اخبار داغ

کلانتری:

سالیانه ۴ هزار میلیارد از سهم صندوق محیط زیست به جیب شهرداری ها می‌رود

سالیانه ۴ هزار میلیارد از سهم صندوق محیط زیست به جیب شهرداری ها می‌رود
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سالیانه حدود۴ هزار میلیارد تومان از سهم صندوق محیط زیست به جیب شهرداری‌ها و استانداری‌ها می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به جبران کسری بودجه از صندوق محیط زیست اظهار کرد: انجام پروژه‌هایی مانند جمع آوری پسماند‌ در شمال کشور نیاز به سرمایه گذاری دارد که با کسری بودجه  این پروژه ها محقق نخواهد شد.

او در ادامه بیان کرد: تصویب طرح یک فوریتی اختصاص یک درصد از درآمد عوارض آلایندگی‌ها به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و حذف سهم صندوق محیط زیست معادل پول تو جیبی سالیانه حدود سه تا ۴ هزار میلیارد تومان خواهد شد.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه این پول به صورت قانونی برای سازمان محیط زیست است، گفت: جرائمی که به محیط زیست تخصیص داده شده است برای احیای محیط زیست است در حالی که به جیب شهرداری‌ها و استانداری‌ها می‌رود.

کلانتری گفت: طی سال گذشته برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت محیط زیست داشتیم که امکان اجرای آن‌ها با بودجه عمومی وجود نداشت، از این‌رو مقرر شد که ۳۵ درصد از یک درصد عوارض آلایندگی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شود.

انتهای پیام/ا

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,

منبع:باشگاه خبرنگاران

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه