اخبار داغ

علی اکبری در گفت‌وگو با دانا مطرح کرد:

سینمای دفاع مقدس، ارزشی است نه گیشه ای/ زمان جنگ چند بار نگاتیو فیلم ها را با هواپیمای 330 ارتش فرستادم

سینمای دفاع مقدس، ارزشی است نه گیشه ای/ زمان جنگ چند بار نگاتیو فیلم ها را با هواپیمای 330 ارتش فرستادم
محسن علی اکبری، تهیه کننده فیلم های دفاع مقدسی گفت: برای ساختن این فیلم ها دولت هم باید حمایت مالی کند، ما نمی گوییم که همه پول ساخت فیلم را بدهد اما حداقل می تواند نیمی از هزینه های ساخت را تقبل کند تا من به عنوان تهیه کننده با خاطری آسوده تر بتوانم فیلم را بسازم.
[

محسن علی اکبری، تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص مشکلات ساخت و تهیه فیلم و سریال های دفاع مقدسی گفت: اصلی ترین مساله پیرو بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس که ۱۰ روز پیش انجام شد، تاکید ایشان بر محتوا و تولید محتواهای فاخر و استفاده از متون اقتباسی از کتاب ها، رمان ها و مباحث دفاع مقدس در قالب کارهای سینمایی بود و ما را بر این فکر واداشت که ببینیم مشکل از کجا است؟

, محسن علی اکبری, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: به نظر می آید که اصلی ترین مشکل تولیدات فیلم های دفاع مقدس نبود یک اتاق فکر مستقل و مجزا با نگاه سینمایی با حضور اعضایی که خودشان در این زمینه فیلمنامه های موفقی نوشته اند و یا رمان های موفقی داشته اند که پرمخاطب بوده و آن را ساخته اند، است.

,
 
,
سینمایی که متولی ندارد...
 
علی اکبری در خصوص نبود نهادی مشخص که حرف کارشناسی او در این ژانر ملاک و معیار باشد گفت: مشکل اینجا است که گاها افرادی در بنیاد سینمایی فارابی در مورد فیلم های سینمایی دفاع مقدس نظر می دهند که رنگ دفاع مقدس را هم ندیده اند، در رسانه ملی و دیگر جاهای هنری هم همینطور است.
مشکل دیگر ما فیلمنامه و محتوا است، محتوایی که بتواند مخاطب را به سینما جذب کند و روی او اثر بگذارد، اگر این جاهایی که تولید سینمای دفاع مقدس می کنند و یا در برنامه هایشان هست، بتوانند یک جایی را مشخص کنند که مثلا انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بانی محتوای آثار سینمایی و تلویزیونی شود، یعنی تمام تولیدات دفاع مقدس اعم از سینمایی و سریال مصوبه آن شورا را داشته باشد، البته در آن شورا هم حتما باید افرادی حضور داشته باشند که دیدگاه های مختلفی دارند ولی متبحر در متون سینمایی باشند، اگر بتوانیم یک محتوای درست و منطبق بر واقعیت با استفاده از تخیل هنرمند در راستای واقعیت داشته باشیم قطعا می توانیم تولیدات بهتری داشته باشیم.
 
زمان جنگ چند بار نگاتیو فیلم ها را با هواپیمای 330 ارتش فرستادم
 
 
تهیه کننده سابق سینمای دفاع مقدس گفت: الان اگر بخواهیم به سینمای دفاع مقدس بپردازیم که دوران طلایی آن دهه ۶۰ بود، خود من شاید ۱۰ فیلم دفاع مقدسی در همان سال ها ساخته ام، علت این که می توانستیم راحت این فیلم ها را بسازیم چه بود؟ علتش این بود که در آن زمان ما نگران ۲ چیز نبودیم؛ 
نکته اول تجهیزات و امکانات جنگی دغدغه منِ تهیه کننده نبود چون می دانستم سپاه یا ارتش این امکانات را به بهترین شکل و بدون دریافت هیچ هزینه ای برایم تامین می کنند، این اتفاق بارها برای من افتاده که مثلا در آن زمان نگاتیو را با هواپیمای ۳۳۰ ارتش می فرستادم تهران و شستشو می شد و با همان هواپیما بر می گشت بدون این که هزینه ای برای من داشته باشد، یا مثلا تجهیزات هر چه که لازم داشتیم مانند تانک و هواپیما و... در اختیارمان می گذاشتند.
 
وی ادامه داد: الان اگر بخواهید فیلم دفاع مقدسی بسازید تامین تجهیزات و امکانات جنگی بسیار پیچیده و هزینه بر شده است در صورتی که اینها برای سپاه و ارتش هزینه ای نیست.
این که دسترسی تهیه کننده یا فیلمسازان را به تجهیزات و امکانات جنگی و نظامی تسهیل کنند نکته مثبتی است که در دهه ۶۰ بود اما الان نیست تا جایی که آدم منصرف می شود به این عرصه ورود کند.
 
سینمای دفاع مقدس، ارزشی است نه گیشه ای
 
 
محسن علی اکبری در خصوص حمایت های نهادهای دولتی از تهیه کنندگان این ژانر نیز توضیح داد: سینمای دفاع مقدس، سینمای گیشه و پولسازی نیست و ما هم این را می دانیم، این سینما ارزشی است و قرار است این فیلم ها در آرشیو تاریخ این سرزمین ماندگار شوند، پس برای ساختن این فیلم ها دولت هم باید حمایت مالی کند، ما نمی گوییم که همه پول ساختن فیلم را بدهد اما حداقل می تواند نیمی از هزینه های ساخت را تقبل کند تا من نوعی به عنوان تهیه کننده با خاطری آسوده تر بتوانم فیلم را بسازم و راحت تر بتوانم ریسک کنم و سرمایه ام را به میان بیاورم.
 
ما آماده ایم فیلم دفاع مقدس بسازیم به شرطی که دولت نیمی از بودجه فیلم را بدهد و همینطور تجهیزات رایگان برایمان تامین کند.
 
تمام افتخار مدیران فروش گیشه است
 
علی اکبری درباره دغدغه های برخی مدیران سینمایی نیز گفت: مدیران فرهنگی سینما را از ژانر دفاع مقدس دور کرده اند، وقتی که یک مدیر ارشد فرهنگی ملاکش فروش فیلم است و به فیلمی که ۳۰ میلیارد فروخته افتخار می کند و به این فکر نمی کند که این فیلم چه لطمات وحشتناکی به جامعه و فرهنگ ما می زند که اکثرا هم موضوع خیانت و مواد مخدر و... است.
اگر ملاکتان فقط فروش فیلم است پس فیلم های زمان شاه را دوباره اکران کنید، نوع گویش و رفتار این مدیران فرهنگی هنرمند را به سمت فیلم های مبتذل می کشاند، چون تمام افتخار مدیران فروش گیشه است.
 
اگر مدیران ملاک و معیارشان خیانت و مواد مخدر و مشروبات الکلی است پس معلوم می شود هنوز به شعور فرهنگی نرسیده اند و دغدغه فرهنگ ندارید برعکس دغدغه‌تان بی فرهنگی است.
 
انتهای پیام/
,
سینمایی که متولی ندارد...
, سینمایی که متولی ندارد..., سینمایی که متولی ندارد..., سینمایی که متولی ندارد...,
 
,
علی اکبری در خصوص نبود نهادی مشخص که حرف کارشناسی او در این ژانر ملاک و معیار باشد گفت: مشکل اینجا است که گاها افرادی در بنیاد سینمایی فارابی در مورد فیلم های سینمایی دفاع مقدس نظر می دهند که رنگ دفاع مقدس را هم ندیده اند، در رسانه ملی و دیگر جاهای هنری هم همینطور است.
,
مشکل دیگر ما فیلمنامه و محتوا است، محتوایی که بتواند مخاطب را به سینما جذب کند و روی او اثر بگذارد، اگر این جاهایی که تولید سینمای دفاع مقدس می کنند و یا در برنامه هایشان هست، بتوانند یک جایی را مشخص کنند که مثلا انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بانی محتوای آثار سینمایی و تلویزیونی شود، یعنی تمام تولیدات دفاع مقدس اعم از سینمایی و سریال مصوبه آن شورا را داشته باشد، البته در آن شورا هم حتما باید افرادی حضور داشته باشند که دیدگاه های مختلفی دارند ولی متبحر در متون سینمایی باشند، اگر بتوانیم یک محتوای درست و منطبق بر واقعیت با استفاده از تخیل هنرمند در راستای واقعیت داشته باشیم قطعا می توانیم تولیدات بهتری داشته باشیم.
,
 
,
زمان جنگ چند بار نگاتیو فیلم ها را با هواپیمای 330 ارتش فرستادم
 
 
تهیه کننده سابق سینمای دفاع مقدس گفت: الان اگر بخواهیم به سینمای دفاع مقدس بپردازیم که دوران طلایی آن دهه ۶۰ بود، خود من شاید ۱۰ فیلم دفاع مقدسی در همان سال ها ساخته ام، علت این که می توانستیم راحت این فیلم ها را بسازیم چه بود؟ علتش این بود که در آن زمان ما نگران ۲ چیز نبودیم؛ 
نکته اول تجهیزات و امکانات جنگی دغدغه منِ تهیه کننده نبود چون می دانستم سپاه یا ارتش این امکانات را به بهترین شکل و بدون دریافت هیچ هزینه ای برایم تامین می کنند، این اتفاق بارها برای من افتاده که مثلا در آن زمان نگاتیو را با هواپیمای ۳۳۰ ارتش می فرستادم تهران و شستشو می شد و با همان هواپیما بر می گشت بدون این که هزینه ای برای من داشته باشد، یا مثلا تجهیزات هر چه که لازم داشتیم مانند تانک و هواپیما و... در اختیارمان می گذاشتند.
 
وی ادامه داد: الان اگر بخواهید فیلم دفاع مقدسی بسازید تامین تجهیزات و امکانات جنگی بسیار پیچیده و هزینه بر شده است در صورتی که اینها برای سپاه و ارتش هزینه ای نیست.
این که دسترسی تهیه کننده یا فیلمسازان را به تجهیزات و امکانات جنگی و نظامی تسهیل کنند نکته مثبتی است که در دهه ۶۰ بود اما الان نیست تا جایی که آدم منصرف می شود به این عرصه ورود کند.
 
سینمای دفاع مقدس، ارزشی است نه گیشه ای
 
 
محسن علی اکبری در خصوص حمایت های نهادهای دولتی از تهیه کنندگان این ژانر نیز توضیح داد: سینمای دفاع مقدس، سینمای گیشه و پولسازی نیست و ما هم این را می دانیم، این سینما ارزشی است و قرار است این فیلم ها در آرشیو تاریخ این سرزمین ماندگار شوند، پس برای ساختن این فیلم ها دولت هم باید حمایت مالی کند، ما نمی گوییم که همه پول ساختن فیلم را بدهد اما حداقل می تواند نیمی از هزینه های ساخت را تقبل کند تا من نوعی به عنوان تهیه کننده با خاطری آسوده تر بتوانم فیلم را بسازم و راحت تر بتوانم ریسک کنم و سرمایه ام را به میان بیاورم.
 
ما آماده ایم فیلم دفاع مقدس بسازیم به شرطی که دولت نیمی از بودجه فیلم را بدهد و همینطور تجهیزات رایگان برایمان تامین کند.
 
تمام افتخار مدیران فروش گیشه است
 
علی اکبری درباره دغدغه های برخی مدیران سینمایی نیز گفت: مدیران فرهنگی سینما را از ژانر دفاع مقدس دور کرده اند، وقتی که یک مدیر ارشد فرهنگی ملاکش فروش فیلم است و به فیلمی که ۳۰ میلیارد فروخته افتخار می کند و به این فکر نمی کند که این فیلم چه لطمات وحشتناکی به جامعه و فرهنگ ما می زند که اکثرا هم موضوع خیانت و مواد مخدر و... است.
اگر ملاکتان فقط فروش فیلم است پس فیلم های زمان شاه را دوباره اکران کنید، نوع گویش و رفتار این مدیران فرهنگی هنرمند را به سمت فیلم های مبتذل می کشاند، چون تمام افتخار مدیران فروش گیشه است.
 
اگر مدیران ملاک و معیارشان خیانت و مواد مخدر و مشروبات الکلی است پس معلوم می شود هنوز به شعور فرهنگی نرسیده اند و دغدغه فرهنگ ندارید برعکس دغدغه‌تان بی فرهنگی است.
 
انتهای پیام/
,
زمان جنگ چند بار نگاتیو فیلم ها را با هواپیمای 330 ارتش فرستادم
, زمان جنگ چند بار نگاتیو فیلم ها را با هواپیمای 330 ارتش فرستادم, زمان جنگ چند بار نگاتیو فیلم ها را با هواپیمای 330 ارتش فرستادم, زمان جنگ چند بار نگاتیو فیلم ها را با هواپیمای 330 ارتش فرستادم,
 
,
, , , , ,
 
,
تهیه کننده سابق سینمای دفاع مقدس گفت: الان اگر بخواهیم به سینمای دفاع مقدس بپردازیم که دوران طلایی آن دهه ۶۰ بود، خود من شاید ۱۰ فیلم دفاع مقدسی در همان سال ها ساخته ام، علت این که می توانستیم راحت این فیلم ها را بسازیم چه بود؟ علتش این بود که در آن زمان ما نگران ۲ چیز نبودیم؛ 
,
نکته اول تجهیزات و امکانات جنگی دغدغه منِ تهیه کننده نبود چون می دانستم سپاه یا ارتش این امکانات را به بهترین شکل و بدون دریافت هیچ هزینه ای برایم تامین می کنند، این اتفاق بارها برای من افتاده که مثلا در آن زمان نگاتیو را با هواپیمای ۳۳۰ ارتش می فرستادم تهران و شستشو می شد و با همان هواپیما بر می گشت بدون این که هزینه ای برای من داشته باشد، یا مثلا تجهیزات هر چه که لازم داشتیم مانند تانک و هواپیما و... در اختیارمان می گذاشتند.
,
 
,
وی ادامه داد: الان اگر بخواهید فیلم دفاع مقدسی بسازید تامین تجهیزات و امکانات جنگی بسیار پیچیده و هزینه بر شده است در صورتی که اینها برای سپاه و ارتش هزینه ای نیست.
,
این که دسترسی تهیه کننده یا فیلمسازان را به تجهیزات و امکانات جنگی و نظامی تسهیل کنند نکته مثبتی است که در دهه ۶۰ بود اما الان نیست تا جایی که آدم منصرف می شود به این عرصه ورود کند.
,
 
,
سینمای دفاع مقدس، ارزشی است نه گیشه ای
, سینمای دفاع مقدس، ارزشی است نه گیشه ای, سینمای دفاع مقدس، ارزشی است نه گیشه ای, سینمای دفاع مقدس، ارزشی است نه گیشه ای,
 
,
, , , , ,
 
,
محسن علی اکبری در خصوص حمایت های نهادهای دولتی از تهیه کنندگان این ژانر نیز توضیح داد: سینمای دفاع مقدس، سینمای گیشه و پولسازی نیست و ما هم این را می دانیم، این سینما ارزشی است و قرار است این فیلم ها در آرشیو تاریخ این سرزمین ماندگار شوند، پس برای ساختن این فیلم ها دولت هم باید حمایت مالی کند، ما نمی گوییم که همه پول ساختن فیلم را بدهد اما حداقل می تواند نیمی از هزینه های ساخت را تقبل کند تا من نوعی به عنوان تهیه کننده با خاطری آسوده تر بتوانم فیلم را بسازم و راحت تر بتوانم ریسک کنم و سرمایه ام را به میان بیاورم.
,
 
,
ما آماده ایم فیلم دفاع مقدس بسازیم به شرطی که دولت نیمی از بودجه فیلم را بدهد و همینطور تجهیزات رایگان برایمان تامین کند.
,
 
,
تمام افتخار مدیران فروش گیشه است
 
علی اکبری درباره دغدغه های برخی مدیران سینمایی نیز گفت: مدیران فرهنگی سینما را از ژانر دفاع مقدس دور کرده اند، وقتی که یک مدیر ارشد فرهنگی ملاکش فروش فیلم است و به فیلمی که ۳۰ میلیارد فروخته افتخار می کند و به این فکر نمی کند که این فیلم چه لطمات وحشتناکی به جامعه و فرهنگ ما می زند که اکثرا هم موضوع خیانت و مواد مخدر و... است.
اگر ملاکتان فقط فروش فیلم است پس فیلم های زمان شاه را دوباره اکران کنید، نوع گویش و رفتار این مدیران فرهنگی هنرمند را به سمت فیلم های مبتذل می کشاند، چون تمام افتخار مدیران فروش گیشه است.
 
اگر مدیران ملاک و معیارشان خیانت و مواد مخدر و مشروبات الکلی است پس معلوم می شود هنوز به شعور فرهنگی نرسیده اند و دغدغه فرهنگ ندارید برعکس دغدغه‌تان بی فرهنگی است.
 
انتهای پیام/
,
تمام افتخار مدیران فروش گیشه است
, تمام افتخار مدیران فروش گیشه است, تمام افتخار مدیران فروش گیشه است, تمام افتخار مدیران فروش گیشه است,
 
,
علی اکبری درباره دغدغه های برخی مدیران سینمایی نیز گفت: مدیران فرهنگی سینما را از ژانر دفاع مقدس دور کرده اند، وقتی که یک مدیر ارشد فرهنگی ملاکش فروش فیلم است و به فیلمی که ۳۰ میلیارد فروخته افتخار می کند و به این فکر نمی کند که این فیلم چه لطمات وحشتناکی به جامعه و فرهنگ ما می زند که اکثرا هم موضوع خیانت و مواد مخدر و... است.
,
اگر ملاکتان فقط فروش فیلم است پس فیلم های زمان شاه را دوباره اکران کنید، نوع گویش و رفتار این مدیران فرهنگی هنرمند را به سمت فیلم های مبتذل می کشاند، چون تمام افتخار مدیران فروش گیشه است.
, تمام افتخار مدیران فروش گیشه است,
 
,
اگر مدیران ملاک و معیارشان خیانت و مواد مخدر و مشروبات الکلی است پس معلوم می شود هنوز به شعور فرهنگی نرسیده اند و دغدغه فرهنگ ندارید برعکس دغدغه‌تان بی فرهنگی است.
,
 
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه