اخبار داغ

مدیر کل جهادکشاورزی استان یزد وعده داد

راه اندازی صنایع تبدیلی خرما در بافق/ کارخانه تولید خوراک دام در بافق احداث می شود

راه اندازی صنایع تبدیلی خرما در بافق/ کارخانه تولید خوراک دام در بافق  احداث می شود
سجادی پور گفت: در حوزه نخیلات کشاورزان درخواست کمک در صنایع تبدیلی را داشتند که قرار شد در قالب کارگاه های بسته بندی های کوچک درخواست خود را به جهاد کشاورزی شهرستان ارائه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ سید جمال سجادی پور مدیر کل جهادکشاورزی استان یزد از نخیلات، مجتمع گاو شیری و مجتمع پرورش شترمرغ در بافق بازدید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا؛ ,
سجادی پور در حاشیه این سفر گفت: خوشبختانه اصلاح نژاد و ارقامی که در بافق اتفاق افتاد نتایج بسیار خوبی داشته است و خرمای رقم کبکاب، پیارم و مضافتی با عملکرد و کار بسیار خوب کشاورزان و دانش خوبی که دارند آینده بسیار خوبی را نوید می دهد.
,
 
,
وی در ادامه افزود: در حوزه نخیلات کشاورزان درخواست کمک در صنایع تبدیلی را داشتند که قرار شد در قالب کارگاه های بسته بندی های کوچک درخواست خود را به جهاد کشاورزی شهرستان ارائه کنند تا به کشاورزان کمک شود. در این صورت و با احداث سردخانه های کوچک بسته بندی و نگهداری خرما می توان این محصول را در موقع مناسب به بازار عرضه کنند.
,
 
,
سجادی پور به بازدید از کارخانه خوراک دام شهرستان بافق نیز اشاره و تصریح کرد: علی رغم اینکه شهرستان بافق در دامپروری در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد اما در این شهرستان کارخانه تولید خوراک دام نداریم لذا قرار شد در بحث واگذاری زمین و تسهیلات به آنها کمک شود و امیدواریم بتوانیم کارخانه ای که جوابگوی خوراک دام شهرستان باشد را احداث کنیم.
,
 
,
وی در پایان در خصوص کمبود خوراک دام در استان و شهرستان گفت: در بحث نهاده ها یک سری کمبودهایی در کشور داریم که استان یزد را هم شامل می شود.  قول هایی در بحث کنجاله سویا داده شده که امیدواریم در هفته های آتی این مشکل برطرف شد. همچنین جو و ذرت الان نسبت تخصیص سهمیه های آن بهتر شده و تقریبا در هفته ۳ الی ۴ مرتبه تخصیص داریم و به شهرستان ها اعلام می شود.
,
 
,
دیدار با امام جمعه و مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی از دیگر برنامه های مدیرکل جهادکشاورزی استان در سفر به بافق بود.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه