اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی:

بسیج ظرفیت انجام دادن اقدامات بیشتر برای مقابله با کرونا در صورت درخواست دولت را دارد/ اجرای طرح رسیدگی به 40 هزار بیمار در کشور

بسیج ظرفیت انجام دادن اقدامات بیشتر برای مقابله با کرونا در صورت درخواست دولت را دارد/ اجرای طرح رسیدگی به 40 هزار بیمار در کشور
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: اولین گروهی که با وزارت بهداشت اعلام آمادگی و هبستگی و تفاهم نامه امضا کرد، سازمان بسیج بود؛ وزارت بهداشت مشتاق کمک های بسجیان بود اما بخش هایی در دولت نمی خواستند که پای بسیج به مسئله کرونا باز شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ شاهین محمدصادقی ظهر امروز در جلسه هیئت اندیشه ورز بسیج جامعه پزشکی اصفهان اظهار کرد: امام خمینی (ره) در خصوص اصفهان فرمودند که کجای دنیا مانند اصفهان پیدا می شود؛ اصفهان در روزهای سخت و حوادث گوناگون در طول تاریخ به عنوان مدافع سنگر ایران و اسلام ایفای نقش کرده و این استان در حوزه های مختلف سرآمد کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: جامعه پزشکی یک جامعه متفاوت از بقیه جوامع کشور است؛ حدود 600 هزار نفر عضو در سراسر کشور وجود دارد و گستره خدمات آن محدود جغرافیا نمی شناسد و عمق خدمات پزشکی جان مردم است؛ جمهوری اسلامی ایران مفتخر است به اینکه در حوزه های علمی بی نظیر است و رشد علمی ایران 11 برابر میانگین جهانی است.

,

40 درصد رشد علمی کشور به جامعه پزشکی اختصاص دارد

, 40 درصد رشد علمی کشور به جامعه پزشکی اختصاص دارد, 40 درصد رشد علمی کشور به جامعه پزشکی اختصاص دارد,

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران به رتبه 15 و 16 از نظر علمی رسیده است 40 درصد رشد علمی ایران به جامعه پزشکی اختصاص دارد؛ دستاوردهای انقلاب اسلامی را که ببینیم اگر تمامی دستگاه ها پا به پا جامعه پزشکی می توانستند پیشرفت و ایفای نقش کنند، وضعیت امروز کشور اینگونه نبود.

,

محمدصادقی با بیان اینکه امروز ایران در بخش های مرگ و میر نوازدان، کودکان، مادران، شاخصه طول عمر و امید به زندگی نسبت به ابتدای انقلاب قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: جز حوزه نظامی که رشد آنچنانی داشته است، هیج رشدی به پای جامع پزشکی در حوزه های فرهنگی، سیاسی اقتصادی و اجتماعی نمی رسد.

,

وی اضافه کرد: حدود 50 هزار عضو هیات علمی، 150 هزار دانشجو و بیش از 40 هزار دستیار و دانشجویان دوره های تخصصی در جامعه پزشکی فعال هستند که در خدمت گذاری در کف جامعه و در علم در مرزهای دانش حضور دارند.

,

هیچ راهی برای اداره کشور و برون رفت از بحرانی امروز جز راه بسیج نداریم

, هیچ راهی برای اداره کشور و برون رفت از بحرانی امروز جز راه بسیج نداریم, هیچ راهی برای اداره کشور و برون رفت از بحرانی امروز جز راه بسیج نداریم,

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با اشاره به ظرفیت های بسیج بیان کرد: هیچ راهی برای اداره کشور و برون رفت از بحران امروز جز راه بسیج نداریم؛ با سازش دیگران و طرح های اقتصادی، حرافی و داد و فریاد مشکلات حل نمی شود و  باید روحیه بسیجی را احیا کنیم.

,

وی تأکید کرد: روحیه بسیجی یعنی انقلابی فعالیت کردند، نوکری مردم، ساده زیستی، خود باوری و توکل به خدا و باور داشته باشیم که اسلام می تواند جامعه بشری را اداره کند؛ بسیج یک فرهنگ است و تشکیلات سیاسی نیست.

,

محمدصادقی با بیان اینکه با تجربه ای که دارم عنوان می کنم که هیچ راهی جز بازگشت به روحیه بسیجی برای حل مشکلات کشور وجود ندارد، خاطر نشان کرد: با این روحیه، می توان کشور را به راحتی اداره کرد؛ باید تفکرمان این باشد که مردم را از مشکلات خارج کنیم.

,

چتر بسیج باید بر سر 80 میلیون ایران باز شود

, چتر بسیج باید بر سر 80 میلیون ایران باز شود, چتر بسیج باید بر سر 80 میلیون ایران باز شود,

وی با توضیح اینکه نباید بسیج را محدود کنیم، گفت: رهبر انقلاب فرمودند که بسیج مزرعه بی حصار است؛ بسیجی فرهنگ انقلاب اسلامی است و چتر بسیج باید بر سر 80 میلیون ایرانی باز شود؛ چشم و گوش ما به فرمایش و کلام رهبری است.

,

وی با بیان اینکه در شورای مرکزی هیئت اندیشه ورز بسیج جامعه پزشکی کشور جلسه برگزار کردیم و گفتیم که اگر با همین روال پیش برویم اوضاع کنونی جامعه بدتر می شود، اضافه کرد: شرایط کنونی کشور رویکرد جدید را می طلبد که باید به بسیج و بسیج جامعه پزشکی به طور خاص نگاه کنیم.

,

مسئله محوری رویکرد جدید بسیج

, مسئله محوری رویکرد جدید بسیج, مسئله محوری رویکرد جدید بسیج,

محمدصادقی اظهار کرد: ما به جای اینکه تشکیلات اداری را توسعه دهیم، مسئله محوری عمل کردن را در سر لوح کار خود قرار دادیم و این رویکرد جدید بسیج است؛ مهمترین مشکلات و مسائل کشور را احسا کنند و آن ها را صورت یک تشکیلات ایجاد کنیم و برای حل آن ها برنامه ریزی کنیم.

,

وی با اشاره به احصا برخی از مشکلات کشور در بسیج جامعه پزشکی، گفت: اولین مشکل در کشور کاهش رشد جمعیت است و این روند کاهش برای کشور خطرناک است؛ این را هم می دانیم که رشد جمعیت یک مقوله بسیار گسترده تر از مباحث اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است اما باید ما در حوزه بهداشت و درمان وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

,

بسیج ظرفیت انجام دادن اقدامات بیشتر برای مقابله با کرونا را دارد

, بسیج ظرفیت انجام دادن اقدامات بیشتر برای مقابله با کرونا را دارد, بسیج ظرفیت انجام دادن اقدامات بیشتر برای مقابله با کرونا را دارد,

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خاطر نشان کرد: کرونا دومین مشکل احصا شده است، بسیج خیلی بهتر از فعالیت هایی که تاکنون انجام داده است می تواند در این زمینه کار کند اما به نظر من دولت فعالیت های بیشتر را نخواسته است.

,

وی با بیان اینکه اولین گروهی که با وزارت بهداشت اعلام آمادگی و هبستگی و تفاهم نامه امضا کرد، سازمان بسیج بود، تأکید کرد: وزارت بهداشت مشتاق کمک های بسجیان بود اما بخش های سیاسی دولت نمی خواستند که پای بسیج به مسئله کرونا باز شود.

,

محمدصادقی در خصوص اهمیت موضوع پژوهش در بسیج جامعه پزشکی گفت: بسیج باید با انجام فعالیت ها در حوزه پژوهش باعث تغییر چهره بسیج شود؛ اگر می خواهیم کشور را به نقطه ای ایده آل برسانیم و با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، باید پژوهش و تحقیقات و کار نو انجام دهیم.

,

 محقق و ایده پرداز باید احساس کند که تکیه گاه او بسیج است

,  محقق و ایده پرداز باید احساس کند که تکیه گاه او بسیج است,  محقق و ایده پرداز باید احساس کند که تکیه گاه او بسیج است,

وی اظهار کرد: باید به جایی برسیم که یک محقق و ایده پرداز اگر از معاونت تحقیقات دانشگاه، معاونت علمی ریاست جمهوری و جاهای دیگر مایوس شد، بداند که تکیه گاه او بسیج است؛ بسیج نمی خواهد آزمایشگاه ایجاد کند اما کسی که این فعالیت ها را انجام می دهد باید احساس کند که پشتوانه او بسیج است.

,

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی تأکید کرد: به وزارت بهداشت اعلام کردیم با توجه پیش بینی ها، همزمان با اواخر پاییز و اوایل زمستان موج فراگیری و سنگینی از این بیماری منحوس در کشور رخ می دهد، ما آماده هستیم که نیروهایی را برای آموزش به شما دهیم که در کنار کادر درمان فعالیت کنند.

,

وی اضافه کرد: شاید کیفیت این نیروها با توجه به آموزش های سریع، کاهش داشته باشد اما این کار کمک مؤثری به کادر درمان کشور می کند.

,

تشکیل کارگروه حوادث و بلایا در استان ها  

, تشکیل کارگروه حوادث و بلایا در استان ها  , تشکیل کارگروه حوادث و بلایا در استان ها  ,

محمدصادقی عنوان کرد: باید کارگروه حوادث و بلایا در سطح استان ها تشکیل شود تا  بتوانیم در اولین ساعت های حوادث مانند زلزله، در محل های حادثه دیده مراکز بهداشتی و درمانی را برپا کنیم.

,

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی بیان کرد: مبحث دیگر فعالیت های ما بحث مقاومت و امور بین الملل است؛ باید از ظرفیت هایی که جبهه مقاومت برای ما در سوریه، عراق، یمن ایجاد کرده استفاده کنیم و به عنوان مثال بتوانیم داروهای را که تولید می کنیم را بازارهای خارجی عرضه کنیم.

,

وی با اشاره به فرصت های فضای مجازی، گفت: رهبر انقلاب فرمودند که اگر رهبر نبودم در حوزه فضای مجازی مشغول به فعالیت بودم که این فرمایش ایشان اهیمت فضای مجازی را نشان می دهد و باید از این فضای برای انجام فعالیت ها و رسیدن به اهداف خود از آن استفاده کنیم.

,

تعداد قابل توجهی از بحران های سیاسی و اقتصادی کشور با همدلی و همکاری قابل حل است

, تعداد قابل توجهی از بحران های سیاسی و اقتصادی کشور با همدلی و همکاری قابل حل است, تعداد قابل توجهی از بحران های سیاسی و اقتصادی کشور با همدلی و همکاری قابل حل است,

محمدصادقی تأکید کرد: علی رغم همه خدمات بی شماری که جامعه پزشکی انجام می دهد گاهی اوقات برخی همکاران ما اخلاق حرفه ای را زیر پا می گذارند و در حق مردم اجحاف می کنند؛ ما به عنوان بخشی از وزرات بهداشت باید وارد این حوزه شویم.

,

وی با بیان اینکه اصفهان هفدهمین استانی است که در این دو ماه سفر کردم، افزود: تعداد قابل توجهی از بحران های سیاسی و اقتصادی کشور با همدلی و همکاری قابل حل است.

,

اجرای طرح رسیدگی به 40 هزار بیمار

, اجرای طرح رسیدگی به 40 هزار بیمار, اجرای طرح رسیدگی به 40 هزار بیمار,

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی ادامه داد: تفاهم نامه 17 میلیادی با بنیاد مستضعفان، تفاهم نامه دو و نیم میلیاردی با وزارت راه، چند میلیارد کمک از سردار سلامی گرفتیم و در این چهلمین سالگرد دفاع مقدس و طرح 40 هزار بیمار را در پنج استانی مرزی را برگزار کردیم که خدمت رسانی ها پزشکی و درمانی انجام می شود.

,

وی خاطر نشان کرد: اکنون هم تیم های چشم پزشکی حضور دارند و عکس از چشم، فشار چشم را می گیرند و عینک لازم را رایگان می دهند؛ شرایط کشور ایجاب می کند که روحیه بسیجی بودن را احیا کنیم و مردم امروز محتاج کار ما هستند.

,

بسیج آماده است که هر نوع کمکی که دولت در زمینه کرونا از ما بخواهد، انجام می دهید

, بسیج آماده است که هر نوع کمکی که دولت در زمینه کرونا از ما بخواهد، انجام می دهید, بسیج آماده است که هر نوع کمکی که دولت در زمینه کرونا از ما بخواهد، انجام می دهید,

محمدصادقی در خصوص فعالیت های ستاد استانی کرونا، تأکید کرد: به وزیر بهداشت اعلام کردیم که تعداد زیادی از تصمیمات ستاد ملی کرونا باید به استان ها منتقل شود و ستاد استانی بهتر از کشور می تواند تصمیمات را اتخاذ کند.

,

وی در پایان گفت: کل بسیج آماده است که هر نوع کمکی که دولت در زمینه کرونا از از ما بخواهد، انجام دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه