اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمدخبر داد؛

کهگیلویه وبویراحمد عاری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

کهگیلویه وبویراحمد عاری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد در اولین نشست ستاد استانی پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حادپرندگان گفت: تاکنون هیچ کانونی از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس اولین نشست ستاد پیشگیری و کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استان با حضور مدیران دستگاه های ذیربط و به ریاست معاونت سیاسی امنیتی استاندار تشکیل گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

بهمنش ، مدیر کل دامپزشکی استان در این جلسه ضمن تشریح بیماری در کشور و استان گفت :  خوشبختانه تا کنون موردی از بیماری در استان مشاهده نشده است ولیکن این آمادگی وجود دارد که در صورت شیوع بیماری اکیپ های دامپزشکی استان در آمادگی کامل بوده و لیک می بایست براساس سیاست‌های کلان دولت  از توان سایر دستگاه ها نیز برای مقابله با شیوع این بیماری استفاده شود.

,

وی ادامه داد: آموزش و اطلاع رسانی در زمینه ایجاد حساسیت عمومی برای پیشگیری از شیوع این بیماری، پرهیز از ایجاد نگرانی غیر واقعی در جامعه در ارتباط با مصرف مرغ و تخم مرغ دارای اهمیت بسیار است و دستگاه های مرتبط، صدا و سیما و خبرگزاری ها باید در این زمینه مشارکت کنند. 

,

بهمنش ضمن تاکید بر تخصیص واکسن آنفلوآنزا برای اکیپ های عملیاتی دامپزشکی  توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گفت: ضرورت دارد برای پیشگیری از بیماری، تمام توان لجستیکی و نیروی انسانی استان در اختیار دامپزشکی قرار گیرد، همچنین پیگیری و تامین منابع مالی مورد نیاز عملیات اجرایی مقابله با بیماری  توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی صورت گیرد.

,

احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استانداری گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان بالاخص تالاب های مناطق گرمسیر استان که مستعد حضور بیشتر پرندگان مهاجر می باشد توسط دامپزشکی و محیط زیست با حساسیت پایش و نظارت گردد.

,

وی ابراز داشت: با توجه به صعود استان به مرحله قرمز کرونایی شایسته است همه دستگاه های اجرایی استان با حساسیت بالا زمینه کاهش بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را فراهم و در این زمینه دامپزشکی را  در زمینه خودرو و نیروی انسانی یاری و مساعدت نمایند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه