اخبار داغ

فرماندار میبد:

تنها 7درصد تحصیلکردگان میبد بیکارند/محیط زیست چالش اول شهرخورشید

تنها 7درصد تحصیلکردگان میبد بیکارند/محیط زیست چالش اول شهرخورشید
حسین فلاح گفت:با توجه به این که شهر صنعتی هستیم و بیکاری ما حدود 7 درصد است که اکثر آنها تحصیلکرده هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار یزدرسا، حسین فلاح فرماندار میبد در نشست خبری در بازدید یک روزه اصحاب رسانه استان یزد از پروژه های  شهرستان میبد گفت: شهرستان میبد به عنوان شهر صنعتی است که با رویکرد توجه به بحث میراث فرهنگی، گردشگری و آموزش عالی و صنعت گام فعالیت های خود را دنبال می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

فرماندار میبد خاطرنشان کرد: حدود 35 درصد کاشی کشور را تولید می کنیم و آثار گردشگری این شهرستان نیز در استان زبانزد است که این ها نشان دهنده نقش میبد در گسترش استان است.

,

وی ادامه داد: با توجه به این که شهر صنعتی هستیم و بیکاری ما حدود 7 درصد است که اکثر آنها تحصیلکرده هستند اما چالش اصلی ما بحث زیست محیطی است که همه درگیر آن هستند و در این راستا 3 کارخانه تبدیل غبار به بخار آب را دنبال کرده اند.

,

فرماندار میبد گفت: استقرار قریب ۴۰ واحد تولید کاشی در کنار یکدیگر و در یک محدوده صنعتی، موجب تشدید آلایندگی آنها می‌شود ولی با این حال توجه به موضعات زیست محیطی همواره از دغدغه‌ امام جمعه و مسئولان شهرستان بوده و در همین راستا به طور آزمایشی سه واحد تولید کاشی شهرستان، هم‌اکنون طرح تبدیل غبار و بخار حاصل از اسپری را به آب دنبال می‌کنند که می‌تواند تا حدودی مشکل آلایندگی این واحدها را برطرف سازد.

,

فلاح بیان کرد: سیستم فاضلاب شهرک صنعتی مجهز شده و حوضچه های فنی، بهداشتی و دفع فاضلاب کامل را داریم اما در بخش توجه به مباحث زیست محیطی باید حساسیت خود را بالا ببریم.

,

فرماندار میبد افزود:‌ یکی دیگر از دغدغه های ما بالا رفتن سن ازدواج است که در بعد مسکن، تحصیلات و اشتغال قرار شده که برنامه ریزی هایی داشته باشیم.

,

وی گفت: آیت الله اعرافی در شورای فرهنگ عمومی این بحث را مطرح کردند که ایشان به عنوان اولین قدم 50 واحد مسکونی را در اختیار زوج های جوان قرار داده اند.

,

فرماندار میبد ادامه داد: در بحث کرونا شورای هماهنگی تعاون اجتماعی در شهرستان شکل دادیم که مباحث معیشتی، مباحث فرهنگی، حمایتی را دنبال کردیم و در این شورا برنامه دراز مدت برای از بین بردن فقر دارد.

,

فلاح بیان کرد: در زمینه گردشگری در 15 سال گذشته تعداد 10 نفر زیلو باف را به 300 نفر رسانده ایم ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا شاهد مشکلاتی بوده ایم.

,

وی افزود: بیمارستان با 96 تخت خواب داریم که 50 درصد خیری و 50 درصد دولتی با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان در بهمن ماه به بهره برداری می رسد.

,

فرماندار میبد ادامه داد: اورژانس با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان، مجموع ساختمان پزشکان، مرکز جامع سلامت ندوشن با اعتبار 4 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

,

وی افزود: پروژه ورزشی مصلی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و آیت الله اعرافی، و مرکز خیریه با ظرفیت 130 نفر معلول ذهنی و توانخواه از جمله پروژه های شهرستان است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه