اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد مطرح کرد

استفاده از روش‌های جایگزین آموزشی برای دانش‌آموزان فاقد گوشی هوشمند

استفاده از روش‌های جایگزین آموزشی برای دانش‌آموزان فاقد گوشی هوشمند
عباسعلی دانافر گفت: بسیاری از دانش‌آموزان فاقد گوشی هوشمند مربوط به مناطقی هستند که جمعیت دانش‌آموزی آن‌ها کم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، عباسعلی دانافر مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: به طور کلی در دنیا 50 درصد دانش‌آموزان گوشی هوشمند ندارند و در اروپا نیز 20 درصد دانش‌آموزان فاقد گوشی هوشمند هستند؛ در کشور ما نیز نزدیک به 4 میلیون دانش‌آموز گوشی هوشمند ندارند و در استان یزد 14 هزار دانش‌آموز از 270 هزار دانش‌آموز فاقد گوشی هوشمند هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به استفاده از روش‌های جایگزین آموزش برای دانش‌آموزانی که در استان یزد از گوشی هوشمند بی‌بهره‌اند، اظهار داشت: بسیاری از این افراد مربوط به مناطقی هستند که جمعیت دانش‌آموزی آن‌ها کمتر از 100 نفر یا 50 نفر و یا حتی کمتر از 10 نفر است و این امکان وجود دارد که این دانش‌آموزان بصورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: مثلا در یک منطقه روستایی که تعداد کل دانش‌آموزان آن 16 نفر است، می‌توان به راحتی کلاس‌های 6-7 نفره تشکیل بدهند و بصورت حضوری آموزش ببینند و نیازی به گوشی هوشمند نیست.

دانافر اضافه کرد: اما بخشی از این 14 هزار نفر که فاقد گوشی هوشمند هستند، در مدارسی تحصیل می‌کنند که در روستاها نیستند و در مناطقی هستند که تعداد دانش‌آموزان زیاد است و امکان این وجود ندارد که همه دانش‌آموزان از آموزش حضوری بهره‌مند شوند لذا شیوه‌ها جایگزین مطرح است.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین شیوه جایگزین شبکه آموزش سیما که روزانه 12-13 ساعت به طور منظم در مقاطع و پایه‌های مختلف آموزش می‌دهند و دانش‌آموز می‌توانند استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد یادآور شد: شکل دیگر آموزش برای دانش‌آموزانی که امکان آموزش حضوری ندارند، استفاده از بسته‌های آموزشی است که این بسته‌ها را گروه‌های و راهبران آموزشی آماده کرده‌اند و به یک شکلی مدیر مدرسه به دانش‌آموزان و والدین منتقل می‌کند.

دانافر خاطرنشان کرد: البته این روش‌ها صددرصدی رضایت‌بخش نیست، چرا که آموزش در شرایط بحران است، اما مدارس تعطیل نیست و آموزش‌های حضوری حتی‌الامکان و تا جایی که بتوانیم دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم برقرار است اما در کنار آن و جایی که جمعیت دانش‌آموزان زیاد است از شیوه‌های جایگزین استفاده می‌شود.

وی تأکید کرد: مدیر مدرسه مکلف است به هر شکل ممکن متناسب با اقتضائات خانوادگی دانش‌آموز و ویژگی خود دانش‌آموز به هر شکلی آموزش دانش‌آموز را ساماندهی کند و مدیران مدارس ما با دلسوزی هرچه تمام‌تر دارند این کار را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

,

وی با اشاره به استفاده از روش‌های جایگزین آموزش برای دانش‌آموزانی که در استان یزد از گوشی هوشمند بی‌بهره‌اند، اظهار داشت: بسیاری از این افراد مربوط به مناطقی هستند که جمعیت دانش‌آموزی آن‌ها کمتر از 100 نفر یا 50 نفر و یا حتی کمتر از 10 نفر است و این امکان وجود دارد که این دانش‌آموزان بصورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر شوند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: مثلا در یک منطقه روستایی که تعداد کل دانش‌آموزان آن 16 نفر است، می‌توان به راحتی کلاس‌های 6-7 نفره تشکیل بدهند و بصورت حضوری آموزش ببینند و نیازی به گوشی هوشمند نیست.

,

دانافر اضافه کرد: اما بخشی از این 14 هزار نفر که فاقد گوشی هوشمند هستند، در مدارسی تحصیل می‌کنند که در روستاها نیستند و در مناطقی هستند که تعداد دانش‌آموزان زیاد است و امکان این وجود ندارد که همه دانش‌آموزان از آموزش حضوری بهره‌مند شوند لذا شیوه‌ها جایگزین مطرح است.

,

وی عنوان کرد: مهم‌ترین شیوه جایگزین شبکه آموزش سیما که روزانه 12-13 ساعت به طور منظم در مقاطع و پایه‌های مختلف آموزش می‌دهند و دانش‌آموز می‌توانند استفاده کنند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد یادآور شد: شکل دیگر آموزش برای دانش‌آموزانی که امکان آموزش حضوری ندارند، استفاده از بسته‌های آموزشی است که این بسته‌ها را گروه‌های و راهبران آموزشی آماده کرده‌اند و به یک شکلی مدیر مدرسه به دانش‌آموزان و والدین منتقل می‌کند.

,

دانافر خاطرنشان کرد: البته این روش‌ها صددرصدی رضایت‌بخش نیست، چرا که آموزش در شرایط بحران است، اما مدارس تعطیل نیست و آموزش‌های حضوری حتی‌الامکان و تا جایی که بتوانیم دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم برقرار است اما در کنار آن و جایی که جمعیت دانش‌آموزان زیاد است از شیوه‌های جایگزین استفاده می‌شود.

,

وی تأکید کرد: مدیر مدرسه مکلف است به هر شکل ممکن متناسب با اقتضائات خانوادگی دانش‌آموز و ویژگی خود دانش‌آموز به هر شکلی آموزش دانش‌آموز را ساماندهی کند و مدیران مدارس ما با دلسوزی هرچه تمام‌تر دارند این کار را انجام می‌دهند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه