اخبار داغ

در گفتگو با فعال فرهنگی و هنری هرمزگان عنوان شد؛

پیشرفت حوزه هنری در هرمزگان نیازمند حمایت مسئولان از هنرمندان است

پیشرفت حوزه هنری در هرمزگان نیازمند حمایت مسئولان از هنرمندان است
رنجبری که در جشنواره فیلم مقاومت هرمزگان با اثر «دختر» تقدیر در بخش نماهنگ شده است، گفت: دغدغه تمام هنرمندان هرمزگان این است که از اثرها علاوه بر تقدیر، حمایت مالی شود برای ساخت کارهای فرهنگی و هنری هزینه هایی صرف می شود که هیچ مسئولی این هزینه ها را ندیده و فقط اثر را می بینند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ این روزها حال و هوای استان هرمزگان گرمای جشنواره استانی فیلم مقاومت هرمزگان را دارد، جشنواره ای که با معرفی برگزیدگانش به کار خود پایان داد، منصور نعیمی، عبدالعزیز قاسمی و محمود شاکری که داوران فیلم مقاومت بودند در بخش نماهنگ، به دلیل توجه به ایثار مدافعان سلامت نماهنگ «اینجا بیمارستان بندرعباس است» به کارگردانی محسن عباسی شایسته تقدیر اعلام کردند و از نماهنگ «دختر» به کارگردانی حسن رنجبری نیز تقدیر کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مهدی عظیمی میرآبادی دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت است و انسیه شاه‌حسینی از کارگردانان سینما وتلویزیون و امیر نصیربیگی نیز دبیر شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت است که انتظار هنرمندان از آنها این است علاوه بر به تماشا نشستن یک اثر هنری، هزینه های ساخت کار فرهنگی و هنری را نیز ببینند و برایش چاره اندیشی کنند.

,

حسن رنجبری فعال فرهنگی و هنری هرمزگان متولد ۱۳۷۲ است که در جشنواره فیلم مقاومت هرمزگان با اثر «دختر» تقدیر در بخش نماهنگ شده است، رنجبری که فارغ التحصیل مهندسی نرم افزار از دانشگاه کرمان است، در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: نماهنگ «دختر» را تقریبا سه ماه قبل از جشنواره به درخواست صداوسیمای مرکز خلیج فارس ساختیم و برای فیلم مقاومت تحویل فضای مجازی صداوسیما دادیم.

,

فعال فرهنگی و هنری هرمزگان افزود: درجشنواره فیلم مقاومت هرمزگان از آثاری که پیش تر ساخته بودیم نیز استفاده کردیم اما با توجه به شرایط کار « دختر» تایید شد و مورد تقدیر قرار گرفت، این جشنواره هر سال برگزار خواهد شد و از تمامی شهرستان های استان آثارهای فاخری ارسال می شود.

,

نماهنگ «دختر»؛ نتیجه یک کار تیمی منسجم است

, نماهنگ «دختر»؛ نتیجه یک کار تیمی منسجم است, نماهنگ «دختر»؛ نتیجه یک کار تیمی منسجم است,

رنجبری ادامه داد: نماهنگ «دختر» متشکل از یک تیم است که از سنین بین ۱۴ تا ۲۰ سال در آن حضور دارند، افراد با استعدادی که تمام تلاششان را برای ارائه هرچه بهتر این اثر کردند، هیچ فردی به فکر مقام آوری در جشنواره نبود و کار را اختصاص به فرد خاصی نمی دانستند بلکه با تمام عشقی که در این عرصه داشتند وارد آن شدند و همین انسجام و همدلی اعضای گروه باعث موفقیت ما شد.

,

وی با تاکید بر اینکه روز دختر متعلق به همان دخترانی است که در آینده «مادر» می شوند، تصریح کرد: کلمه و مقام مادر برای ما بسیار ارزشمند است و بر خود لازم می دانستیم تا در این عرصه ورود کرده و برای تقدیر از دخترانی که در خانه و جامعه زحمت می کشند و فعالیت می کنند کاری فرهنگی و هنری تولید کنیم.

,

این فعال فرهنگی و هنری هرمزگان اضافه کرد: خانم ها و دخترانی موفق هستند که راه درست را انتخاب کنند و به آن راهی که می روند ایمان داشته باشند موفقیت در این نیست که حتما تحصیلات داشته باشند بسیاری از دختران و مادرانی را دیده ایم که در عین خانه داری موفق هستند که دلیل اصلی آن اصالت و تربیت است و جوامع ایرانی نیز در این زمینه وضعیت مطلوبی دارد و توانسته اند به کمال برسند.

,

رنجبری با ذکر خاطره ای افزود: آن زمان که ۱۴ ساله بودم یک فرد خداشناسی را می دیدم هر روز برای مادرش گل می خرید به دلیل سن کمی که داشتم متوجه ارزش کار او نمی شدم، ۱۹ سالم که شد من نیز به تبعیت از آن فرد هر زمان که به منزل می آمدم برای مادرم گل می آوردم، حالا برکات آن کار را در زندگی مشاهده می کنم و دعای خیر مادرم بدرقه راهم شده است.

,

وی با انتقاد از مسئولین خاطرنشان کرد: دغدغه تمام هنرمندان هرمزگان پس از فرستادن اثر به جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری این است که مورد تقدیر قرار می گیرد اما حمایت مالی نمی شود، برای ساخت کارهای فرهنگی و هنری هزینه هایی صرف می شود که هیچ مسئولی این هزینه ها را ندیده است و فقط اثر را می بینند، اگر هزینه ۷۰ درصد کارهای هنرمندان را پرداخت کنند و آنها را از نظر مالی، سیاسی و فرهنگی پوشش دهند می توانند فیلم های بهتری بسازند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه