل پیشگیری از سرقت‌های تعزیری و طرح ناامن سازی محل‌های خرید و فروش اموال مسروقه از جمله طرح‌هایی است که به منظور پیشگیری از سرقت در استان خراسان‌جنوبی تهیه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام والمسلمین یدالله وحدانی‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی امروز در اولین کارگروه پیشگیری از سرقت استان خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: طرح عمل پیشگیری از سرقت‌های تعزیری و طرح ناامن سازی محل های خرید و فروش اموال مسروقه از جمله طرح‌هایی است که به منظور پیشگیری از سرقت تهیه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی با بیان این‌که پیگیری می‌شود این طرح‌ها در قالب چند گام عملیاتی شود، افزود: بخشی از سرقت‌های انجام شده مربوط به مکان‌هایی است که اموال خریداری شده توسط مالخرها در آنجا نگهداری می‌شود لذا نیاز است در این خصوص اقدامات اساسی انجام شود.

,

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی بیان کرد: منظور از نا امن سازی مکان‌هایی که محل نگهداری اموال مسروقه است استفاده از نیروی پلیس، مددکاران و همیاران پلیس، نگهبان محله، نصب دوربین‌ مدار بسته و دقت و مراقبت توسط مردم است.

,

وحدانی‌نیا با بیان این‌که طرح به دستگاه‌های اجرایی پیشنهاد داده شده، اظهار کرد: در این طرح برای هر دستگاهی وظایفی در نظر گرفته شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: مدت زمان یک هفته‌ای برای اصلاح موارد احتمالی در این طرح به دستگاه‌ها داده شده که اگر نیاز به اصلاح بود انجام شود در غیر این صورت اگر اصلاحاتی انجام نشود همان طرح محور کار قرار خواهد گرفت.

,

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: دادستانی و دادگستری دستگاه‌هایی است که در راس این طرح در نظر گرفته شده است.

,

وحدانی‌نیا با بیان این‌که نقش سایر دستگاه‌ها در این طرح دیده شده، افزود: بخشی از اجرای این طرح مربوط به حوزه شهرداری با صدور پروانه‌های ساختمانی است که شهرداری با این اقدام به مالکان متذکر می‌شود یک پیوست امنیتی نیز باید پیوست پروانه صادر شده باشد.

,

وی عنوان کرد: علاوه بر موارد در نظر گرفته شده در این دو طرح توجه به صدور احکام قضایی در بازدارنده بودن، توجه به بحث مرخصی دادن به زندانیانی که جرم آنها سرقت است و مطلع شدن آنلاین پلیس آگاهی از مرخصی مجرمان سرقت از جمله مواردی است که در خصوص کاهش سرقت باید مورد توجه باشد.

,

دادگر معاون دادستان استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: استفاده از نیروهای بسیج با اجرای گشت محله محور از جمله اقداماتی است که در کاهش سرقت‌ها اهمیت دارد.

,

وی افزود: استفاده از ظرفیت آمرین به معروف و ناهیان از منکر نیز اقدام مهمی است که می‌توان در راستای کاهش سرقت با کمک مردم و بسیج انجام داد.

,

90 درصد سرقت‌ها توسط افراد معتاد انجام می‌شود

, 90 درصد سرقت‌ها توسط افراد معتاد انجام می‌شود, 90 درصد سرقت‌ها توسط افراد معتاد انجام می‌شود,

معاون دادستان استان خراسان‌جنوبی با بیان این‌که بیش از 90 درصد سرقت‌ها توسط افراد معتاد انجام می‌شود، گفت: لازم است با همکاری بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر برای کاهش این درصد و کمک به معتادان اقدام شود.

,

دادگر خاطرنشان کرد: برخی از اماکن که مربوط به ادارات است و مخروبه شده به مکانی برای حضور معتادان و سارقان تبدیل شده که لازم است اداره مربوطه نسبت به تخریب یا مرمت آن مکان اقدام کند.

,

واحدهای ضایعاتی فاقد پروانه کسب پلمپ می‌شود

, واحدهای ضایعاتی فاقد پروانه کسب پلمپ می‌شود, واحدهای ضایعاتی فاقد پروانه کسب پلمپ می‌شود,

وی اظهار کرد: در خصوص واحدهای ضایعاتی که پروانه کسب ندارد نیز در مرحله اول برای دریافت پروانه تذکر داده شود در صورتی که نسبت به دریافت پروانه اقدام نشود واحد پلمپ خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه