اخبار داغ

نشست اعتراضی کارگران ماشین‌لنت در خانه کارگر؛

تظلم‌خواهی دبیر اجرایی خانه کارگر از دادستان سمنان/ به دادِ کارگرانِ ماشین‌لنت برسید

تظلم‌خواهی دبیر اجرایی خانه کارگر از دادستان سمنان/ به دادِ کارگرانِ ماشین‌لنت برسید
شماری از کارگران شرکت ماشین‌لنت با حضور در خانه کارگر استان سمنان مراتب اعتراض خود را نسبت به تضییع حقوق‌شان توسط مدیریت این شرکت ابراز کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، شماری از کارگران شرکت ماشین‌لنت با حضور در خانه کارگر استان سمنان مراتب اعتراض خود را نسبت به تضییع حقوق‌شان توسط مدیریت این شرکت ابراز کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

کارگران این شرکت که بعضا از ماه‌ها قبل از این شرکت جدا شده‌اند، هنوز بخش قابل توجهی از حقوق خود را دریافت نکرده‌اند. بر حسب اظهارات کارگران، مدیران شرکت برخی از کارگران را به توافق بر سر پرداخت ماهانه مبالغی ناچیز فراخوانده‌اند اما از پرداخت همین مبالغ اندک نیز سرباز زده‌اند.

,

اجتماع پیشین کارگران در خانه کارگر، مربوط به نهم مردادماه، یعنی حدود ماه قبل است که در جریان آن، نماینده شرکت مذکور با حضور در خانه کارگر، وعده کرد که در مدت زمان کوتاهی به مشکلات کارگران رسیدگی شود اما بر خلاف وعده‌ها، نه تنها مشکل کارگران حل نشد، بلکه بر دبیر اجرایی خانه کارگر که از حقوق کارگران دفاع کرده بود، فشارهایی از ناحیه مدیران شرکت وارد شد.

,

, ,

 

,

کارگران در این نشست نسبت به عدم اجرای تعهدات نشست نهم مرداد نیز انتقاد داشتند. آن‌ها با تأکید بر این که نزد هیچ فرد یا شرکت دیگری جز ماشین‌لنت سفته‌ای به ودیعه نگذاشته‌اند، در خصوص احتمال به اجرا گذاشتن سفته‌هایشان چه از طریق شرکت مذکور و چه از طرق دیگر، ابراز نگرانی کردند. حسب اظهارات کارگران، سفته‌ها بدون این که قید شود برای چه منظوری اخذ شده، به امضا رسیده است؛ چراکه در صورت عدم امضا، مدیران شرکت امکان کار در شرکت را از آن‌ها سلب می‌کردند!

,

کارگران در بخش دیگری از سخنان‌شان با انتقاد از اداره کار به سبب تطویل در بررسی اعتراض کارگران اشاره کردند که هرگاه به این اداره‌کل مراجعه می‌کنیم، می‌گویند سامانه قطع است(!) و بعد از هفت ماه از طرح شکایت، هنوز نتیجه بررسی‌ها به طور قطعی اعلام نشده است.

,

باید مقابل استانداری تجمع کنیم تا صدایمان شنیده شود؟

, باید مقابل استانداری تجمع کنیم تا صدایمان شنیده شود؟, باید مقابل استانداری تجمع کنیم تا صدایمان شنیده شود؟,

, , , ,

 

,

کارگران در ادامه این پرسش را مطرح کردند که «آیا به جای حضور در خانه کارگر، الزاما باید در مقابل استانداری تجمع کنیم تا مسئولان صدایمان را بشنوند؟»

,

حبیب‌الله محقق، دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان، امروز در جمع کارگران با خطاب قرار دادن دادستان سمنان گفت: آقای دادستان! به خاطر خدا و خلق خدا، به داد کارگران ماشین‌لنت برسید؛ تمامی کارگران معترض، به صورت مکتوب اظهار می‌کنند که مدیران شرکت از آن‌ها سفته اخذ کرده‌اند اما مدیران شرکت این موضوع را انکار می‌کنند؛ بالاخره سخن یکی از طرفین این دعوی خلاف واقع است؛ اگر این سفته‌ها به دست افراد شرور بیفتد، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ از آقای دادستان و آقای استاندار می‌خواهیم که دست به کاری بزنند.

,

محقق در ادامه با بیان این که نزدیک به دو ماهِ قبل، از فرمانداری سمنان به صورت مکتوب درخواست کردیم تا به موضوع رسیدگی کند گفت: متأسفانه فرمانداری هنوز به این مسأله پاسخی نداده است.

,

درخواست از مسئولان صمت و دادستان سمنان برای بررسی چگونگی هزینه‌کرد تسهیلات اعطایی به ماشین‌لنت

, درخواست از مسئولان صمت و دادستان سمنان برای بررسی چگونگی هزینه‌کرد تسهیلات اعطایی به ماشین‌لنت, درخواست از مسئولان صمت و دادستان سمنان برای بررسی چگونگی هزینه‌کرد تسهیلات اعطایی به ماشین‌لنت,

وی همچنین با اشاره به تسهیلات کلانی که شرکت ماشین‌لنت دریافت کرده است، از مسئولان صمت و دادستان مرکز استان درخواست کرد محل هزینه‌کرد این تسهیلات را مورد بررسی قرار دهند.

,

مرآت پس از برگزاری این نشست در گفتگوی تصویری کوتاهی با حبیب‌الله محقق، مجموعه درخواست‌های وی از نهادهای استان را جویا شد که حاصل را در ادامه مشاهده می‌کنید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه