اخبار داغ

آشتی دانش آموزان ترک تحصیل کرده راز و جرگلان با آموزش

آشتی دانش آموزان ترک تحصیل کرده راز و جرگلان با آموزش
عباس رضایی گفت: برای اولین بار همزمان با دو شهرستان بجنورد و شیروان طرح آشتی با آموزش (آبا) در شهرستان رازوجرگلان نیز برای دانش آموزان تک تحصیل کرده آغاز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس رضایی، رئیس آموزش و پرورش رازوجرگلان در گفتگو با عصر اترک با بیان اینکه این طرح با پشتیبانی خیرین و نظارت آموزش و پرورش انجام می شودآ اظهار کرد: در این طرح افراد زیر ۱۸ سال ترک تحصیل کرده در مقطع تحصیلی متوسطه یک و دو با کمک مشاور و تحت نظر مدارس از راه دور آموزش می بینند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک ,

وی ادامه داد : در زمان مطرح شدن این طرح ۵۳۰ نفر دانش آموز ترک تحصیل کرده را برای ما در نظر گرفتند که ما اعلام آمادگی برای بیش از هزار نفر را داده ایم و هیچ محدودیتی جهت اجرای این طرح نداریم .

,

رضایی گفت : نحوه اجرای این طرح بدین ترتیب است که یک مشاور برای گروهی ۱۵ نفره تعیین می شود و بدون حضور معلم این کلاس ها به صورت آنلاین و آفلاین پیش می رود.

,

وی گفت: مشاور موظف است این کلاس ها را در کلاس های بدون استفاده مدارس، ساختمان دهیاری و یا حتی مساجد و حسینه ها و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار کند.

وی نقش مشاوررا هماهنگ کننده هماهنگ کننده برگزاری این کلاس ها عنوان کرد و افزود: برگزاری کلاس ها نیز بستگی به انلاین و افلاین بودن دارد.

,
,
,

رئیس آموزش و پرورش شهرستان راز و جرگلان دارا بودن مدرک تحصیلی در رشته های علوم تربیتی و روانشناسی را شرایط انتخاب مشاورها عنوان کرد و اظهارکرد: در انتخاب مشاوران هدف این است که بیشتر از بومی همان روستاها استفاده شود و دستمزد این افراد نیز طبق قانون کار تعریف شده است .

,

رضایی علت ترک تحصیلی یک هزار دانش آموز در این شهرستان را نیز دلایل متفاوتی همچون مختلط بودن مدارس دوره متوسطه، نبود امکانات آموزشی، استفاده شدن این افراد به عنوان نیروی کار، فاصله زیاد بین مدرسه تا منزل دانش آموزان و همچنین جلوگیری اولیا از تحصیل فرزندانشان بر شمرد .

,

وی همچنین گفت: از بین دانش آموزان ترک تحصیل کرده امکان دارد که افرادی بخصوص پسران به شهرهای دیگر جهت کار رفته باشند که امکان جذب آنها به طرح( آبا) بسیار کم است که به همین علت افراد جذب شده در هر کلاس شاید کمتر از ۱۵ نفر باشند که باز هم کلاس ها برگزار می شوند .

,

مدیر آموزش وپرورش همچنین از اعطای تبلت امانی به دانش آموزان نقاط دور دست خبر داد و گفت : در مناطق دور دست و صعب العبور که مشکل رفت و آمد وجود دارد چنانچه دسترسی به اینترنت وجود داشته باشد تبلت هایی به صورت امانی در اختیار این افراد قرار می گیرد تا بعد از پایان سال تحصیلی به اموزش و پرورش تحویل دهند .

,

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در انتخاب نیروهای مشاور دخالتی ندارد و مدارس آموزش از راه دور این کار انجام می شود که در شهرستان رازوجرگلان  پنج مدرسه و موسسه آموزش از راه دور وجود دارد.

رضایی گفت: دو موسسه در بخش جرگلان و دو موسسه نیز در بخش مرکزی و یک موسسه نیز در بخش غلامان فعالیت می کند که این موسسه ها با مشاورها جهت اجرای طرح آبا قرارداد می بندد و آموزش و پرورش تنها نظارت بر این کارها را به عهده دارد .

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه