اخبار داغ

بخشدار مرکزی میاندورود اعلام کرد؛

حل مشکل گازرسانی به روستاهای بالادست میاندورود/مردم 2 روستا از بسته شدن جاده توسط فرودگاه اعتراض دارند

حل مشکل گازرسانی به روستاهای بالادست میاندورود/مردم 2 روستا از بسته شدن جاده توسط فرودگاه اعتراض دارند
حمیدرضا نوکنده درباره ممانعت‌های انجام شده برای گازرسانی به روستاهای بازیارخیل، موسی کلا و سرتا، گفت: به‌دلیل اینکه قرار است در پایین دست رودخانه زارم‌رود سد احداث شود به همین دلیل در استعلامات لازم برای ادامه خط انتقال گاز به این روستاها با مخالفت مواجه شده بودیم با رایزنی‌های انجام شده موافقت‌های لازم گرفته شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا نوکنده در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ درباره آخرین وضعیت گازرسانی به منطقه بالادست میاندورود، اظهار کرد: لوله کشی داخل محل در روستاهای سنه‌کوه، وارمی و جناسم در گذشته انجام شده بود و در ماه گذشته المک‌ها نصب شد و خانواده‌ها در حال لوله کشی گاز هستند.

وی با بیان اینکه گازرسانی به این منطقه از طریق هزارجریب نکا انجام شده است، بیان کرد: هنوز گاز به خط میاندورود وصل نشده است و با احداث فشار شکن در استخرپشت نکا این کار انجام خواهد شد.

بخشدار مرکزی میاندورود درباره ممانعت‌های انجام شده برای گازرسانی به روستاهای بازیارخیل، موسی کلا و سرتا، گفت: به‌دلیل اینکه قرار است در پایین دست رودخانه زارم‌رود سد احداث شود به همین دلیل در استعلامات لازم برای ادامه خط انتقال گاز به این روستاها با مخالفت مواجه شده بودیم و دستگاه‌های مربوطه اعلام کرده بودند این روستاها در معرض قرارگرفتن در زیر آب به واسطه احداث سد قرار دارند به همین دلیل اجازه این کار داده نشد.

نوکنده تصریح کرد: با رایزنی‌های انجام شده موافقت‌های لازم گرفته شد و در حال حاضر مهندسین در حال طراحی شبکه هستند و بزودی اجرا خواهد شد.

وی پیرامون مشکلات جاده بالادست نیز بیان کرد: به‌دلیل نداشتن اعتبار لازم امکان انجام ادامه آسفالت وجود ندارد اما به وسیله اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بهسازی انجام شد تا وضعیت دسترسی مردم این روستاها بهتر شود.

نوکنده افزود: در مناطقی که جاده رانش کرده بود اقدامات حداقلی در سال گذشته انجام شد اما با این حال نیاز به اعتبار برای ایجاد دیواره داریم تا از رانش‌های بیشتر جلوگیری شود.

وی درباره مشکل آب شرب روستای سرتا، بازیارخیل و موسی کلا، خاطرنشان کرد: بخش اعظم طرح آب رسانی این سه روستا انجام شده است و نیاز به بیش از صد متر لوله کشی داریم و همچنین پیمانکار باید برق را برای پمپاژ آب وصل کند.

نوکنده در پاسخ به اعتراض اهالی روستای پلنگ آزاد و بیشه‌سر درباره بسته شدن جاده توسط فرودگاه، اظهار کرد: فرودگاه دشت ناز برای توسعه زیربنایی و نصب دستگاه ایرلس اقدام به خریداری زمین های اطراف فرودگاه کرده است و جاده ارتباطی روستاهای پلنگ ازاد و بیشه سر به اسلام آباد در داخل این طرح قرار گرفته است به همین دلیل قرا است جاده جایگزین ایجاد شود اما متولی ایجاد جاده جایگزین فرودگاه نیست و راه و ترابری باید این کار را انجام دهد.

بخشدار مرکزی میاندورود خاطرنشان کرد: اقداماتی برای ایجاد جاده جایگزین انجام شده است و نیاز به اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی، و افزایش ارتفاع جاده، انتقال خطوط شبکه برق و بهسازی دارد که برای اجرای آن نیاز به اعتبار استانی داشتیم که در سفر نوبخت به مازندران مقداری اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه