اخبار داغ

در جلسه اقتصاد دانش استان زنجان مطرح شد؛

رویکرد دانشگاه‌ها رسیدن به تجاری‌سازی با تبدیل علم به فناوری است

رویکرد دانشگاه‌ها رسیدن به تجاری‌سازی با تبدیل علم به فناوری است
رئیس دانشگاه زنجان با اشاره برنامه دانشگاه ها گفت: رویکرد دانشگاه‌ها رسیدن به تجاری‌سازی با تبدیل علم به فناوری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محسن نجفیان، رئیس دانشگاه زنجان در جلسه اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: رویکرد امروز دانشگاه‌ها در کل کشور و استان زنجان به این شکل است که در کنار آموزش و پژوهش، توجه ویژه‌ای به فناوری دارند تا علم و دانش را به فناوری تبدیل کرده و به مرحله تجاری‌سازی برسانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی اظهار داشت: دانشگاه‌ها به دنبال این هستند که دانشجویان در کنار تحصیل عالمانه با مفاهیم کسب و کار نیز آشنا شده و با برخورداری از مهارت‌های مختلف با تجربه لازم از دانشگاه خارح شوند.

,

نجفیان خاطرنشان کرد: ساختار وزارت علوم برای این ایده و هدف، ساخته نشده و ضعف زیادی در این زمینه وجود دارد اما حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این ضعف را پوشش می‌دهد.

,

این مسئول با بیان اینکه دانشگاه زنجان به عنوان دانشگاه مادر استان زنجان 10 هزار و 400 دانشجو دارد، گفت: 40 درصد این دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی بوده که در 91 رشته- گرایش کارشناسی ارشد و 43 رشته- گرایش دکتری تخصصی تحصیل می‌کنند و دانشگاه زنجان 415 عضو هیات علمی تمام‌وقت دارد.

,

رئیس دانشگاه زنجان تصریح کرد: این‌ها منابع، استعداد بسیار بالایی برای تحقق تجاری‌سازی با تبدیل علم به فناوری است.

,

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه زنجان، پارک علم و فناوری ندارد امام امیدواریم مرکز رشد واحدهای فناور این دانشگاه بتواند در اندازه و قواره پارک علم و فناوری، ظاهر شود.

,

** زنجان، نیازمند ایجاد مرکز نوآوری معدنی

, ** زنجان، نیازمند ایجاد مرکز نوآوری معدنی, ** زنجان، نیازمند ایجاد مرکز نوآوری معدنی,

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان نیز با بیان اینکه جوانان علاقه‌مند به کسب و کارهای دانش‌بنیان را آموزش داده و از آن‌ها حمایت می‌کنیم اما استمرار این کار، نیازمند سرمایه گذاری هوشمند است.

,

داود مرادخانی اظهار داشت: بعد از گذشت 3 سال از تاسیس پارک علم و فناوری استان که با استارت‌آپ‌ها شروع کرده بودیم از این مرحله عبور کرده و بر روی سرمایه‌گذاران، کار می کنیم تا ادبیات سرمایه‌گذاری استارت‌آپی را به آن‌ها آموزش دهیم.

,

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های مناسبی در استان وجود دارد که تونسته‌ایم آن‌ها را پای کار بیاوریم اما  در اکوسیستم دانش‌بنیان، شتاب‌دهنده نداریم که تحقق آن نیازمند کمک و حمایت است.

,

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به تدوین نقشه راه علم و فناوری در 8 محور توسط معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری برای سال جهش تولید، گفت: بر این اساس، پارک علم و فناوری استان نیز تلاش کرده تا برنامه‌های خود را در راستای این محورها پایه‌گذاری کند.

,

وی با بیان اینکه زنجان نیازمند ایجاد مرکز نوآوری معدنی است، اظهار داشت: گردش مالی سالانه صنعت سرب و روی استان زنجان بالغ بر 400 میلیون دلار است که با اضافه شدن خرید و فروش سایر مواد معدنی، عدد قابل توجهی می شود.

,

مرادخانی خاطرنشان کرد: این صنعت از مشکلاتی مانند خام‌فروشی و پسماندها رنج می‌برد که تمام آن‌ها به نوعی توسط استارت‌آپ‌ها قابل حل است که تقاضای راه‌اندازی مرکز نوآوری مواد معدنی با حمایت معاونت علمی و فناوری را داریم.

,

تعدادی از فعالان اقتصادی واحدهای نوآور در این جلسه به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و خواسته‌های خود پرداختند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه