اخبار داغ

موسسه کنکوری یا بنگاه معاملاتی؛

جای خالی نظارت بر موسسات کنکوری/ ارائه پیشنهاد مالی موسسه کنکوری به دانش آموز برای تبلیغ

جای خالی نظارت بر موسسات کنکوری/  ارائه پیشنهاد مالی موسسه کنکوری به دانش آموز برای تبلیغ
موسسه های کنکوری که برخی از آن ها در این روزهای بعد از اعلام نتایج بیشتر شبیه بنگاه های معاملاتی هستند تا محلی برای تحصیل، برخی از آن ها با ارائه پیشنهاد های وسوسه انگیز این روزها به سراغ دانش آموزان نخبه گلستانی رفته اند تا از آن ها برای تبلیغات خود استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، سال هاست که کنکور معضل های فراوانی را برای کشور و دانش آموزان نخبه ایجاد کرده که هر سال نیز این چالش ها از قبل بیش تر می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

کنکوری که عدالت آموزشی را زیر سوال برده و گاهی اوقات اعلام نتایج آن و سرخوردگی دانش آموزان باعث ترک تحصیل یا حتی خودکشی دانش آموز می شود که این ها همه نشان دهنده این است خیلی خوب بر بحث امنیت روانی دانش آموزان کار نکرده ایم.

,

بعد از گزارشی که پایگاه خبری گلستان ما قبل از کنکور سراسری مبنی بر برگزاری کلاس و تبلیغات شهری توسط موسسه های کنکوری بدون مجوز منتشر کرد تا امروز پیام های مردمی متعددی مبنی بر مشکلات آموزشی در این موسسه ها به دست ما رسید.

,

چالشی که خانواده ها و دانش آموزان سال بعد را با خود رو به رو می کند این است که به دنبال تبلیغات های شهری هستند تا بدانند دانش آموز کنکوری برتر شهرشان در کدام موسسه کنکوری شرکت کرده تا فرزند خود را با وجود مشکلات اقتصادی و هزینه های سرسام آور روانه این موسسات کنکوری می کنند.

,

موضوعی که باید به آن پی برد و هر چه سریع تر بر آن ها پیرامون سخنان رهبری اشراف پیدا کرد بحث عدالت آموزشی و رعایت کردن قوانین است که متاسفانه در گلستان و گرگان به هیچ وجه در خصوص این موضوع توجه و نظارت کافی وجود ندارد.

,

گلستان امسال توانست رتبه های کنکوری تک و دو رقمی خوبی داشته باشند که هر کدام سرمایه های خوبی برای این استان هستند اما آیا بر این سرمایه ها نظارت می شود که دست مایه عده ای مال اندوز نشوند؟

,

موسسه های کنکوری که برخی از آن ها در این روزهای بعد از اعلام نتایج بیشتر شبیه بنگاه های معاملاتی هستند تا محلی برای تحصیل، برخی از آن ها با ارائه پیشنهاد های وسوسه انگیز این روزها به سراغ دانش آموزان نخبه گلستانی رفته اند تا از آن ها برای تبلیغات خود استفاده کنند.

,

پیشنهادهای متعدد مادی ویژه ای را دریافت کرده ایم

, پیشنهادهای متعدد مادی ویژه ای را دریافت کرده ایم,

بستگان یکی از این رتبه های برتر گلستانی در گفت وگو با خبرنگار گلستان ما در خصوص پیشنهادمالی موسسات کنکوری و گروه های مشاوره ای سرشناس خاطرنشان کرد: متاسفانه شرایط امنیت روانی ما را برهم زده اند تا جایی که دوست داریم همه چیز به شرایط قبل از اعلام نتایج برگردد.

,

این فرد با توجه به شرایطی که برای خانواده اش در زمان بعد از اعلام نتایج رخ داده پس از اینکه درخواست کرد نامی از خانواده اش فاش نشود، بیان کرد: این اولین و تنهاترین مشکل ما نیست بلکه کشور ما در این حوزه با مشکلات متعددی روبه رو است.

,

وی افزود: متاسفانه برخی که خود نیز فرهنگی هستند و ادعای دلسوزی برای فرزندان این کشور می کنند سراغ ما آمده اند و پیشنهادهای مالی را از طرف موسسات سرشناس کنکوری به ما ارائه دادند که با پاسخ منفی قاطع روبه رو شدند.

,

وی با بیان اینکه سلامت روانی خانواده اش را با هیچ چیز معامله نمی کند، تصریح کرد: بعد از اعلام نتایج مصداق های بسیاری از این پیشنهادها به ما می رسد و معلوم نیست چه کسی مسوول نظارت بر این موسسات کنکوری است.

,

وی گفت: یکی از موسسه های کنکوری سرشناس در یکی از شهرها سراغ مدیران مدرسه رفته که به بچه ها توصیه کنند در این موسسه ثبت نام کنند و بعد از ثبت نام تعداد معینی از محصلان مبلغ معینی را به حساب مدرسه واریز می کند.
آموزش و پرورش کجای قصه نظارت را بر عهده دارد؟

,
,

کنکور 1400 را در پیش داریم و مسلما خانواده هایی هستند که از همین الان دغدغه کنکور سال آینده فرزندان خود را بر عهده دارند اما در این شانتاژهای تبلیغاتی گم شده اند و نمی دانند کدام موسسه راست می گوید و کدام موسسه دروغ می گوید.

,

با توجه به نقش نظارتی آموزش و پرورش بر موسسه های کنکوری می طلبد اداره کل آموزش و پرورش گلستان و دیگر نهادهای مرتبط مانند فرهنگ و ارشاد و پلیس اماکن بر نقش های نظارتی خود پایبند باشند تا جلوی سودجویی این افراد از خانواده ها را بگیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه