اخبار داغ

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

تنها ۵۹ درصد مردم لرستان ماسک می زنند/بستری ۴۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان

تنها ۵۹ درصد مردم لرستان ماسک می زنند/بستری ۴۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان
فرهادی، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تنها 59 درصد مردم لرستان ماسک می زنند و 41 درصد از ماسک استفاده نمی کنند که می تواند سبب شیوع کرونا شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی فرهادی در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت استان لرستان قرمز و بسیاری از شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار دارند و وضعیت خوبی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی افزود: در حال حاضر ۴۵۰ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۰۵ مبتلا به کرونای قطعی بوده و ضروری است تا رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از هر زمانی رعایت شود.

,

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: با توجه به این که در موج سوم کرونا قرار داریم اما متاسفانه برخی رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی نمی گیرند به طوری که در استان تنها ۵۹ درصد مردم از ماسک استفاده می کنند.

,

وی عنوان کرد: در ادارات نیز طبق آمارها بالای ۸۰ درصد از مراجعه کنندگان و کارکنان از ماسک استفاده می کنند که ضروری است تا همه افراد استفاده از ماسک را برای حفظ سلامتی خود و دیگران ضروری بدانند.

,

فرهادی بیان کرد: همه ساله در فصل پاییز و زمستان آنفلوآنزا و سرماخودرگی به اوج می رسد و امسال با توجه به شیوع کرونا باید پروتکل ها جدی تر رعایت شود.

,

فرهادی اظهار داشت: برای افزایش تخت در استان تلاش هایی صورت گرفته اما اولین گام برای پیشگیری از کرونا، رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دستها با آب و صابون و عدم حضور در تجمعات و مراکز شلوغ است.

,

وی بیان کرد: موج سوم کرونا قدرت سرایت زیادی دارد و همه سنین را درگیر می کند و متاسفانه طبق آمارهای کشوری ۱۴ درصد افراد مجدد به کرونا مبتلا شده اند که همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند سلامتی را حفظ کند.

,

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به روند حضور دانش آموزان در مدارس گفت: اقداماتی صورت گرفته که آموزش ها بیشتر به صورت مجازی باشد چرا که وضعیت استان در ابتلا به کرونا مناسب نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه