اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در مازندران:

دفاع مقدس عرصه موفق نترسیدن از دشمن بود/ صدور الگوی نترسیدن از دشمن؛ مشکل امروز آمریکا با ایران

دفاع مقدس عرصه موفق نترسیدن از دشمن بود/ صدور الگوی نترسیدن از دشمن؛ مشکل امروز آمریکا با ایران
آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی دفاع مقدس را عرصه نترسیدن ملت ایران برابر دشمنان برشمرد و گفت: پیام شهدا این است که در برابر دشمنان بایستیم و امروز آمریکایی‌ها درگیر این هستند که چرا ایران این نترسیدن را به دیگر کشورها نیز منتقل می‌کند و از این بابت ناراحتند که ملت‌های دیگر هم یاد خواهند گرفت که از آنها نترسند ‌و روبروی آنها بایستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی عصر امروز در جمع یادگاران دفاع مقدس مازندران در نمایشگاه دفاع مقدس مرکز استان، با تاکید بر اینکه یکی از اصلی ترین سفارش خدا و شهدا نترسیدن است اظهار کرد:ترس یک نعمت الهی و یکی از حالات عاطفی است که لحاظ کردن آن باید بجا و درست باشد، یک جاهایی باید ترسید چون ترسِ بازدارنده است و این منجر به مراقبت ما از خودمان خواهد شد، اما گاهی جایی که باید بترسیم نمی‌ترسیم و آنجایی که نباید بترسیم می‌ترسیم، ما در مقابل دشمن نباید بترسیم و علت عقب ماندگی ما همین است‌.

وی با اشاره به اینکه غرب و استعمار می‌خواهد با سر و صدا ما را بترساند تا لب به اعتراض و ظلم ظالمان جهان باز نکنیم گفت: آنها می‌خواهند ملت‌های تحت استعمار و ظلم را با ترس مجبور به سکوت کنند و از  دشمن بترسند اما این ترس مذموم و نادرست است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ایستادگی برابر دشمنان به خصوص آمریکا را دلخوشی شهدا از مردم ما برشمرد و خاطرنشان کرد: پیام شهدا این است که نترسیم و دلخوشی آنها ایستادگی ملت ایران در برابر آمریکا و دشمن ما بوده که بعد از گذشت سه دهه از دفاع مقدس، باز هم بدون ترس از آمریکا حماسه دیگری به نام دفاع از حرم رقم زده‌ایم.

این مسئول با بیانه اینکه افرادی در داخل از مقابله با آمریکا می‌ترسند و به آنها پاسِ گل می‌دهند اضافه کرد: ما از این حرف و سر و صداهای داخلی و خارجی نترسیدیم و با  دفاع مقدس، دفاع از حرم، زدن پهباد آمریکا، زدن عین الاسد، فرستادن ۶ تا هفت کشتی بزرگ نفتکش به ونزوئلا علی‌رغم همه تشرهای آمریکا، ابهت آمریکا را شکستیم.
وی گفت: همانطور که امام و مقام معظم رهبری فرمودند که آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند، نتوانست هیچ غلطی بکند.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه مشکل آمریکا با ما در نترسیدن ما از آنهاست اظهار کرد: آنها درگیر این هستند که چرا ایران این نترسیدن را به دیگر کشورها نیز منتقل می‌کند و از این بابت ناراحتند که ملت‌های دیگر هم یاد خواهند گرفت که از آنها نترسند ‌و روبروی آنها بایستند.
وی افزود : آنها به مراتب بیشتر از کسانی که در داخل ایران از آنها می‌ترسند از ما می‌ترسند و خواسته خدا، ملائکه و شهدا هم همین است که نترسیم و اگر ما تنها هنر نترسیدن را داشته باشیم خواهیم دید که معبرها چطور باز خواهند شد.

امام جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه برای ادامه دادن راه شهدا نباید از دشمن، پست، پول، شهرت و خیلی چیزهای دیگر ترسید بلکه باید آزادگی پیشه کرد اذعان کرد : بنده خدا باشید و از هرچیز غیر او نترسید، از خدا باید بترسیم، از آخرت باید ترسید، از عذاب جهنم باید بترسیم، حرام‌خواری نکنید، شکم‌ها را از بیت‌المال پر نکنید‌، دزدی نکنید، آبروی دیگران را نبرید، اختلاس نکنید و از جایگاهی که در آن هستید سو استفاده نکنید.

این مسئول شهدا را الگوی مسئولان برشمرد و اضافه کرد: در گذشته عده‌ای آتش مین را به جان می‌خریدند تا عملیات لو نرود و دیگران اذیت نشوند  و در  حال حاضر عده‌ای با حرام‌خواری شکم خود را از آتش پر می‌کنند و از خدا، آخرت و مرگ اِبایی ندارند و از بیت‌المال اختلاس کرده و آبروی نظام جمهوری اسلامی را می‌برند.

وی با بیان به اینکه عده‌ای از مدیران زندگی مردم را تحت فشار قرار داده‌اند گفت: اکثر مسئولان ما پاکدست و خوب‌ند اما بعضی مسئولان که دو تابعیتی هستند و در جمهوری اسلامی پست گرفته‌اند پس از فساد، فرار کرده و از کشور خارج می‌شوند و فشار سختی برای اکثر مردم ایجاد می‌شود آیا با این نرخ طلا، اجناس و  مسکن، می‌شود زندگی کرد؟

محمدی لائینی با تأکید بر اینکه مسئولان و مدیران نباید در پی اشرافیت باشند متذکر شد: بعضی افراد از بیت‌المال برای خود تشکیلات و تشریفات لحاظ می‌کنند و از کیسه خلیفه خوش‌سلیقه می‌شوند، آنها باید از  جهنم، از گناه، از  عذاب خدا  و آه ظلوم که به فرموده امیرالمومنین فاصله آسمان تا زمین است بترسند.

وی افزود: این موضوع برای اشخاص مختلف و درجایگاه‌های گوناگون متفاوت است؛ یک نفر گران‌فروشی می‌کند، یک نفر بی‌انصافی می‌کند، یک نفر اختلاس  و دزدی می‌کند و یک نفر کلاه بر سر دیگران می‌گذارد‌، همه این اعمال آتش جهنم است که باید از آن بترسید.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: اگر می‌خواهیم تا شهدا از ما راضی باشند باید  جای ترسیدن و نترسیدن را عوض نکنیم و بدانیم کجا باید بترسیم و کجا نترسیم، آنها به ما یاد دادند که از دشمن، از پست و میز نترسیم  اما از آخرت و اعمال نادرستی که انجام می‌دهیم  بترسیم زیرا علما و شهدای ما اینگونه بودند و عاقبت بخیر شدند. ‌

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه