اخبار داغ

معاون رئیس‌جمهور:

فرهنگ لازم برای اقتصاد دانش‌بنیان در استان زنجان شکل گرفته است

فرهنگ لازم برای اقتصاد دانش‌بنیان در استان زنجان شکل گرفته است
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: اقتصاد دانش‌بنیان، چیزی غیر از ایجاد زیست‌بوم جدید نیست که در این نوع اقتصاد به دنبال مفهوم توسعه هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; سورنا ستاری عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان که با رویکرد جهش تولید و اقتصاد دانش‌بنیان برگزار شد، اظهار داشت: توسعه، یک امر درون‌زا بوده و نمی‌توان انتظار داشت که فردی از بیرون بیاید و توسعه را ایجاد کند بلکه خودمان در داخل باید به دنبال آن باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان زنجان در حوزه‌های مختلف علمی، آموزشی و فرهنگی، خاطرنشان کرد: باید از تمام این ظرفیت‌ها برای ایجاد توسعه در زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان استفاده شود.

,

ستاری افزود: زیست‌بوم جدید اقتصاد دانش‌بنیان، نیازمند یک زیست‌بوم فرهنگی بوده و این زیست‌بوم، منحصر به یک فرد و نهاد نیست و از دانشگاه گرفته تا مردم عادی در ایجاد آن موثر هستند.

,

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: پارک علم و فناوری استان زنجان قبل از سخت‌افزاری بودن، یک اتفاق فرهنگی است.

,

وی اظهار داشت: این اتفاق فرهنگی نباید مشکلاتی از نظر زیرساختی، ساختمان و زمین داشته باشد و این مشکلات در صورت وجود اراده در داخل استان قابل حل است.

,

ستاری با تاکید بر ایجاد ارزش افزوده در تولیدات، خاطرنشان کرد: 93 درصد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود اما صادرات آن حداکثر 500 میلیون دلار است.

,

وی افزود: نفتی که هر بشکه آن با هزاران زحمت بین 20 تا 30 دلار فروخته می‌شود در خارج از کشور 30 هزار برابر ارزش افزوده ایجاد کرده و دوباره وارد کشور می‌شود لذا دانش و نوآوری که بر روی مواد اولیه می‌نشیند بسیار مهم است.

,

معاون رئیس‌جمهوری با بیان اینکه روش‌های آموزشی کشور، ایراد دارد که فرد پس از فارغ‌التحصیلی به دنبال شغل می‌گردد، تصریح کرد: در حالی که باید این روش‌ها اصلاح شود به‌گونه‌ای که دانشگاه‌ها اثرگذاری خود در جامعه را داشته باشند و این همان دانشگاه‌های نسل 3 و 4 است که از آن‌ها یاد می‌کنیم.

,

این مسئول، دانشگاه‌ها را پایه حرکت اقتصاد دانش‌بنیان دانست و گفت: دانشگاه‌ها باید درآمد خود را از محل فروش خدمات، پژوهش و فناوری تامین کنند و دانشگاه‌های نسل 3 و 4 دانشگاه‌هایی نیستند که دیواری به دور خود کشیده که فقط دانشجو در آن تحصیل می‌کند و هیچ ارتباط و تعاملی با محیط پیرامون خود ندارند.

,

ستاری اظهار داشت: دانشگاه‌های استان زنجان به سمت دانشگاه‌های نسل 3 و 4 حرکت می‌کنند و فرهنگ لازم برای اقتصاد دانش‌بنیان در این استان شکل گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه