اخبار داغ

رئیس صنف تولیدکنندگان پلاستیک خراسان رضوی مطرح کرد؛

تعطیلی 180 واحد تولید پلاستیک خراسان رضوی/ قیمت پلی‌اتیلن‌ها 130 درصد افزایش یافت

تعطیلی 180 واحد تولید پلاستیک خراسان رضوی/ قیمت پلی‌اتیلن‌ها 130 درصد افزایش یافت
اسلامی فیض‌آبادی گفت: حدود 1100 واحد تولید پلاستیک در استان وجود دارد که به‌طور تقریبی 180 واحد از این تعداد در شرایط فعلی باوجود افزایش قیمت مواد اولیه، شیوع کرونا و رکودبازار در حالت تعطیل و نیمه تعطیلی به سرمی‌برند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسمعلی اسلامی فیض‌آبادی، رئیس صنف تولیدکنندگان پلاستیک خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، در رابطه با مشکلات تهیه مواد اولیه پلاستیک اظهار کرد: در صنف تولید پلاستیک بنا به دلایل مختلفی مواد اولیه را به‌طور مستقیم نمی‌توان خریداری کرد و همیشه تأمین مواد اولیه تولیدکنندگان از بازار آزاد تأمین می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون به‌طورکلی خانواده پلی‌اتیلن‌ها که از ملزومات تولید پلاستیک در کارگاه‌ها هستند حدود 130 درصد افزایش قیمت داشته است.

,

رئیس صنف تولیدکنندگان پلاستیک خراسان رضوی تصریح کرد: خوشبختانه مواد اولیه تولیدکنندگان پلاستیک فقط و فقط در دست دولت بوده و هیچ شخص و یا شرکت خصوصی در عرضه آن نقش ندارد و سؤال اینجاست که با جای خالی دلال‌ها در این بازار چرا باید قیمت مواد اولیه رشدی این‌چنینی داشته باشد.

,

وی افزود: حدود 1100 واحد تولید پلاستیک در استان وجود دارد که 20 درصد از این تعداد در شرایط فعلی باوجود افزایش قیمت مواد اولیه، شیوع کرونا و رکود بازار در حال تعطیل و نیمه تعطیلی به سرمی‌برند.

,

اسلامی فیض‌آبادی فشار‌های سازمان‌هایی که حق‌وحقوق خود را از واحد‌های تولیدی مطالبه می‌کنند را عامل اصلی عدم تمایل سرمایه‌داران برای ورود به بخش تولید دانست و گفت: سازمان تأمین اجتماعی و امور مالیاتی ریالی از مطالباتشان کوتاه نیامده و فقط در شعار ادعا مساعدت و همکاری با واحد‌های صنعتی دارند ولی درواقع با همان ضرایب مشخص سال گذشته مطالباتشان را دریافت می‌کنند.

,

وی افزود: وزارت صمت بخشنامه‌ای را جدیداً تنظیم کرده است مبنی بر اینکه مواد اولیه صنوف تولید پلاستیک طی جدول و برنامه‌ای مشخص از خود بورس مستقیماً تهیه کنند و عملیات اجرایی آن نزدیک به دو ماه به طول می‌انجامد.

,

رئیس صنف تولیدکنندگان پلاستیک خراسان رضوی در پایان تأکید کرد: یکی از مشکلاتی که عمده تولیدکنندگان در هر حوزه‌ای با آن مواجه هستند فرسودگی ماشین‌آلاتی است که تکنولوژی آن‌ها به 10 سال گذشته برمی‌گردد لذا برطرف سازی آن مستلزم همکاری وزارت صمت جهت نوسازی و بهسازی ماشین‌آلات صنعتی در تولیدی‌ها است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه