اخبار داغ

برنده ای بی برند؛

ضعف مدیریتی در برندسازی جهانی طلای سبز ایران/داستان تلخ عدم برندسازی منبت تویسرکان برای گردو تکرار نشود!

ضعف مدیریتی در برندسازی جهانی طلای سبز ایران/داستان تلخ عدم برندسازی منبت تویسرکان برای گردو تکرار نشود!
برندسازی گردوی جهانی شده پایتخت طلای سبز ایران سندی راهبردی می خواهد که نیازمند وحدت رویه دستگاه های اجرایی به ویژه پای کار آمدن فرمانداری تویسرکان و مدیریتی جهادی و قوی بدون هرگونه سیاسی بازی است تا داستان تلخ عدم برندسازی منبت این دیار برای گردو تکرار نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ شهرستان تویسرکان نزدیک به ۶ هزار باغ گردو زیر کشت خود دارد و سالانه در حدود ۱۵ تا ۱۷ هزار تن گردوی مرغوب تولید می کند. مردمان این دیار از نظر اقتصادی وابسته به تولید این محصول هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

گردوی تویسرکان مرغوبترین گردوی جهان

, گردوی تویسرکان مرغوبترین گردوی جهان, گردوی تویسرکان مرغوبترین گردوی جهان,

به گفته مسعود اکبری مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان گردوی طلای سبز ایران از نظر مرغوبیت، طعم و مزه و نوع روغن در حد اعلی است و نه تنها مغزی مغذی است بلکه در درمان بیماری ها هم مؤثر است.

,

گردو بیش از ده ها خاصیت دارد و یک منبع بسیار عالی از ویتامین‌ها، پروتئین، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها است، حتی کارشناسان گفته اند شرایط آب و هوایی و نیز جغرافیایی بر نوع تولید گردو برداشت شده اثر می گذارد و به همین دلیل گردوی تویسرکان از هر نظر در درجه نخست قرار دارد.این مغز خوش طعم دارای خواصی چون کند کردن روند پیری، افزایش سلامت قلب، مبارزه با سرطان، حمایت از سلامت مغز، کنترل دیابت ۲، بهبود کیفیت خواب، کاهش التهاب و بهبود آرتریت، ضد عرق طبیعی، جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد مو است.

,

در سال های اخیر با پیگیری های مستمر محمدمهدی مفتح، جهاد کشاورزی و انجمن گردوی تویسرکان زیرساخت های جهانی شدن گردو فراهم شد و امروز نه تنها بزرگترین زنجیره تولید نهال گردوی گواهی شده غرب آسیا در تویسرکان واقع شده، بلکه این خطه عنوان جهانی بودن در سازمان مالکیت فکری را هم به خود اختصاص داده است.

,

برندسازی گردو سندی راهبردی می خواهد

, برندسازی گردو سندی راهبردی می خواهد , برندسازی گردو سندی راهبردی می خواهد,

تا اینجای کار مطالبه مردمی از نماینده تویسرکان بود و او هم به دغدغه های مردمی پاسخ مثبت داد و خواسته یشان را اجابت کرد، از این جا به بعد مجریان دستگاه های اجرایی و به ویژه فرماندار شهرستان باید ریش و قیچی را دست بگیرند و با طرح ریزی، برنامه ریزی و تدوین یک سند راهبردی برای بهره گیری از عنوان جهانی بودن مسئله برند شدن گردوی تویسرکان را دنبال کند.

,

بی تردید تنها با اختصاص عنوان جهانی بودن به یک محصول نمی توان از آن برندسازی را رقم زد، بلکه برندسازی نیاز به یک برنامه ریزی قوی و وحدت رویه دارد، از باغداری و گردوتکانی که گردو را تولید و برداشت می کند تا تعاونی گردوکاران، انجمن گردو، اتحادیه خشکبار، جهاد کشاورزی و با تأکید هزارمین بار فرمانداری تویسرکان باید پای کار بیایند.

,

داستان تلخ عدم برندسازی منبت تویسرکان برای گردو تکرار نشود!

, داستان تلخ عدم برندسازی منبت تویسرکان برای گردو تکرار نشود!, داستان تلخ عدم برندسازی منبت تویسرکان برای گردو تکرار نشود!,

شنیده شده مسئولان یکی دو شهرستان دیگر کشورمان به دنبال افزایش سطح تولید گردو و ارتقاء کمی و کیفی آن هستند، آنان در یکی دو سال اخیر پیشرفت های خوبی هم داشته اند و از هم اینک به دنبال بازاریابی داخلی و بین المللی رفته اند و پیگیر ایجاد بازارچه ها، نمایشگاه ها و همایش های متعددی برای معرفی گردوی خود هستند.

,

تصورش را کنید گردوی تویسرکان جهانی شده شهری دیگر به دنبال برندسازی است؟ چه تلخ و زجرآور برای مردمان نجیب این دیار است، بی تردید اگر برندسازی شهرستانی دیگر محقق شود داستان تلخ عدم برندسازی منبت این شهرستان برای گردویش هم تکرار می شود.

,

داستان تلخی که ضعف شدید مدیریتی و سیاسی بازی برخی پدرخوانده ها برای تویسرکانی ها رقم زذند و با وجود آن که بهترین استادکاران و منبت کاران کشور و بی نظیرترین منبت کشور و حتی جهان در تویسرکان تولید می شود اما عنوان شهر ملی منبت را به شهر همسایه دادند و اگر نبود پیگیری های مفتح معلوم نبود که چه شهر دیگری عنوان ملی منبت گلریز را از دستان تویسرکانی ها برباید و در اینجا بخت با تویسرکانی ها همراه شد.

,

برنده ای بی برند!

, برنده ای بی برند!, برنده ای بی برند!,

بازگردیم به مسئله اساسی گردو که اقتصاد بیش از ۷۰ درصد این شهرستان ۱۰۳ هزار نفری وابسته تولید آن است.

,

حال که تویسرکانی ها توانسته اند گوی سبقت را از دیگر شهرستان ها و کشورها درخصوص جهانی شدن بربایند، آیا وقت آن نرسیده نگاه ویژه ای به برندسازی این محصول شود تا بتواند در بازارهای جهانی از عنوان و برچسب جهانی بودن بهره مند شود؟ اگر این گونه نشود بی تردید گردوی این دیار برنده ای بی برند است و سودی عاید مردمانش نمی شود.

,

تویسرکان برای رهایی از چنگال محرومیت مدیریت می خواهد

, تویسرکان برای رهایی از چنگال محرومیت مدیریت می خواهد, تویسرکان برای رهایی از چنگال محرومیت مدیریت می خواهد,

این شهرستان بارها و بارها به دلیل ضعف مدیریتی از سوی مجریان امر نه از برنامه ریزی مناسب و متناسبی برای پیشرفت بهره مند بوده و نه چشمش به ایده ها و طرح های مبتکرانه برای رهایی از چنگال محرومیت روشن شده.

,

در خبرهای پیشین عصر همدان عنوان شده که با وجود این همه دغدغه ها تویسرکانی ها شاهد هستند که فرماندار شهرشان خبر از عدم برگزاری جشنواره گردو داده آن هم به دلیل وجود کرونا، اگر با همین دست فرمان جلو برویم به جایی نخواهیم رسید، امید آن که فرمانداری تویسرکان خود را از مردم بداند و با برگزاری همایش های مجازی و یا لااقل بهره گیری از نخبگان تویسرکانی رأس هرم مدیریتی را در دستان خود گرفته و با طرح های مبتکرانه در برندسازی طلای سبز ایران قدمی بردارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه