اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی لرستان:

شیب تند پیری جمعیت/لرستان دارای ۳ مرکز شبانه‌روزی نگهداری از سالمندان است

شیب تند پیری جمعیت/لرستان دارای ۳ مرکز شبانه‌روزی نگهداری از سالمندان است
یاری، مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به شیب تند پیری جمعیت گفت: لرستان دارای 3 مرکز شبانه‌روزی نگهداری از سالمندان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کرم یاری در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، اظهار داشت: تسهیلات ساخت مسکن به خانواده‌های دارای دو معلول به بالا در لرستان پرداخت می‌شود، به‌طوری‌که در روستا ۳۶۰ میلیون ریال وام و ۴۰۰ میلیون ریال بلاعوض و در شهر فقط بلاعوض بوده که از ۶۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال افزایش‌یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک، ,

وی با اشاره به شیب تند پیری در جامعه، افزود: بروجرد با ضریب ۵٫۱۲ درصد افراد بالای ۶۰ سال، اولین شهر پیر و دوستدار سالمند در استان است و شهرهای ازنا، الیگودرز، الشتر و چگنی به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند و کوهدشت نیز جوان‌ترین شهر استان محسوب می‌شود.

,

مدیرکل بهزیستی لرستان عنوان کرد: سالمندان دو گروه هستند، یک گروه ملاک محاسبه‌شان این است که بیش از هشت درصد جمعیت دارای سن ۶۵ ساله بوده و گروه دیگر این است که بیش از ۱۰ درصد جمعیت دارای سن ۶۰ سال باشند.

,

وی با اشاره به اینکه لرستان دارای سه مرکز شبانه‌روزی نگه‌داری از سالمندان است، تصریح کرد: بیش از ۸۲ درصد از سالمندان کارهای شخصی خود را می‌توانند انجام دهند،۱۳ درصد نیازمند کمک بوده و پنج درصد به دلیل اینکه زمین‌گیر هستند، احتیاج به حمایت کامل دارند.

,

یاری گفت: بروجرد و خرم‌آباد هرکدام به ترتیب داری دو و یک مرکز شبانه‌روزی هستند، ما عُمدتاً در این مراکز از افرادی که مجهول‌الهویه یا خانواده یا فرد مؤثری را برای حمایت ندارند، نگه‌داری می‌کنیم.

,

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه دو مرکز ویزیت و روانشناسی در منزل داریم بیان کرد: در بروجرد و الیگودرز نیز دارای دو مرکز روزانه هستیم که برنامه‌های آموزشی، گفتاردرمانی، توانمندسازی، مسابقات فرهنگی، قرآن، روانشناسی و … در این مراکز اجرا می‌شود.

,

وی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا سامانه تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی، مشاوره‌های تخصصی روانشناسی را در زمینه غلبه بر استرس و اضطراب ناشی از کرونا را از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب به‌صورت رایگان انجام می‌دهد و سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی نیز آماده خدمت‌رسانی به همشهریان می‌باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه