اخبار داغ

پیگیری یک مطالبه و پاسخ رئیس آموزش و پرورش تویسرکان؛

تمام حق التدریسی های کد دار تویسرکانی به کار گرفته شدند

تمام حق التدریسی های کد دار تویسرکانی به کار گرفته شدند
جواد اسدبیگی با بیان اینکه تمام حق التدریسی های کد دار بومی به کار گرفته شدند، گفت: اداره کل آموزش و پرورش اضافه کار به دو شیفته کارکردن تعدادی از معلمان نداده و گفته که باید از معلمان حق التدریسی لرستانی استفاده کنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ به تازگی اخباری مبنی بر استفاده معلمان حق التدریسی لرستانی در استان همدان منتشر شده تا جایی که حتی در برخی رسانه ها آمده که ۴۰ معلم غیربومی حق التدریسی برای ملایر و نهاوند در نظر گرفته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

زمزمه هایی هم در تویسرکان مبنی بر استفاده از چنین معلمانی به گوش رسید و زمینه ساز گلایه مندی برخی شده تا جایی که در پیام های ارسالی از سوی تعدادی از همشهریان، از خبرنگار رودآور خواسته شده تا موضوع را پیگیری کند که چرا از جوانان بیکار تویسرکانی در این بخش استفاده نشده است.

,

این رسانه در مقام احترام و پیگیری این دغدغه مردمی به سراغ رئیس آموزش و پرورش تویسرکان رفت تا اصل ماجرا را جویا شود.

,

در این باره جواد اسدبیگی در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان، با تاکید بر اینکه تمام حق التدریسی های کددار بومی در تویسرکان به کار گرفته شدند، گفت: هر تعداد معلم حق التدریس بومی که کد گرفته اند در بحث تدریس به کار گرفته شده اند‌ و تا کد نداشته باشند نمی توانیم از آنان استفاده کنیم.

,

وی در تشریح معلم حق التدریسی کددار اظهار کرد: پرونده های این افراد به استان می رود و اداره کل بررسی می کند، مهر تایید که زده شد به وزارتخانه ارسال می شود و سپس آن ها با دریافت کد پرسنلی یا همان کد حق التدریسی می توانند به تدریس مشغول شوند.

,

رئیس آموزش و پرورش تویسرکان افزود: بدون داشتن کدحق التدریسی نه تنها آموزش و پرورش تویسرکان بلکه هیچ شهرستانی نمی تواند از شخصی دیگر استفاده کند‌.

,

اسدبیگی ادامه داد: سه چهار تا از کلاس های تویسرکان را به نوبت دوم داده بودیم، بدان معنا که به طور مثال در یک روستا دو کلاس داشتیم “مدیر آموزگار” آن روستا تا ظهر یک کلاس را اداره می کرد و بعدازظهر هم کلاس دیگر را و ما برای آن کلاسی که بعدازظهر اداره می شد اضافه کار در نظر گرفته بودیم، اما اداره کل اضافه کار به آموزش و پرورش تویسرکان در این خصوص نداد و گفت باید از این معلمان _ معلمان حق التدریس لرستانی_ استفاده کنید.

,

وی تصریح کرد: از آنجایی هم که تویسرکان حق التدریسی کددار نداشت بالاجبار تصمیم بر به کارگیری حق التدریسی های غیربومی گرفته شد، به طور قطع اگر داشتیم از نیروی های حق التدریسی بومی استفاده می کردیم.

,

به گزارش عصر همدان، هرچند پاسخگویی رئیس آموزش و پرورش تویسرکان تا حدودی کامل بود اما چند سوال مطرح است؛ اینکه آیا معلم حق التدریسی داریم که مهر تایید اداره کل مربوطه و وزارتخانه را نداشته باشد و اگر هست چرا اداره کل و دیگر دستگاه های مجری در این خصوص اقدامی به هنگام انجام ندادند که امروز بالاحبار از حق التدریسی های لرستانی برای تدریس استفاده کنند. مجموعه خبری عصر همدان پیگیر این سوالات تا به نتیجه رسیدن و شفاف سازی برای مردم خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه