اخبار داغ

وزارت بهداشت:

سال ۱۴۲۰ جمعیت سالمندان ایران دو برابر می‌‌شود

سال ۱۴۲۰ جمعیت سالمندان ایران دو برابر می‌‌شود
رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت گفت: نزدیک به ۱۰ درصد جمعیت ایران، سالمندان هستند؛ بررسی‌‌ها نشان می‌‌دهد که در سال ۱۴۲۰ دو برابر شدن جمعیت سالمندان را تجربه خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر محسن شتی با اشاره به سرشماری سال 1395 گفت: نزدیک به 10 درصد جمعیت ایران، سالمندان (افراد بالای 60 سال) هستند. در سال 1355 پنج درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌‌داند و در طول 40 سال گذشته، نسبت جمعیت دو برابر شده است.

وی افزود: بررسی‌‌ها نشان می‌‌دهد که در سال 1420 دو برابر شدن جمعیت سالمندان را تجربه خواهیم کرد. یعنی جمعیت سالمندان به 20 درصد می‌‌رسد و این دوبرابر شدن، در سال‌‌های پس از 1420 در مدت‌‌زمان کوتاه‌‌تری اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: این در حالی است که در کشورهای پیشرفته دنیا که منابع بیشتری از ما دارند دو برابر شدن جمعیت سالمندی در طول 100 سال اتفاق افتاده است. این امر نشان می‌‌دهد که ما فرصت چندانی نداریم و الان نیز در خصوص مراقبت‌‌های سالمندان وضعیت مطلوبی نداریم.

شتی با بیان این‌‌که امید به زندگی افزایش یافته است، گفت: باید سالمندی سالم و فعال در جامعه اتفاق بیفتد. این اتفاق نمی‌‌افتد مگر اینکه از بدو تولد تا سالمندی بتوانیم سبک زندگی سالمی داشته باشیم. آن‌‌چه باید اتفاق بیفتد مراقبت‌‌های بهداشتی و سبک زندگی سالم است.

وی با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در زمینه سالمندی، نسبت به اجرایی شدن برنامه‌‌های عملیاتی مربوط به سبد ملی سالمندان در کشور اظهار امیدواری کرد.

رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت افزود: برنامه‌‌ها در حوزه سلامت سالمندی در 6 بعد مختلف کار شده است؛ مراقبت‌‌های بهداشتی و درمانی مورد نیاز و خدمات در منزل برای سالمندان در حال بومی‌‌سازی و طراحی است. همچنین به دنبال آن هستیم تا با برگزاری دوره‌‌های حین خدمت، نیروهای انسانی توانمندی را برای ارائه خدمت به سالمندان تربیت کنیم و محتواهایی برای آموزش سالمندان و خانواده‌‌هایشان در زمینه فعالیت بدنی، تغذیه و سلامت روان در حال تدوین است.

انتهای پیام/ا

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

منبع: تسنیم

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه