اخبار داغ

معرفی کتاب؛

نویسنده ای که تمام آثارش در حوزه ی دفاع مقدس است

نویسنده ای که تمام آثارش در حوزه ی دفاع مقدس است
کتاب‌های نقشه‌های خاکی، فریاد آزادی، دادا، حدیث سرو، راسخون جهاد و شهادت، کدخدا شریف، برسکوی افتخار، حماسه تپه الله‌اکبر، ستارگان هدایت، فانوس‌های معابر و حدیث سرو قامتان از جمله آثار با ارزش علی کلوندی نویسنده حوزه دفاع مقدس است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، کتاب‌های نقشه‌های خاکی، فریاد آزادی، دادا، حدیث سرو، راسخون جهاد و شهادت، کدخدا شریف، برسکوی افتخار، حماسه تپه الله‌اکبر، ستارگان هدایت، فانوس‌های معابر و حدیث سرو قامتان از جمله آثار با ارزش علی کلوندی نویسنده حوزه دفاع مقدس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

وی تمام کتابهایش را به شهدا و خانواده های شهدا تقدیم می کند چرا که معتقد است بسیاری از رزمندگان دوران دفاع مقدس، خانواده شهدا، پیشمرگان مسلمان کُرد در کردستان از دنیا رفته اند و این مسئله کار را برای فعالیت در این حوزه سخت کرده است و دریایی از خاطرات متاسفانه به دلیل کم کاری از بین رفته است لذا لازم است در این حوزه کارهای خوبی صورت گیرد.

,

وی درباره کیفیت کتاب‌های چاپ شده دوران دفاع مقدس اینگونه گفت: به نسبت گذشته امروز شاهد بالا رفتن کتاب‌های چاپ شده حوزه دفاع مقدس هستیم چراکه امروز ذائقه مخاطب بیشتر از گذشته در نظر گرفته می‌شود.

,

به گفته کلوندی، ابزارهای فرهنگی برای انتقال اطلاعات متنوع است و هر کسی در هر جایگاهی لازم است نقش خود را هر چند ناچیز نسبت به واقعیت‌های آن دوران ایفا کند، مثلا دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند برای بیان واقعیت‌های جنگ از مستندهای زمان جنگ، فیلم و تولیدات فرهنگی نسبت به ادای دین خود تاثیرگذار باشند.

,

کلوندی با اظهار تاسف از اینکه تا کنون کار زیادی در حوزه دفاع مقدس در کردستان انجام نشده است، بیان کرد: کارهای که تاکنون انجام شده به مثابه قطره‌ای از دریاست و کوتاهی و کم‌کاری در سال‌های گذشته باعث شده آسیب‌های جدی به این حوزه وارد شود.

,

علی کلوندی در پایان گفت: تمام تلاش خود را بکار بستم تا دستاوردهای شهدای مظلوم پیشمرگ مسلمان کُرد را به رشته تحریر در آورم چراکه همه وظیفه داریم فرهنگ دفاع مقدس و سبک زندگی شهدا را به طرز صحیحی به نسل آینده انتقال دهم و ادامه این راه نیازمند تلاش بیشتر نویسندگان استانی برای کار در حوزه دفاع مقدس می باشد.

,

در ذیل به صورت مختصر به معرفی تعدادی از کتاب های این نویسنده حوزه دفاع مقدس می پردازیم؛ 

,

, ,

کتاب دادا: 
این کتاب به قلم " علی کلوندی " و  در 416 صفحه قطع رقعی در 2.000 نسخه توسط انتشارات فاتحان و به همت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپا بیت المقدس به چاپ رسیده که نویسنده این کتاب از تیرماه سال 1393 نوشتن آن را آغاز و در بهار 95 تدوین کتاب را به پایان رساند.

, کتاب دادا: , کتاب دادا: ,
,

کتاب دادا مجموعه خاطرات خانم عزت قیصری است که به عنوان بهیار در کنار نیروهای سپاه و بسیج در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه های غرب، شمال غرب و جنوب حضور مستمر داشته اند.

,

این کتاب اولین کتاب در حوزه تاریخ شفاهی زنان مسلمان کرد می باشد و همچنین در کل کشور نیز جزء اولین کتب چاپ شده در خاطرات بانوان می باشد.

,

کتاب حدیث سروقامتان: 

, کتاب حدیث سروقامتان: , کتاب حدیث سروقامتان: ,

وصیت نامه شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی سرشار از پند و اندرزهای ارزشمند و دلسوزانه ای است که می توان از آن ها به عنوان گنجی عظیم یاد کرد که می تواند فرهنگ اصیل و ناب اسلامی و ارزش های مطلوب و پسندیده و الگوهای موفق و ایده آل را در جامعه نشر و گسترش دهد و چراغ راه و روشنگر مسیر باشد.

,

 کتاب حدیث سروقامتان وصیتنامه ی 91 نفر از شهدای معظم شهرستان بیجار می باشد که توسط مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های د مقدس کُردستان گردآوری شده است.

,

, ,

 کتاب "فریاد آزادی پیشمرگ مسلمان کُرد" 

,  کتاب "فریاد آزادی پیشمرگ مسلمان کُرد" ,  کتاب "فریاد آزادی پیشمرگ مسلمان کُرد" ,

استان کردستان دارای بیش از سه هزار نقطه یادمانی دفاع مقدس است که می تواند دستمایه ای برای نوشتن مطالب ارزشمندی توسط نویسندگان باشد، این استان دارای نویسندگان و شاعرانی است که آثار آنها در دنیا شناخته شده اما در حوزه دفاع مقدس تاکنون کار زیادی انجام نشده است و این نیازمند کار بیشتر؛ حوزه دفاع مقدس در استان کردستان می باشد.

,

کتاب«فریاد آزادی پیشمرگ مسلمان کرد» عنوان کتابی از «علی کلوندی» است که به تفصیل درباره ماهیت، شکل‌گیری و نقش آفرینی آن در طول جنگ تحمیلی توضیح داده شده است.

,

در واقع می توان گفت؛ کتاب "فریاد آزادی پیشمرگ مسلمان کُرد" کاملترین منبع درباره سازمان پیشمرگان مسلمان کرد و ناآرامی های اوایل منطقه کردستان است.

,

کتاب بر سکوی افتخار 

, کتاب بر سکوی افتخار , کتاب بر سکوی افتخار ,

کتاب بر سکوی افتخار حاوی زندگینامه و خاطرات 48 شهید ورزشکار استان کردستان می باشد که به قلم علی کلوندی و به همت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چاپ و تدوین شده است.

,

, ,

کتاب راسخون:

, کتاب راسخون:, کتاب راسخون:,

کتاب "راسخون جهاد و شهادت" زندگینامه و خاطرات شهدای پیشمرگان مسلمان کرد شهرستان کامیاران به همت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه بیت المقدس چاپ و منتشر شد.

,

کتاب "راسخون جهاد و شهادت" به کوشش علی کلوندی نویسنده حوزه دفاع مقدس کردستان و در راستای کنگره 5400 شهید استان کردستان به چاپ رسیده است.

,

کتاب مذکور حاوی زندگینامه و خاطرات 120 تن از شهدای سازمان پیشمرگان مسلمان کرد شهرستان کامیاران می باشد که مزین به تصاویر به یادگار مانده از این شهدای گرانقدر است.

,

شهرستان کامیاران به عنوان اولین نقطه ای که در اواخر سال 1358 از لوث وجود گروهک های ضد انقلاب پاکسازی شد، دارای نقش برجسته ای در شکل دهی ساختار سازمان پیشمرگان مسلمان کرد می باشد. بسیاری از جوانان این دیار همزمان با حضور نیروهای سازمان پیشمرگان مسلمان کرد در این شهرستان، به عضویت سازمان در آمدند و برای مقابله با گروهک های ضدانقلاب سلاح به کف گرفتند.

,

راسخون جهاد و شهادت توسط انتشارات اقلیم مهر و در 210 صفحه قطع رقعی و در 1.000 نسخه در سال 1395 گردآوری شده است.

,

, ,

, ,

کتاب نقشه های خاکی:

, کتاب نقشه های خاکی:, کتاب نقشه های خاکی:,

کتاب نقشه های خاکی، مشتمل بر داستان‌های کوتاهی است که درباره زندگی و خاطرات شهید «محمدامین رحمانی» نگاشته شده‌اند. «حسن‌آباد»، «تیژ تیژ»، «تودار ملا»، «تازه‌آباد»، «خوشاب»، «خشکین»، «خواش»، «دادانه»، «پیچون»، «حلوان» عنوان‌های برخی از داستان‌های این کتاب هستند. این داستان‌ها از زبان نزدیکان و آشنایان شهید روایت شده‌اند و در آن‌ها سعی شده سیمای واقعی شهید «محمدامین رحمانی» به‌خوبی برای مخاطبان به‌خصوص نسل جوان روشن گردد.

,

, ,


کتاب 40 سنگر مقاومت: 

,
, کتاب 40 سنگر مقاومت: , کتاب 40 سنگر مقاومت: ,

روایت جنگ در استان کُردستان یک روایت انسانی است و آنچه را که نویسنده ی این کتاب را وادار به جمع اوری این آثار کرد وجود حوادث و اتفاقات خاص و ویژه ای بود که در دوران دفاع مقدس در میان توده های مردم رقم خورد و هیچگاه فرصتی برای بازگویی و نشر انها فراهم نشده بود، مجاهدتها و حماسه های گمنامی که شاکله ی یک روایت انسانی را شکل می دهند.

,

کتاب چهل سنگر مقاومت مجموعه داستان‌هایی ازدوران  دفاع مقدس در کردستان می باشد که در بهمن ماه 1398 به قلم علی کلوندی تهیه و تدوین شد و به چاپ رسیده است.

,

, ,

کتاب کدخدا شریف: 

, کتاب کدخدا شریف: , کتاب کدخدا شریف: ,

این کتاب مروری بر زندگی‌نامه و خاطرات سردار شهید شریف صالحیان از شهدای شاخص و برجسته کردستان است. او در کارنامه خود مبارزات زیادی را در قبل و بعد از انقلاب اسلامی علیه رژیم پهلوی و گروهک‌های ضد انقلاب به ثبت رسانده است و در این راه زندگی پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. زندگی این مجاهد پرآوازه می‌تواند حاوی پیام‌های ارزشمندی برای نسل کنونی و نسل‌های آینده باشد. در کتاب حاضر تلاش شده تا زندگی‌نامه این شهید به تصویر کشیده شود.

,

, ,

کتاب حدیث سرو: 

, کتاب حدیث سرو: , کتاب حدیث سرو: ,

کتاب حدیث سرو وصیت نامه 37 تن از شهدای گلگون کفن شهرستان قروه را در جهت سهولت دسترسی خانواده های معظم شهدا و علاقمندان به وصیت نامه شهدای شهرستان قروه در خود جای داده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه