اخبار داغ

رییس جمعیت هلال احمر:

استان کرمانشاه مرکز دپوی هلال احمر در غرب کشور می شود/ راه اندازی ۳۱۸ خانه هلال در روستاهای کرمانشاه

استان کرمانشاه مرکز دپوی هلال احمر در غرب کشور می شود/ راه اندازی ۳۱۸ خانه هلال در روستاهای کرمانشاه
کریم همتی, رییس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه در مراکز چند گانه کشور نیازمند مرکز دپوی وسیع هستیم، گفت: استان کرمانشاه مرکز دپوی غرب کشور خواهد بود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز ,جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمانشاه  با حضور رییس جمعیت هلال احمر کشور در استانداری کرمانشاه برگزار شد، مشروح خبرها به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز,

 استان کرمانشاه مرکز دپوی هلال احمر در غرب کشور می شود

,  استان کرمانشاه مرکز دپوی هلال احمر در غرب کشور می شود,

کریم همتی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استان کرمانشاه با اشاره به وقوع زلزله سرپلذهاب اظهار داشت: کارهای مهم و ارزشمندی در این مناطق صورت گرفته و آثار زلزله در کمتر جایی دیده می شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

,

رییس جمعیت هلال احمر افزود: مردم این مناطق همواره ثابت کردند با همه کمبودها در کنار نظام و ولایت بوده اند که جای قدردانی دارد.

,

این مسئول بیان داشت: کرونا بعد از جنگ تحمیلی یکی از موضوعاتی بود که هماهنگی بی نظیری را در نظام ایجاد کرد.

,

وی با تشریح فعالیت های هلال احمر با آغاز شیوع کرونا بیان داشت: در ایام تعطیلات عید نوروز خروجی شهرها کنترل شد و در این راستا ۱۰ هزار نفر از اعضای جمعیت هلال احمر به صورت تمام وقت همکاری داشتند که ۲۱ میلیون نفر در قالب ۷.۵ میلیون خودرو بررسی شدند که از این تعداد بیش از ۱۴ هزار نفر به مراکز درمانی معرفی شدند.

,

همتی وجود اعتماد عمومی را یک سرمایه برای هلال احمر دانست و ادامه داد: اقدامات خوبی در قالب فعالیت های اجتماعی صورت گرفته است.

,

رییس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: عمده اعضا و همکاران جمعیت هلال احمر در سیل سال گذشته با آن وسعت و میزان خرابی و نیز سیل امسال حضوری موثر و فعال داشتند.

,

این مسئول با اشاره به اینکه ایده خانه های هلال چند سال گذشته مطرح و متوقف شده بود، بیان داشت: هدف از ایجاد این خانه ها آمادگی و توانمند سازی جوامع محلی در زمان وقوع بحران ها است و آموزش به عنوان بخش مهم آن به شمار می رود.

,

همتی از وجود چهار انبار ۱۷ هکتاری در تهران خبر داد و بیان داشت: این انبارها در مواقع بحران به مردم کمک می کنند و به دلیل وجود حوادث پی در پی طی سال های گذشته موجودی آنها کاهش یافته است.

,

وی خاطر نشان کرد: با مساعدت دولت تا پایان پاییز امسال و دی ماه به حد کفایت موجودی به انبارهای کشور تزریق خواهد شد.

,

رییس جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین ۲۴ فروند بالگرد داریم که از این تعداد ۸ فروند به دلیل  نقص فنی و قطعات زمین گیر هستند که برای خرید قطعات موجود مبالغی در نظر گرفته شده است.

,

این مسئول بیان داشت: دولت مصوبه ای مبنی بر خرید ۹ هزار خودروی امدادی و عملیاتی داشت که بعد از گذشت ۱۵ سال هییت دولت با آن موافقت کرد و مجوز خرید آن صادر شد و در فصل پاییز بخشی از آن خرید انجام می شود.

,

وی با اشاره به همراهی دولت، نیروهای نظامی و انتظامی و مردم با هلال احمر گفت: این مهم ماهیت هلال احمر است که همه برای کمک به آن پیشگام هستند.

,

رییس جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: در قضیه و بحرانی که در لبنان اتفاق افتاد طی حدود هفت ساعت ۹۵ تن کالا بارگیری شد و نشان داد جمهوری اسلامی ایران کارهای بزرگی انجام می دهد.

,

وی با اشاره به ماموریت های هلال احمر گفت:  تکالیف زیادی به ما محول شده است که برخی ابزارها برای تحقق آنها موجود نیست و باید تامین شود و نیازمند یک برنامه ریزی است.

,

همتی گفت: در زمینه کرونا ۸۵ میلیارد تومان کمک غیرنقدی و ۳۷ میلیارد تومان کمک نقدی علیرغم مشکلات اقتصادی که خود مردم دارند، به هلال احمر کمک شده است.

,

این مسئول همچنین با اشاره به کمک های مردمی در بحران ها که به حساب اشخاص حقیقی واریز می شود، ادامه داد: دادستان براساس درخواست جمعیت هلال احمر این حسابها را مسدود کرد و علیرغم اینکه ۳ حساب مربوط به افراد ذی نفوذ بود برابر قانون همچنان مسدود هستند.

,

وی از راه اندازی ۳۸ هزار خانه هلال در سراسر کشور خبر داد و بیان داشت: این خانه ها در مناطقی از کشور که دارای دهیاری هستند راه اندازی خواهند شد.

,

همتی با اشاره به اینکه تا پایان دولت ۵ هزار خانه هلال آماده خواهند شد، افزود: خانه های هلال ارزش ریالی ندارند اما جزو ماندگارترین اقدامات دولت خواهد شد.

,

وی خاطر نشان کرد: راه اندازی خانه های هلال دارای این ویژگی است که مردم حاکمیت را در کنار خود می بینند و در صورت بروز حوادث احتمالی تمام خدمات آموزشی، امداد رسانی و اقلام امدادی در این خانه ها وجود دارند و اولین کسانی هستند که در زمان حادثه در منطقه حضور خواهند داشت.

,

رییس جمعیت هلال احمر از انعقاد تفاهم نامه با ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد و افزود: براساس این تفاهم نامه ۴۰ پادگان آموزش در ۱۷ استان کشور حدود ۳۰ ساعت از مدت خدمت در دوران آموزشی سربازی را به آموزش کمک های اولیه اختصاص می دهند.

,

همتی خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه از قدیم مرکز ثقل غرب کشور بوده و استان بزرگ با شرایط خاصی است و می طلبد مرکز آموزشی تخصصی را در این استان راه اندازی کنیم و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان این موضوع را پیگیری کند و ما نیز کمک خواهیم کرد.

,

وی همچنین تصریح کرد: برخی ادوات مورد نیاز استان از جمله ست غریق نجات را که استاندار کرمانشاه تاکید داشت کمک خواهیم کرد.

,

رییس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه در مراکز چند گانه کشور نیازمند مرکز دپوی وسیع هستیم، گفت: استان کرمانشاه مرکز دپوی غرب کشور خواهد بود.

,

این مسئول تصریح کرد: راه اندازی داروخانه هلال احمر استان نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

,

همتی تصریح کرد: برخی هلدینگ های هلال احمر ۷ و یا ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه دارند ولی تا به امروز هیچ سودی برای هلال احمر نداشتند و می توان با حمایت بخش خصوصی و استاندار کرمانشاه در زمینه سرمایه گذاری گام برداشت.

,

وی بیان داشت: وسعت کار هلال احمر زیاد است و ماهیت بین المللی آن باید حفظ شود و باید با شفافیت آنها را دنبال کنیم.

,

 

,

استان کرمانشاه مرکز آموزش امدادگران غرب کشور شود

, استان کرمانشاه مرکز آموزش امدادگران غرب کشور شود,

هوشنگ بازوند اظهار داشت: برای مقابله با بیماری کرونا در اسفند ماه سال گذشته نقشه راهی به همت دانشگاه علوم پزشکی استان تدوین شد و به عنوان چراغی برای مبارزه با بیماری کرونا به تصویب ستاد مقابله با کرونای استان رسید.

,

استاندار کرمانشاه افزود: در این نقشه پیش بینی پیک هزار نفر مبتلای به کووید ۱۹ که نیازمند  بستری هستند و تولید ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار ماسک و تولید مواد شوینده شد که با همراهی و همدلی مردم نگذاشتیم استان کرمانشاه به پیک خطرناک ناشی از بیماری کرونا برسد.

,

وی بیان داشت: در اوج بیماری کرونا که در تیر ماه اتفاق افتاد ۴۶۸ نفر بستری رسیدیم و در حال حاضر نیز نگران پیک سوم هستیم.

,

مدیر ارشد استان با اشاره به اینکه یک انسجام ملی برای مبارزه با بیماری کرونا شکل گرفت، بیان داشت: نیروهای نظامی، انتظامی و ... همه بسیج شدند تا خسارت جانی ناشی از کرونا در استان به کمترین میزان ممکن برسد که جای تقدیر و تشکر دارد.

,

بازوند تصریح کرد: سپاه، ارتش، نیروی انتظامی همه در بحث ضدعفونی شهر نقشی مهم داشتندو هلال احمر نیز در خط مقدم این مبارزه بود و همگام با این نیروها در مقابله با کرونا پیشتاز بود.

,

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه وضعیت کرونا در استان مطلوب نیست، ادامه داد: آمار ابتلا به کرونا در استان سیر صعودی زیادی دارد ولی از نظر فوتی ها خیلی سیر صعودی نداریم اما نگران افزایش این آمار طی ۲ هفته آینده هستیم.

,

استاندار کرمانشاه گفت: از نظر تولید مواد شوینده نیاز استان و نیز برخی استان های همجوار را تامین می کنیم و روزانه حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار عدد در روز  ماسک در استان تولید می شود.

,

وی با اشاره به تدوین نقشه راه برای مقابله با کرونا طی پاییز امسال بیان داشت: در این نقشه همزمانی بیماری کرونا و آنفلوانزا پیش بینی شده است که دچار چالش نشویم.

,

مدیر ارشد استان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲۵۰ تخت آی سی یو در استان داریم که حدود ۵۶ بیمار در آی سی یو بستری هستند و ۲۳ نفر نیز به دستگه ونتیلاتور وصل هستند.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش زلزله کرمانشاه را افتخاری بزرگ  برای هلال احمر دانست و ادامه داد: زلزله ای به بزرگی زلزله سرپل ذهاب طی ۱۰۰ سال گذشته در غرب کشور اتفاق نیفتاده بود که ۹ شهرستان و ۱۹۰۰ روستا را تحت تاثیر قرار داد.

,

بازوند با بیان اینکه خوشبختانه آمار کشته ها در زلزله سرپل ذهاب به نسبت مقیاس و ریشتر آن پایین بود، عنوان کرد: از دلایل این مهم هوشمندی مردم و امداد و نجاتی بود که در همان ساعات اولیه صورت گرفت.

,

مدیر ارشد استان حضور سپاه و ارتش را در عملیات امداد و نجات طی ساعات اولیه این زلزله بسیار موثر خواند و گفت: با تقسیم بندی که صورت گرفت ارتش عملیات امداد و نجات در شهرهای مناطق زلزله زده و سپاه روستاها را در کنار هلال احمر بر عهده گرفتند و تا ساعت ۱۱ حدود ۹ هزار و ۸۰۰ نفر امداد و نجات شدند.

,

استاندار کرمانشاه با اشاره به شکل گیری انسجام ملی در یاری رساندن به مناطق زلزله زده کرمانشاه ادامه داد: فضای مجازی هم در این بحران هم یک فرصت و تهدید بود و برخی از رسانه های معاند نیز در زمینه زلزله سرپل ذهاب سیاهنمایی می کردند.

,

مدیر ارشد استان افزود: مردم در بحران زلزله ۶۳ میلیارد تومان به هلال احمر برای کمک به مناطق زلزله اهدا کردند که عین همان مبلغ به صورت کمک های ۲ میلیون تومانی به مردم این مناطق پرداخت شد و نیز ۲۱ میلیارد تومان نیز مردم به افراد شاخص و مشهور برای کمک به مردم سرپل ذهاب اهدا کردند که این آمار نشان دهنده اعتماد مردم به هلال احمر است.

,

وی خاطر نشان کرد: همچنین ۲۷۰ میلیارد تومان نیز کمک غیرنقدی به زلزله زدگان صورت گرفت که هلال احمر در زمینه توزیع این اقلام نیز به خوبی عمل کرد.

,

مدیر ارشد استان اعتماد عمومی مردم و حضور جوانان داوطلب را دو سرمایه برای هلال احمر دانست و بیان داشت: اعتماد مردم زمانی چند برابر خواهد شد که مردم احساس کنند هلال احمر کارآیی و بهره وری بالایی دارد که این مهم نیازمند ملزوماتی است که باید فراهم شود.

,

استاندار کرمانشاه  با بیان اینکه توجه به تجهیزات و الزامات مورد توجه قرار گرفته است، بیان داشت: وجود خانه های هلال در روستاها کار با ارزشی است و برای یک کشور پرحادثه و بلاخیزی همچون کشور ما وجود این مکانها بسیار حائز اهمیت است.

,

مدیر ارشد استان تصریح کرد: احداث خانه های هلال در روستا موجب می شود مردم حاکمیت و دولت را در حوادث احتمالی در کنار خود ببینند.

,

بازوند تصریح کرد: استان کرمانشاه مرکز ثقل غرب کشور است و در صورت بروز حادثه استان های همجوار بدون استثنا از کرمانشاه درخواست کمک می کنند که در این زمینه خواستار توجه ویژه به این استان هستیم.

,

بازوند ادامه داد: تقاضا داریم استان کرمانشاه به عنوان مرکز آموزش غرب کشور برای امدادگران باشد و در عین حال تجهیزات لازم در این راستا در اختیار استان قرار گیرد.

,

وی خواستار تجهیز انبارهای موجود هلال احمر در استان شدو گفت: ۵۰ هزار تخته چادر در این انبارها باید موجود باشد که تقاضای تامین آن را داریم.

,

مدیر ارشد استان به وجود ۱۳ سد و رودخانه های بزرگ در استان اشاره کرد و گفت: هر ساله با غرق شدن تعدادی از افراد مواجه هستیم اما ست نجات غریق در استان نداریم که به دلیل این کمبود متاسفانه شاهد رقم خوردن اتفاقات ناگواری هستیم.

,

بازوند خواستار راه اندازی داروخانه هلال احمر در استان کرمانشاه شد و  افزود: از مدیران استانی انتظار داریم اعتبارات ملی را جذب کنند و این مهم یکی از شاخصه های ویژه در ارزیابی مدیران است.

,

 

,

 

,

راه اندازی ۳۱۸ خانه هلال در روستاهای کرمانشاه

, راه اندازی ۳۱۸ خانه هلال در روستاهای کرمانشاه,

فرزین معتمدی  اظهار داشت: امدادگران و داوطلبان در زلزله سرپل ذهاب به بیش از ۳۵۰ هزار نفر خدمات از جمله اسکان اضطراری،توزیع اقلام و سایر خدمات امداد و نجات را ارائه دادند.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: در درمان اضطراری و توانبخشی نیز با ثبت یک رکورد بین المللی جمعیت هلال احمر استان توانست اولین بیمارستان سریع الاحداث در سرپل ذهاب را ۱۰ ساعت پس از زلزله راه اندازی کند.

,

وی گفت: طی ۴ روز اول با ۳۵ تخت فعال به بیش از ۳۵ هزار مصدوم ترومایی خدمات ارائه داد و با استقرار تیم های توانبخشی به بیش از ۲۵ هزار نفر خدمات درمانی، توانبخشی و امدادی ارائه کرد.

,

معتمدی با اشاره به اقدامات انجام شده در سیل ۹۸ نیز عنوان کرد: با انجام اقدامات پیشگیرانه خسارت ناشی از سیل به حداقل ممکن رسید.

,

این مسئول با اشاره به بازگشایی مرز خسروی تصریح کرد: طی ایام اربعین حسینی بدون کمک از استان های معین به زائران حسینی خدمات ارائه شد.

,

وی از برپایی دو اردوگاه اضطراری در مرز خسروی و خدمات رسانی به بیش از ۹۰ هزار زائر خبر داد و ادامه داد: در یک شب بنا بر اضطرار به یک هزار زائر در منظریه عراق توسط جمعیت هلال احمر اسکان اضطراری داده شدند.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شیوع کرونا ادامه داد: در ابتدای شیوع بیش از ۴۳۰ هزار ماسک بین نهادهای نظامی، انتظامی، دولتی، دانشگاه علوم پزشکی و ... به صورت رایگان توزیع شد.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: غربالگری بیش از ۸۷۰ هزار مسافر در ۳۵ ورودی شهرها، اعلام هشدار در خانه بمانید، توزیع اقلام بهداشتی و ... از دیگر فعالیت ها در زمینه کرونا بود.

,

این مسئول با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پویش همدلی عنوان کرد: در این راستا بیش از ۲ میلیارد تومان بسته های معیشتی در میان آسیب دیدگان از کرونا با حفظ کرامتشان توزیع شد.  

,

معتمدی با بیان اینکه ۱۶ پایگاه امداد جاده ای ثابت و سیار در استان داریم، افزود: امدادگران در این پایگاه ها به خدمت رسانی می پردازند.

,

این مسئول گفت: شهرستان های سرپل ذهاب، هرسین، کنگاور بستر حوادث بین جاده ای فراوانی هستند که امیدواریم تصمیمات خوبی در زمینه مجوز تاسیس پایگاه امداد و نجات صورت گیرد.

,

وی بیان داشت: شهرستان های قصرشیرین، پاوه، جوانرود و گیلانغرب پایگاه هایی دارند که در شان آنها نیست و امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه ها بحث امداد و نجات در این شهرستان ها متحول شود.

,

این مسئول ادامه داد: ناوگان لجستیک هلال احمر استان بنا به حوادثی همچون زلزله و سیل فرسوده شده است که امیدواریم از دستاوردهای سفر نوسازی این ناوگان باشد.

,

معتمدی ادامه داد: به استان کرمانشاه با دید یک استان زلزله زده نگاه شود و در زمینه تامین اقلام کمک صورت گیرد.

,

وی با اشاره به راه اندازی خانه های هلال در استان گفت: ۳۱۸ خانه هلال در روستاهای استان راه اندازی می شود و این مهم موجب افزایش سطح دانش روستاییان در زمینه خودامدادی و دگر امدادی و ارائه سریع کمک های امدادی در زمان بحران است.

,

این مسئول خواستار راه اندازی داروخانه هلال احمر استان شد و ادامه داد: در زمان هشت سال دفاع مقدس که  استانهای دیگر مجوز تاسیس گرفتند استان ما در حال دفاع از میهن اسلامی بود و از این مهم غافل شده بود و کلان شهر کرمانشاه جزو معدود استان هایی است که داروخانه  هلال احمر ندارد، البته داروخانه دارد ولی دارو ندارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه