اخبار داغ

روایت شنیدنی جانباز گچسارانی از عملیات های دفاع مقدس

روایت شنیدنی جانباز گچسارانی از عملیات های دفاع مقدس
جانباز گچسارانی گفت: می توانیم برای جوانان مان کلی کار کنیم،خیلی از این جوانان حرف هایی هم دارند که شاید به خیلی ها هم بربخورد،اما آن ور قضیه عاشق تر از امثال ماها هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح زاگرس ،ابوالحسن غلامی، جانباز گچسارانی در یادوراه شهیدمدافع امنیت "بویر" و شهید مدافع حرم "زبرجدی" که دردانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد،گفت:راه حل بسیاری از مشکلات به عملکردخود ما برمی گردد ،اینکه این روزها اقتصاد و وضعیت معیشتی برخی خانواده ها به شدت دچار مشکل است حکایت از این مسئله دارد که اگر به هم محبت کنیم ، به هم عشق بورزیم و از همدیگر نیز دستگیری کنیم،باورکنید خیلی از مشکلات هم مرتفع خواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی افزود:کاری که شهداء کردند فداکاری در حق همرزمان بود ، در خیلی از عملیات ها و در آن گرمای طاقت فرسا خیلی از شهداء آب داشتند و می گفتند تا اول به رفیق مان ندهید از این آب نخواهیم نوشید.

,  ،,

عملیات کربلای 4

,

غلامی در ادامه تصریح کرد:شب عملیات کربلای 4 در قایق بودیم ،وقتی وسط اروند معلوم شد که اوضاع بسیار سخت شده است راننده قایق جمله ای گفت که باید برگردیم.بنده آن دوران نوجوان کم سن و سالی بودم و فرمانده قایق ما سید بزگوار شهید "یدالله فاطمی" بود که بحث کوچکی با راننده قایق پیش آمد که بمانیم و یا جلوتر برویم.

,

فقط رفت

,

وی افزود:در این فاصله رگبار مسلسلی از سوی دشمن بعثی به سمت قایق کشیده شد که همراه با گلوله های این رگبار صورتم داغ شد آنهم از خون راننده قایق،در حالی که محکم ایستاده بود وقتی که گلوله ها به بدنش اصابت کرد تا آن لحظه می گفت فرمانده جلوتر نرویم ،اما اینبار گفت جناب فرمانده هرجا بگویید شما را می برم ،هیچکسی هم هیچ نگفت، فقط رفت و جسدتش هم هیچوقت پیدا نشد.

,

صیانت از انقلاب

,

این جانباز گچساران اظهارکرد:یعنی واقعا ما نمی توانیم همچون سیره و رفتار شهداء همدیگر را دوست داشته باشیم،کمی به اطراف نگاه کنیم غباری از اقدامات ناشایست و نابهنجار را مشاهده می کنیم،باورداشته باشیم که این شهداء برای انسانیت رفتند و برای صیانت از آرمان ها انقلاب جانفشانی کردند.

,

خوشحال ترین مردم دنیا

,

غلامی در ادامه گفت:البته اول پیشنهادی دارم ، اینکه خواهش دارم و وقتش رسیده که بگوییم جشن تولد شهیدان،چرا که با وجود داشتن این شهداء بایدخوشحال ترین مردم دنیا باشیم، بیاید برای شهیدان مان هم جشن تولد بگیریم باید به نسل های بعد منتقل کنیم که فرزندان این انقلاب چه ها کردند.

,

تریبون آزاد

,

وی افزود:می توان در همین دانشگاه ها تریبون آزاد برگزار کرد، شما را به خدا این کار را انجام بدهید و نگذارید این حرف ها،مشکلات و دغدغه ها در دل جوانان بماند،چرا که باید فرهنگ مطالبه گری در کنار  فرهنگ شهادت و ایثار به درستی تبیین و بیان شود.

,

رشید محله سادات

,

غلامی تصریح کرد:در آن دوران دفاع مقدس خیلی از دوستان مدعی بودند که "غلام محمد شهبازی" خیلی رفیق دارد، خودش هم می گفت با همین رفیق هایی که دارم اول کلی زد و خورد کرده بودیم و بعد با هم رفیق شدیم و الان جان مان را برای همدیگر هم می دهیم،اگرچه شهید شهبازی از جوانان رشید محله سادات گچساران بود و در کنارش بودم که به شهادت رسیدند.

,

عاشق تر از ما

,

وی اظهارکرد:می توانیم برای جوانان مان کلی کار کنیم،خیلی از این جوانان حرف هایی هم دارند که شاید به خیلی ها هم بربخورد،اما آن ور قضیه عاشق تر از امثال ماها هستند،چرا باید برخی ها بروندحرفایشان را بدهند به رسانه های بیگانه که مطرح کنند؟ که اگر حرف هایمان را به همدیگر می زدیم قطعا نتیجه بهتری را خواهیم گرفت، بار ها امتحان کرده ام و باور کنید امروز بهترین دوستانم همان افرادی هستند که بدترین برخوردها را با بنده داشته اند.

,

عکس شهداء

,

این جانباز گچسارانی افزود:سالها پیش میهمان جمعی از دانش آموزان بودم، بعد از جلسه خواهش کردم هر کسی از این محفل مطلبی دارد بنویسد،بعد از گذشت چند روز مدیر دبیرستان حدود 30نامه به دستم رساند،یکی را برداشتم تا از همان اول نوشته بی اخلاق ها، متحجرین ،بی معرفت ها و... که در وسط صفحه هم سلامی عرض کرده بود و نوشته بود این هایی که شما از شهیدان چمران،باکری،همت ،بابایی ،دوران و ...گفتید هیچکسی به من نگفته بود من تمام دیوار اتاق خوابم تصاویر "نیکول کیدمن" و دیگر بازیگران مطرح هالیودد هستند که اگر زودتر به من می گفتند اینها چه کسانی هستند، بخدا عکس این شهداء را به اتاقم می زدم.

, .,

گفتنی است یادواره شهید مدافع امنیت"مقداد بویر" و چهارمین سالگرد شهید مدافع حرم "سجاد زبرجدی" با حضور خانواده های معظم شهداء در بارگاه شهدای گمنام دانشگاه آزاد گچساران برگزار شد.این محفل نورانی با روایتگری "ابوالحسن غلامی" از جانبازان دوران دفاع مقدس و با مرثیه سرایی کربلایی "مهدی رضایی" همراه بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه