اخبار داغ

پرداخت وام ازدواج 50 میلیونی شاید وقتی دیگر؛

گذشتن از هفت خوان رستم در ابتدای زندگی/ بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج تخلف می‌کنند

گذشتن از هفت خوان رستم در ابتدای زندگی/ بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج تخلف می‌کنند
با افزایش مبلغ وام ازدواج در سال جاری بانک‌ها شرایط سخت‌تری را در نظر گرفته و صف‌های طولانی دریافت وام ایجاد شذه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، در سالهای اخیر قیمت طلا، سکه و لوازم خانگی که افزایش یافت، نرخ ازدواج هم پایین کشید. هرچقدر شیب تند قیمت‌ها بیشتر می‌شد شیب ازدواج جوانان هم کندتر ‌شد و خبری از ازدواج جوانان مجرد نیست به طوری که آمارها نشان می‌دهد نزدیک به یک میلیون از جوانان دهه شصتی مجرد هستند! تسهیلاتی مانند وام ازدواج در سالهای گذشته همواره یکی از مشوق‌های ازدواج بوده که به تدریج با افزایش قیمت‌ها افزایش یافته و در سال 99 به 50 میلیون تومان برای هر زوج رسید اما دریافت همین وام ازدواج نیز با اما و اگرهای مختلفی روبرو شده است. در حالیکه در سالهای گذشته مشکلاتی مانند نبود ضامن برای دریافت وام ازدواج سد راه جوانان بود، این روزها اصلی‌ترین مشکل دریافت وام ازدواج نبود بانک معرف به جوانان است!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

صف طولانی دریافت وام ازدواج

, صف طولانی دریافت وام ازدواج, صف طولانی دریافت وام ازدواج,

این روزها بسیاری از کسانیکه تازه به جرگه متاهلان پیوسته‌اند با مراجعه به سامانه دریافت وام ازدواج و تکمیل ثبت‌نام، هنگام انتخاب بانک مورد نظر با صف طولانی متقاضیان مواجه می‌شوند و نام بسیاری از بانک‌ها هم در لیست متقاضیان برای انتخاب وجود ندارد! با افزایش مبلغ وام ازدواج، افزایش متقاضیان دریافت وام از یک سو و بهانه بانک‌ها به نام کمبود اعتبار برای پرداخت تسهیلات ازدواج از سوی دیگر باعث شده تا صف‌های دریافت وام ازدواج طولانی شود.

,

, ,

تعهد به بازپرداخت با دوضامن و یک سفته 50 میلیونی

, تعهد به بازپرداخت با دوضامن و یک سفته 50 میلیونی, تعهد به بازپرداخت با دوضامن و یک سفته 50 میلیونی,

سنگ اندازی بعدی در مسیر دریافت وام ازدواج برای جوانان ایجاد ضمانت‌های سنگین و غیرقابل انجام است. در حالیکه بسیاری از جوانان برای پیدا کردن یک ضامن هم در مضیقه هستند، بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات 50 میلیونی ازدواج دو ضامن معتبر و یک سفته 50 میلیونی دریافت می‌کنند و نکته جالب اینجاست که برخی بانک‌ها برای این دو ضامن شرط میزان حقوق هم تعیین کرده‌اند و حقوق ضامنین نباید کمتر دو و نیم میلیون تومان باشد! همین مقررات دست و پاگیر و غیرقانونی بسیاری از بانک‌ها باعث شده تا جوانان ناامید از دریافت وام ازدواج باشند و بازار سوءاستفاده و خرید و فروش وام ازدواج رونق پیدا کند.

,

بانک‌های خصوصی منصف‌تر از دولتی‌ها!

, بانک‌های خصوصی منصف‌تر از دولتی‌ها!, بانک‌های خصوصی منصف‌تر از دولتی‌ها!,

در این میان اما بانک‌های خصوصی منصفانه تر از بانک‌های دولتی برخورد می‌کنند و دریافت وام ازدواج از بانک‌های خصوصی آسانتر و سریعتر از بانک های دولتی است. جالب است که بانک های دولتی در ابتدای پرداخت وام 50 میلیونی مبلغ یک میلیون و ششصدهزار تومان را از مبلغ وام کم می کنند اما بانک‌های خصوصی این مبلغ را در ابتدای پرداخت از مبلغ وام کسر نمی‌کنند. همچنین بسیاری از بانک‌های خصوصی تسهیلات ازدواج را با یک ضامن و سفته پرداخت می‌کنند اما بانک‌های دولتی چنین کاری را برای متقاضیان انجام نمی‌دهند.

,

, ,

عدم تناسب متقاضیان وام با نرخ ازدواج

, عدم تناسب متقاضیان وام با نرخ ازدواج, عدم تناسب متقاضیان وام با نرخ ازدواج,

محمدمهدی تندگویان،معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در حال حاضر شبکه بانکی برای پرداخت وام ازدواج دچار مشکلات و سردرگمی هایی شده است، گفت:زیرا هم از یک سو با افزایش متقاضیان وام و موضوع تبعات سنی مواجه شدیم و از سوی دیگر میزان تخلفات خرید و فروش وام ازدواج در جامعه بسیار زیاد شده است و برخی نیز وام دریافتی را برای امر ازدواج تخصیص نمی دهند و بر مبنای این اتفاقات، جامعه متقاضی وام با میزان ازدواج ها هیچ تناسبی ندارد و ما در این راستا پیش از این تذکر داده‌ بودیم.

,

وی در ادامه این را نیز گفت که البته جای نگرانی نیست و وام های متقاضیان هرچند با تاخیر، اما تا پایان امسال حتما پرداخت خواهد شد.

,

تندگویان معتقد است که باتوجه به حجم متقاضی موجود ممکن است برخی از بانک‌ها در ابلاغ اعتبارات و سهمیه‌بندی استان‌ها دچار دیرکرد شوند؛ البته همه افراد وام ازدواج را دریافت می‌کنند و مشکلی وجود ندارد و تا پایان سال، دولت با تمام توان اعتبارات را تسویه می‌کند اما به دلیل مشکلات موجود پیش‌بینی‌های تامین اعتبار دچار مشکلاتی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه