اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود عنوان کرد؛

خستگی، فرسودگی و کمبود شدید منابع مالی؛ مهمترین چالش های مسیر مقابله با کرونا

خستگی، فرسودگی و کمبود شدید منابع مالی؛ مهمترین چالش های مسیر مقابله با کرونا
چمن گفت: تامین انگیزه نیروی انسانی به واسطه فشار سنگین کاری و رنج های وارد آمده، یکی از چالش‌های مسیر مقابله با کروناست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: هفته های اخیر شاهد سیر صعودی ابتلا به بیماری در سطح کشور و همچنین استان سمنان هستیم و در صورت عدم رعایت موارد و مسائل بهداشتی، متاسفانه آمار به شکل تصاعدی افزایش خواهد یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

چمن در ادامه افزود: این موج جدید ابتلا به بیماری کرونا، پیش رونده و در ادامه موج های قبلی است که امروز به مرحله ای رسیده است که قله و پیک جدیدی را شاهد هستیم.

,

وی همچنین اضافه کرد:  به نسبت جمعیت، میزان بروز و ساختار سنی جامعه تحت پوشش، شاخص ها در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مطلوب است.

,

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با اشاره به تعداد مبتلایان به کرونا در شاهرود گفت:  تا امروز صبح، ۱۷۸۷ نفر مثبت قطعی ابتلا به کرونا و فوت ۱۰۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی  شاهرود ثبت شده است که میزان نرخ مرگ و میر در بین مبتلایان قطعی کمتر از ۶ درصد است.

,

وی همچنین تاکید کرد: بیش از ۸۰ درصد فوت شدگان ما بیماری مزمن زمینه ای داشته اند و متوسط سن فوت شدگان ۷۳ سال بوده است.

,

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با بیان اینکه بالا بودن درصد سالمندی و بیماری های مزمن زمینه ای در این افراد، یکی از دلایل افزایش نرخ مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در همه جوامع بوده است ابراز کرد: در استان سمنان نیز به دلیل بالا بودن نسبی میزان جمعیت سالمند، میتوان انتظار نرخ مرگ و میر بیشتری داشت ولیکن تا به امروز شاخص ها، شاخص های مطلوبی است.

,

چمن در ادامه گفت: در سه هفته اخیر و به طبع سایر مناطق کشور افزایش نسبی ابتلا را در حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاهدیم.

,

وی با اشاره به تعداد مراجعات به مراکز درمانی و افراد بستری در بیمارستان ها گفت: تاکنون بالغ بر ۷ هزار و هفتصد نفر مراجعه با تشخیص کرونا به مراکز درمانی دانشگاه شاهرود ثبت شده که ۱۸۸۰ نفر از این افراد بستری شده و ۳۰ درصد از این افراد از خدمات آی سی یو برخوردار شدند و در حال حاضر ۷۰ بیمار با تشخیص کرونا بستری هستند.

,

وی  تامین انگیزه نیروی انسانی به واسطه فشار سنگین کاری و رنج های وارد آمده را یکی از چالش های مسیر مقابله با کرونا عنوان کرد و گف: خستگی و فرسودگی و کمبود شدید منابع مالی جهت تامین مطالبات و نیازمندی ها مهمترین مشکلات ماست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه