اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد؛

تنظیم برنامه‌ای مدون راهکار وزیر صمت باشد/ واردات کالاهای غیرضروری، بازار عرضه تولیدات داخلی را اشغال کرده است

تنظیم برنامه‌ای مدون راهکار وزیر صمت باشد/ واردات کالاهای غیرضروری، بازار عرضه تولیدات داخلی را اشغال کرده است
شیخی گفت: تنظیم یک برنامه مدون می تواند این امکان را برای وزیر جدید صمت فراهم کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن آشفتگی در بازارهای مختلف را برطرف سازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، روز گذشته نمایندگان مجلس تکلیف وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور را پس از ماه ها انتظار روشن کردند، در جلسه رای اعتماد مجلس به این وزیر، پس از بیان نظرات مخالفان و موافقان سرانجام علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی دولت با اکثریت قاطع آرا به عنوان وزیر صمت معرفی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

با وجود آنکه رزم حسینی به عنوان وزیر صمت معرفی شد اما انتظاراتی برای مخالفان و موافقان ایجاد شده که شرایط را برای فعالیت وزیر صمت سخت تر می کند.

,

مهلت کوتاه چندین ماهه و توقع ایجاد شده برای سامان بخشی به بازارهای مختلف، رزم حسینی را وارد جبهه ای سخت کرده که نیاز به تلاش های شبانه روزی دارد.

,

تنظیم برنامه ای مدون راهکار وزیر صمت برای سامان بخشی به آشفته بازار اقتصاد

, تنظیم برنامه ای مدون راهکار وزیر صمت برای سامان بخشی به آشفته بازار اقتصاد, تنظیم برنامه ای مدون راهکار وزیر صمت برای سامان بخشی به آشفته بازار اقتصاد,

عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی گفت: انتظار سامان بخشی به بازارهای مختلف، انتظار به جایی است، تنظیم بازار محصولات غیر کشاورزی شامل فعالیت های صنعتی و خدماتی نیاز به زمان طولانی ندارد.

,

وی افزود: تنظیم یک برنامه مدون می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن این آشفتگی در بازارهای مختلف را برطرف سازد.

,

این استاد اقتصاد عنوان کرد: رزم حسینی نباید پایه فعالیت خود را چند ماه بگذارد بلکه باید بنای خود را فعالیت طولانی مدت قرار دهد و در صورتی که در مسیر کلی سیاست های کلی نظام حرکت کند، 9 ماه، 9 سال یا 90 سال تفاوتی برای وزیر ندارد.

,

شیخی اظهار کرد: لازم است که وزیر صمت سیاست های اقتصاد مقاومتی را در اولویت قرار داده، بر اساس آن ها هدف گذاری کند و رونق تولید داخل و جهش تولید را سرلوحه اقدامات خود قرار دهد.

,

وی یادآور شد: حمایت از فرآوری تولید، جلوگیری از خام فروشی، تامین مواد اولیه صنایع، راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی تعطیل شده، تکمیل ظرفیت کارخانه هایی که پایین تر از ظرفیت خود کار می کنند، رونق تولید و جلوگیری از ورود کالاهای لوکس باید در دستور کار وزیر صمت قرار گیرد.

,

واردات کالاهای غیرضروری، بازار عرضه تولیدات داخلی را اشغال کرده است

, واردات کالاهای غیرضروری، بازار عرضه تولیدات داخلی را اشغال کرده است, واردات کالاهای غیرضروری، بازار عرضه تولیدات داخلی را اشغال کرده است,

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: زمانی که به مراکز خرید بزرگ در شهرها مراجعه می کنیم، متاسفانه می بینیم که مغازه ها مملو از کالاهای غیرضروری وارداتی است و جایی در بازار برای عرضه کالاهای داخلی نیست.

,

شیخی بیان کرد: بر اساس روایت از حضرت علی (ع) باید به گونه ای برای دنیا کار کنید که انگار هرگز نمی میری و برای آخرت به گونه ای تلاش کن که انگار قرار است اکنون بمیری، از این رو مدت 9 ماه برای یک وزیر کوتاه نیست.

,

وی ادامه داد: وزیر صمت برای کار کردن نباید توجه چندانی به تحریم ها داشته باشد، اگر توان داخلی از مرحه بالقوه به مرحله بالفعل برسد و بخش حقیقی اقتصاد تقویت شود، در این صورت است که بخش مجازی اقتصاد مغلوب شده و جولان ارز در بازار پایان می یابد.

,

این استاد اقتصاد تاکید کرد: نباید وضعیت آشفته کنونی اقتصاد ترس در دل وزیر جدید ایجاد کند چرا که تنظیم برنامه ها بر اساس سیاست های کلی نظام هموار کننده مسیر است و به سرعت شرایط بهبود می یابد.

,

شیخی در پایان تصریح کرد: اگر وزیر صمت اراده تغییر شرایط را داشته باشد قطعا موفق می شود، بنا به فرموده قرآن کریم اگر در راه خدا به قصد اخلاص در اعمال به مردم خدمت شود، قطعا تمامی کارها تسهیل می شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه