اخبار داغ

سومین اقدام خیرخواهانه بنیاد مرحوم فرشچیان در همدان؛

مرکز جامع سرطان همدان، پروژه ای ۵۰۰ میلیارد تومانی

مرکز جامع سرطان همدان، پروژه ای ۵۰۰ میلیارد تومانی
مرکز جامع سرطان همدان جزو پروژه های ملی است که به همت بنیاد فرشجیان کلید خورده و سومین اقدام خیرخواهانه این بنیاد در همدان است؛ حالا که کمتر از یکسال از عمر دولت دوازدهم باقی مانده باید دید تامین اعتبار می شود یا مثل سایر پروژه های عمرانی همچنان خاک می خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ شاید امروز با شیوع کرونا در همه کشورها و کشور ما و از همه مهمتر با ورود به فصل پاییز و زمستان و اپیدمی شدن این ویروس در بین مردم کمتر کسی به فکر بیماری های سرطانی بیافتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

اما از سالها قبل بخاطر نامناسب بودن روش تغذیه و نبود محصولات ارگانیک و هزاران مشکل دیگر، سرطان در بین ایرانیان نفوذ کرد و همه سنین از کودکان تا برگسالان را درگیر خود کرد.

,

نمی توان گفت سرطان در ایران اپیدمی شد اما رشد قابل توجهی در شهرها و روستاها داشت و گریبانگیر بسیاری از خانواده ها شد.

,

در بازدیدی که از بیمارستان بهشتی همدان برای بیماران شد ، افراد سرطانی را دیدیم که با نگرانی تمام منتظر تزریق دارو بودند و چه بسا در این بین کرونا گرفته بودند و خبر نداشتند.

,

دختر جوانی که حال مساعدی نداشت به علت پایین آمدن سطح کلسیم بدنش در بیمارستان بستری شده بود، به خبرنگار ما گفت: مدت دو سال است سرطان حنجره دارم و هنوز شیمی درمانی نشده ام و توده را از بدنم خارج کردند اما به هر ماه باید قرص های کلسیم استفاده می کردم که به دلیل هزینه بالای محصولات خارجی از ایرانی آن استفاده کردم.

,

این دختر جوان همدانی افزود: قرص های ایرانی عوارض زیادی دارند و باعث ایجاد ورم صورت و دست و پا می شدند اما نمی دانستم کلسیم مورد نیاز بدنم را تامین نمی کنند و حالا مجبورم با وجود بیماری کرونا در بیمارستان بستری باشم.

,

وی عنوان کرد: به مدت دو شب به خاطر کرونا در اتاق ایزوله بستری بودم اما تعداد بیماران زیاد است و حالا در بخش عمومی بستری هستم.

,

وی ادامه داد: متاسفانه تمام بیماران سرطانی در همدان با مشکل مواجه هستند و حتی برای شناسایی این بیماری بسیاری به تهران مراجعه می کنند و بعد از آن برای درمان هم باید راهی تهران شوند که واقعا هزینه های سرسام آوری دارد.

,

بانوی همدانی افزود: بارها به خاطر اینکه داروهایم تمام شده و نیاز به داروی مجدد داشتم به تهران رفتم فقط برای نوشتن یک نسخه مجدد، چرا که به علت کمبود دارو پزشکان فقط برای یک ماه بیمار دارو تجویز می کنند.

,

شهر همدان درغرب کشور تقریبا به عنوان پایلوت پزشکان متخصص است و معمولا بیماران از شهرهای اطراف به این شهر سفر می کنند و حالا نیاز یک مرکز جامع سرطان در این شهر ضروری به نظر می رسد.

,

بنیاد مرحوم فرشچیان که اقدامات بزرگ خیرخواهانه ای در شهر همدان انجام داده است. احداث بیمارستان‌های سینا و قلب را اقدامات مشترک بنیاد مرحوم فرشچیان و دانشگاه علوم‌پزشکی می توان برشمرد و گفت که پروژه مرکز جامع سرطان همدان نیز سومین اقدام خیرخواهانه بنیاد مرحوم فرشچیان است و قطعاً آخرین کار این مجموعه نخواهد بود.

,

نماینده همدان و فامنین در مجلس اخیرا در بازدید از روند اجرایی مرکز جامع سرطان با حضور فرماندار و مسئولان علوم‌پزشکی استان، گفت: مرکز جامع سرطان سومین اقدام خیرخواهانه بنیاد فرشچیان با پیگیری مسئولین استان است.

,

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: هفته جاری بر اساس وعده نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه قرار است ۳۰ میلیارد از ۱۰۰ میلیارد تومان سهم دولت به پروژه بزرگ مرکز جامع سرطان همدان تزریق شود.

,

وی عنوان کرد: با احتساب تزریق بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی سهم دولت و ۱۰۰ میلیارد تومانی سهم بنیاد مرحوم فرشچیان و تجهیز دستگا‌ه‌های مورد نظر این مرکز جامع، در مجموع حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه خواهد شد.

,

حالا که کمتر از یکسال از دولت دوازدهم باقی مانده باید دید آیا پروژه های ملی تامین اعتبار می شوند یا نه؟

,

چرا که در سطح شهر همدان شاهد پل ها و پروژه های عمرانی نیمه کاره ای هستیم که همه به علت تزریق نشدن بودجه و عدم تامین اعتبار به پروژه های تاریخی تبدیل شده اند و نه تنها مشکلی از مردم حل نکرده اند بلکه چندین سال است خاک می خورند و رفت و آمد و عبور و مرور شهروندان را با مشکل مواجه کرده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه