اخبار داغ

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر خبر داد؛

ابتلای 159 نفر از کادر بهداشت و درمان ملایر به بیماری کرونا

ابتلای 159 نفر از کادر بهداشت و درمان ملایر به بیماری کرونا
محسن ترکاشوند از ابتلای 159 نفر از کادر بهداشت و درمان ملایر به بیماری کرونا خبر داد و گفت: حتی برخی از همکاران برای دومین بار درگیر این بیماری شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ محسن ترکاشوند، رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در شهرستان اظهار کرد: در حالی که باور بر از بین رفتن کرونا در خرداد ماه بود بیش از ۸ ماه است که درگیر این بیماری هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی افزود: پس از پیک اولیه کرونا، در تیرماه پیک جدید در شهرستان رخ داد و بیشترین آمار مرگ و میر و مبتلایان به کرونا در این ماه بود.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر به نزولی شدن آمار کرونا در مرداد ماه و اوایل شهریور ماه اشاره و بیان کرد: از نیمه دوم شهریور موج جدیدی از کرونا در شهرستان آغاز شد.

,

وی به بستری ۱۰۰ بیمار کرونایی در شهرستان اشاره کرد و گفت: بیماران کرونایی شهرستان در ۴۲ تخت در بیمارستان امام حسین(ع) و تخت های بیمارستان دکتر غرضی و بیمارستان مهر بستری هستند.

,

ترکاشوند آمار بیماران سرپایی در شهرستان را قابل توجه دانست و گفت: این بیماران بر اساس علائم بالینی تشخیص داده شده که در مرکز ۱۶ ساعته، مراکز جامع سلام، کلینیک های دولتی و خصوصی درمان می شوند.

,

وی تصریح کرد: از ۲ هزار و ۴۰۰ نمونه گرفته شده در شهرستان تا کنون یک هزار و  ۷۸ مورد به ثبت رسیده است که ۹۷ نفر از همشهریان نیز به دلیل کرونا جان خود را از دست داده اند.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به بستری شدن ۸۰۰ بیمار در بیمارستان های شهرستان به دلیل بیماری کرونا، تصریح کرد: در ملایر زنان بیشتر از مردان درگیر بیماری شده اند و حدود ۸۰ درصد از مبتلایان شهری بوده اند.

,

وی به اقدامات حمایتی از زنان باردار اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در شهرستان مشکلی در رابطه با زنان باردار و نوزادان آنان نداشته ایم.

,

ترکاشوند تصریح کرد: در راستای رفع مشکلات بیمارستان امام حسین(ع) یک بخش ۶ تخته به آی سی یو تخصیص داده شد و دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان نصب شد.

,

وی بیان کرد: داروهای مورد نیازبرای مقابله با بیماری کرونا  تهیه شده است و دارو هایی روز دنیا در ملایر استفاده می شود.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر به خستگی کادر درمان اشاره کرد و گفت: هر سازمان ظرفیتی در نیروی انسانی و تجهیزات  دارد و با توجه به اینکه مدت این بیماری رو به افزایش است و پایانی برای آن هنوز مشخص نشده است کادر درمان و تجهیزات رو به فرسودگی است.

,

وی به مبتلا شدن ۱۵۹ نفر از کادر بهداشت و درمان ملایر به بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: برخی از همکاران ما برای دومین بار به بیماری مبتلا شده اند.

,

ترکاشوند تاکید کرد: ظرفیت های ما محدود است و با توجه به تعداد پرسنل و بیمارستان ها باید تمهیدات و برنامه ریزی های لازم انجام شود.

,

وی گفت: همه افراد باید به سلامت خود و جامعه توجه و مراقبت های لازم را انجام دهند چرا که خطر بسیار جدی است و کووید ۱۹ همه اقشار را درگیر می کند.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایرگفت: در شهرستان از کودک یک ساله تا پیرمرد بالای ۹۰ سال مبتلا به بیماری کرونا به ثبت رسیده است.

,

وی با اشاره به وضعیت توزیع واکسن آنفولانزا در ملایر تصریح کرد: واکسن آنفولانزا فعلا وارد شهرستان نشده است  و پروتکل‌های توزیع همراه با واکسن اعلام می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه