اخبار داغ

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

ورود 75 هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق دروازه ملل

ورود 75 هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق دروازه ملل
بهروز آقایی از ورود 75 هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از ابتدای امسال از طریق بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: طبق برنامه زمان بندی قرار بود 75 هزار تن از گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار ترانزیت شود که از اواخر فروردین ماه 71 هزار و 500 تن در قالب 9 کشتی از طریق این بندر وارد و از طریق مرز میلک به افغانستان ارسال شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,

به گفته وی، دهمین و آخرین محموله کمک های انسان دوستانه دولت هند به افغانستان نیز با ۱۹۳ کانتینر روز گذشته از بندر کاندلا وارد لنگرگاه بندر شهید بهشتی چابهار شد و عملیات تخلیه و بارگیری آن در حال انجام است.

,

 
این مقام مسئول اضافه کرد: وزن این محموله 4 هزار و پانصد تن بود که با عبور محموله از دالان ترانزیت چابهار به میلک، تعهد دولت هند مبنی بر ترانزیت ۷۵ هزار تن گندم اهدایی از طریق بندر شهید بهشتی برای امسال جهت توزیع در ولایات مختلف افغانستان تحقق می یابد.
 
وی خاطرنشان کرد: در بندر شهید بهشتی عزم راسخ ایران، هند و افغانستان برای همکاری مشترک با یکدیگر در جهت تبدیل چابهار به قطب جدید تجارت و حمل و نقل منطقه ای و فرامنطقه ای متجلی شده است.

,
,
,
,

آقایی گفت: بندر شهید بهشتی چابهار علاوه بر تخلیه و بارگیری انواع کشتی های کانتینری و فله بر، با دپو و واگذاری کانتینرهای خالی عادی و یخچالی، به یک کانون جدید برای صادرات و ترانزیت محصولات کشاورزی، فرآورده های شیلاتی، مواد معدنی و مصالح ساختمانی تبدیل شده است.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه