اخبار داغ

آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی آذربایجان‌شرقی؛

تبریز_سهند روی دورِ باطل وعده‌ها/جاده‌ی مرگ همچنان قربانی می‌گیرد

تبریز_سهند روی دورِ باطل وعده‌ها/جاده‌ی مرگ همچنان قربانی می‌گیرد
نگاهی به سه پروژه عمرانی مهم آذربایجان‌شرقی نشان می‌دهد دولت روحانی علی‌رغم وعده‌های متعدد نتوانسته هیچکدام از این پروژه‌ها را به سرانجام برساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، عمر پروژه‌های عظیم در آذربایجان‌شرقی به بالای ده سال رسیده و برخی پروژه‌های استانی و حتی ملی عمری به اندازه بیست سال دارند اما با وجود گذشت این زمان طولانی از آغاز پروژه‌ها سرنوشت پایان کار آنها مشخص نیست. پروژه‌هایی مانند آزادراه تبریز_اهر، قطار میانه_تبریز و اتوبان تبریز_سهند از جمله پروژه‌های اساسی استان هستند که هر ساله مهر تمدید بر پیشانی‌شان ثبت می‌شود. در یکی دو سال گذشته وعده‌های زیادی در خصوص اتمام و افتتاح این پروژه توسط مسئولین و حتی شخص رئیس جمهور داده شد اما هیچکدام از این وعده‌ها رنگ واقعیت به خود نگرفت!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

13 سالگی آزادراه تبریز_اهر

, 13 سالگی آزادراه تبریز_اهر,

پروژه آزادراه تبریز_اهر در سال 86 و در نهم کلید خورد تا یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی استان اجرا شود و جاده مرگی که آن روزها جان تعداد زیادی از هموطنان را می‌گرفت با تبدیل به آزادراه به نقطه امنی برای تردد تبدیل شود. با این وجود با گذشت 13 سال این آزادراه به طور کامل افتتاح نشده و ظاهرا اتمام آن به عمر دولت دوازدهم هم قد نخواهد داد!

,

در حالیکه در زمان شروع این پروژه مسئولین وقت وعده داده بودند که این پروژه در سال 89 به اتمام خواهد رسید اما بعد از گذشت 10 سال از وعده زمان اتمام هم کار این آزادراه به پایان نرسیده است. در سال 94 و در سفر حسن روحانی به تبریز وی با بیان اینکه اعتبار خوبی برای این پروژه در نظر گرفته شده، وعده داد که تا پایان سال 95 این پروژه افتتاح خواهد شد اما بازهم این اتفاق رخ نداد. جالب است که در این سالها جاده‌ای که به جاده مرگ معروف بود همچنان از میان مسافران این مسیر قربانی می‌گیرد و تنها در سال 97 بیش از 40 نفر در این جاده جان خود را از دست داده‌اند اما احساس تکلیفی برای اتمام پروژه وجود ندارد.

,

بنابر اعلام مسئولین پیشرفت فیزیکی این آزادراه بعد از گذشت 13 سال 82 درصد است و تکمیل و افتتاح آن نیازمند اعتبارات بیشتر دولتی و عزم جدی است.

,

قطار وعده‌ها روی ریل میانه_تبریز

, قطار وعده‌ها روی ریل میانه_تبریز,

تراژیک‌ترین پروژه عمرانی آذربایجان‌شرقی قطار میانه_تبریز است که بعد از گذشت 20 سال از شروع پروژه این قطار به سختی به نیمه خود رسیده است. عملیات احداث قطار میانه_تبریز در سال 79 آغاز شد اما با وجود اینکه این پروژه در طول عمر خود سه دولت مختلف را دید بازهم به پایان نرسید و ایستگاه بستان آباد در حال حاضر خط پایانی برای این پروژه است.

,

اردیبهشت سال 94 حسن روحانی در سفر به تبریز از اتمام پروژه راه‌آهن تبریز_میانه تا پایان سال 95 خبر داد؛ و در بخشی از سخنرانی‌اش عنوان کرد:"مسئله ی دیگر، راه آهن تبریز- میانه است، این راه آهن در سال ۹۴ و ۹۵ با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان تکمیل خواهد شد." 

,

سال 95 گذشت و قطار وعده روحانی در خصوص راه‌آهن تبریز_میانه نه به مقصد بلکه به ایستگاه انتخاباتی رسید تا بار دیگر رئیس دولت یازدهم سوار بر موج وعده‌ها زمان دیگری را برای اتمام این پروژه اعلام کند، روحانی در سفر انتخاباتی‌اش به تبریز در سال 96 تاکید کرد:" راه‌آهن میانه تا بستان‌آباد را تا پایان همین دولت تکمیل خواهیم کرد." نکته جالبی که وجود داشت این بودکه روحانی دیگر وعده اتمام قطار میانه_تبریز را نداد بلکه اتمام آن تا ایستگاه بستان آباد را بیان کرد که سال گذشته با حضور روحانی افتتاح شد. با عملی شده وعده رسیدن قطار میانه به ایستگاه بستان آباد ظاهرا وظیفه دولت تمام شده و خبری از رسیدن سوت قطار به ایستگاه تبریز نیست.

,

تبریز_سهند در دورِ باطل وعده‌ها

, تبریز_سهند در دورِ باطل وعده‌ها,

از دیگر پروژه‌های مهم در آذربایجان‌شرقی که وعده‌های بسیاری به خود دید اما تکمیل نشد، اتوبان تبریز_سهند است. این اتوبان در سال 87 و در دولت نهم کلنگ‌زنی شد تا بار ترافیکی تبریز_آذرشهر را کاهش دهد اما تا به امروز به اتمام نرسیده و به جای کاهش ترافیک تبریز_آذرشهر باعث افزایش قیمت مسکن مهر در شهر جدید سهند شده است! این پروژه یکی از پروژه‌های عمرانی استان است که در سالهای اخیر بارها و بارها وعده افتتاح آن داده شده اما بازهم افتتاح آن به تاخیر افتاده است. سال 93 بود که عباس آخوندی با بازدید از این اتوبان وعده داد که تا پایان سال 94 این پروژه تکمیل خواهد شد اما در سال 94 روحانی در سفر به تبریز از اتمام این اتوبان تا پایان 95 خبر داد، وعده‌ای که هیچگاه محقق نشد تا در سال 99 رسانه‌ها همچنان پیگیر تکیمل این پروژه باشند.

,

البته در ابتدای امسال استاندار آذربایجان‌شرقی وعده داده بود که تا پایان شهریور 99 اتوبان تبریز_سهند افتتاح شود اما پورمحمدی در 30 مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه این زمان را تمدید کرد و قول داد که تا پایان ماه صفر این اتوبان تکمیل خواهد شد. نگاهی به این همین سه پروژه نشان می‌دهد دولت روحانی در طول هشت سال گذشته مهمترین پروژه‌های عمرانی را از دولت‌های گذشته به ارث برده اما در اتمام هیچکدام از آنها موفق نبوده و این در حالی است که دولت یازدهم و دوازدهم هیچ پروژه چشمگیر عمرانی را هم در طول عمر خود کلنگ زنی نکرده است!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه