اخبار داغ

اختلاف نظرها در الحاق چند روستا به شهر همدان

اختلاف نظرها در الحاق چند روستا به شهر همدان
لحاق سه روستای قاسم آباد، علی آباد و حسن آباد باعث اختلاف نظر بین مسئولان استانی همدان شده و عده ای آن را باعث توسعه می دانند در حالیکه مردم روستاها به شدت با این الحاق مخالف هستند به همین علت مجدد در مجمع سیاست گذاری توسعه پایدار و امور زیر بنایی تشخیص مصلحت نظام درباره آن تصمیم گرفته می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ در سال ۹۶ الحاق سه روستای علی‌آباد، قاسم‌آباد و حسن‌آباد از سوی مسئولان استان همدان مطرح شد و دو سال بعد در تیرماه سال ۹۸ توسط هیات وزیران به تصویب رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

در تابستان سال جاری طرح الحاق سه روستا در شورای شهر همدان مطرح و اعضا با آن مخالفت کردند چرا که تبعات زیادی به دنبال داشت و زمین های کشاورزی سه روستا و قنات قاسم آباد که در آستانه ثبت ملی بود از بین می رفت .

,

از این رو نمایندگان مجلس نیز با این طرح مخالفت کردند و حمیدرضا حاج بابایی نامه کتبی به مجمع تشخیص مصلحت کشور ارسال کرده بودند.

,

در جلسات متعددی که در شورای شهر همدان برگزار شد عده ای مخالف طرح و موافق بودند.

,

در بازدید میدانی از قنات قاسم آباد به اهمیت این پیشینه تاریخی مردم همدان پی بردیم و در گفت و گویی با اهالی روستا در صورت الحاق زمین های کشاورزی در این طرح کسب و کار عده زیادی از مردم این روستا از بین می رفت.

,

سید سعید جلالی مدیر کل تقسیمات کشوری وزارت کشور در گفتگو با خبرنگار عصر همدان گفت: وزارت کشور با هرگونه دست درازی به مزارع و تغییر کاربری غیر قانونی مخالف است و مزارع سه روستای قاسم آباد، حسن آباد و علی آباد عملا براساس پیشنهاد وزارت کشور از محدوده شهری خارج و شامل اراضی کشاورزی می شوند.

,

در همین راستا محمد تقی آذر شب رئیس مرکز سیاستگذاری توسعه پایدار و امور زیر بنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از بازدید از روستاهای مذکور گفت: در بحث روستا نظام جمهوری اسلامی امکانات خوبی در حوزه زیر ساختی داده است.

,

وی ادامه داد: در کل کشور سرمایه را به روستاها بردیم اما به توسعه نینجامیده است واین نشان میدهد سیاست درستی در روستاها نداریم و آنچه می تواند بعنوان راهبرد در پیشرفت روستاها کمک کند در کشور اجرا نمی شود.

,

آذر شب عنوان کرد: روستا را از توسعه ملی جدا کردند در حالیکه روستاها بستر توسعه و تعالی کشور هستند کسانی که به فکر نجات شهر هستند باید به دنبال توسعه روستاها باشند .

,

به نظر می رسد این طرح توسط فرماندار همدان پیشنهاد شده و با مخالفت شورای شهر مواجه شده است.

,

علاوه بر مشکلات فرهنگی که الحاق این سه روستا برای شهر و مردم روستا به وجود می آورد در صورت الحاق شاهد افزایش حاشیه نشینی در همدان خواهیم شد.

,

آنچه که به نظر می رسد مزارع روستایی از الحاق جدا می شوند و مردم به کشاورزی خود می توانند ادامه دهند و قنات قاسم آباد می تواند باعث تحرک اساسی در این منطقه شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه