اخبار داغ

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

کنکور، معیار مناسبی برای تشخیص استعداد نیست

کنکور، معیار مناسبی برای تشخیص استعداد نیست
ستاری گفت: کنکور، معیار مناسبی برای تشخیص استعدادها نیست، هر کسی استعدادی دارد که در آن نابغه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان در پیامی ویدئویی به بیان مباحثی در باب مضرات کنکور و تاکید خانواده ها بر سوق دادن فرزندانشان به سمت آن پرداخت و گفت: این روزها بحث کنکور خیلی داغ شده است. والدین و دانش آموزان زیادی سوالات متعددی درباره انتخاب رشته و آینده خودشان دارند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با  اشاره به رتبه برتر شدن خودش در کنکور بیان کرد: تئوری ای وجود دارد که می گوید هر کس یک نابغه است ولی اگر بخواهیم توانایی یک ماهی را در بالا رفتن از درخت بسنجیم حتما آن ماهی برای تمام عمرش این باور را پیدا می کند که یک کودن است.

او خطاب به والدین کنکوری ها گفت: می‌دانم که خیلی استرس دارید و می خواهید فرزندانتان رتبه های خوب بگیرند اما یادتان باشد در بین صدها هزار نفری که در کنکور شرکت می‌کنند، بسیاری استعداد هنری دارند، که نیازی به دانستن ریاضی و فیزیک در این سطح پیشرفته ندارد.

ستاری افزود: بسیاری می‌توانند ورزشکار خلبان و یا یک کارآفرین فوق العاده باشند که اصلا نیازی به شرکت در کنکور ندارند. کنکور معیار مناسبی برای تشخیص چنین استعدادهایی نیست. هر کسی استعدادی دارد که در آن نابغه است.
مهندسان و دکترها موفق ترین مردم روی این کره خاکی نیستند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: امتحانات مهم هستند اما همه چیز نیستند. نمرات خوب عالی اند ولی تضمین موفقیت آینده شغلی فرزندان شما نیستند. باور کنید لزوما تمام مهندسان و دکترها موفق ترین و شادترین مردم روی این کره خاکی نیستند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: ولی اگر فرزندانتان در کنکور رتبه های خوبی نگرفته اند درست نیست رتبه های دیگران را به رخ آنها بکشیم. ما حق نداریم اعتماد به نفس غرور و حرمت آنها را خورد کنیم. باید بدانیم کنکور یک امتحان ساده است و در مقابل اهداف زندگی چیزی نیست. اجازه ندهید کنکور آینده فرزندان شما را تحت تاثیر قرار دهد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: در زندگی اهداف مهم تری وجود دارد و آنها باید بدانند رتبه آنها هر چه شده شما دوستشان دارید و هیچ وقت آنها را به خاطر رتبه کنکور قصاوت نمی کنید.
معیار استعداد را کنکور یا هر آزمون دیگری مشخص نمی‌کند

ستاری افزود: یادتان باشد فرزندان شما بزرگترین دارایی زندگی شما هستند. یک امتحان نمی تواند استعدادها و آرزوهای یک جوان را از بین ببرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: معیار استعداد را کنکور یا هر آزمون دیگری مشخص نمی‌کند. هیچ گاه موفقیت دیگران را معیار موفقیت خودتان قرار ندهید. الگو ها مهم هستند اما فقط یک الگو هستند. این شما هستید که می توانید با گرفتن ایده آن الگوها و تلفیقش با نوآوری های خودتان موفقیت آینده خودتان را شکل بدهید.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: زمان به سرعت می گذرد، در این زمانِ کم، کاری را کنید که دوست دارید، در رشته ای تحصیل کنید که در آن استعداد و علاقه دارید. به خاطر داشته باشید هر انسانی یک نابغه است.

انتهای پیام/ا

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
, مهندسان و دکترها موفق ترین مردم روی این کره خاکی نیستند, مهندسان و دکترها موفق ترین مردم روی این کره خاکی نیستند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

منبع:باشگاه خبرنگاران

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه