اخبار داغ

معاون اداره کل راهداری استان همدان خبر داد؛

برخورداری جاده همدان-بیجار-گل تپه از اعتبارات ملی

برخورداری جاده همدان-بیجار-گل تپه از اعتبارات ملی
حمید پرورش خرم از ارتقاء جاده همدان-بیجار-گل تپه به راه شریانی از سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: راههای شریانی می توانند از اعتبارات ملی برخوردار شوند که این مستلزم پیگیری نماینده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید پرورش خرم، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به بودجه تخصیص یافته به راههای استان اظهار داشت: راههای استان به دو صورت راه شریانی و غیر شریانی تقسیم می شود که از نظر تخصیص بودجه، راههای شریانی می توانند از اعتبارات ملی بهره مند شوند و متولی راههای غیر شریانی، استان و فرمانداری ها بوده و از اعتبارات استانی برخوردارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

پرورش افزود: با توجه به این مسئله برخورداری هر شهرستان از راههای شریانی متفاوت بوده و در نتیجه نسبت برخورداری هر شهرستان از اعتبارات ملی نیز متفاوت است.

,

وی ادامه داد: در سطح شهرستان بهار حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ کیلومتر راه شریانی وجود دارد که شامل راه همدان-سنندج، همدان-کرمانشاه و همدان-گل تپه-بیجار می شود که به تازگی به راههای شریانی افزوده شده است و این راهها از اعتبارات ملی برخوردار هستند.

,

معاون راهداری در خصوص راه همدان-بیجار-گل تپه گفت: مسئولین ما حدود ۷ سال بود پیگیر این بودند که این مسیر به راه شریانی تغییر کند و خوشبختانه علیرغم مخالفت ها سال گذشته این طرح تصویب شد و هم اکنون این مسیر به عنوان یک راه شریانی محسوب شده و می تواند از اعتبارات ملی برخوردار شود.

,

وی در خصوص میزان برخورداری این مسیر از اعتبارات ملی گفت: استفاده از اعتبارات ملی برای راهها نیازمند پیگیری نماینده شهرستان است که بتواند بودجه اختصاصی برای آن درنظر بگیرد چرا که اعتبار ملی است و ما در استان نمی توانیم در آن دخل و تصرفی کنیم و در صورت تامین اعتبار می توان این مسیر را ۴ خطه کرده و با نصب نیوجرسی از تفاطع آیت الله نجفی تا گل تپه این مسیر را ارتقاء داد، اما این تنها زمانی اتفاق می افتد که این مسیر در قانون بودجه بیاید.

,

وی در ادامه اظهار داشت: در جلسه شورای اداری شهرستان کبودراهنگ نیز موضوع راههای کبودراهنگ مطرح شد، چرا که این شهر فقط یک راه شریانی دارد، اما باید بگوییم که دو شهرستان بهار و کبودراهنگ در این مدت مغفول واقع شده اند و نتوانسته اند از اعتبارات ملی بهره لازم را ببرند و دلیل آن عدم پیگیری این مسئله در قانون بودجه بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه