اخبار داغ

در خطبه های جمعه هرمزگان عنوان شد؛

اربعین از نشانه های ظهور و آثار انقلاب اسلامی است

اربعین از نشانه های ظهور و آثار انقلاب اسلامی است
اربعین از آثار انقلاب اسلامی است که خود از نشانه های ظهور و از ثمرات تقوای امت می باشد و ارادت به سیدالشهدا منحصر به پیاده روی اربعین نیست بلکه پیاده روی اربعین یک فیض عظیم است که امسال با توجه به شیوع کرونا و دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا و رعایت پروتکل بهداشتی از آن محروم هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ حجت الاسلام  قنبر درویشی امام جمعه موقت بندرعباس در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته شهرستان با اشاره به تقوای اشاره شده از محضر حضرت امیراالمومنین (ع) اظهار کرد:تقوا وسیله ای است که انسان عبد می شود همانگونه که پیامبر مکرم اسلام اول عبد شدند و بعد مرتبه رسالت را پذیرفتند که تقوا باید در تمام شعون پیشه کنیم و به یک یا دو عنصر خلاصه نمیشودبلکه خواهان دنیا و آخرت از طریق تقوای الهی صورت می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

امام جمعه موقت بندرعباس افزود: نیازمند  واقعی انسان است و باید برای ثروت مند بودن نزد واسطه ها یا عالم بی نیاز مراجعه کنیم همانطور که حضرت علی(ع) امام همه ی بشریت، بی نیاز از همه ی بشریت بود و فقط قرب الهی و راه رسیدن به بی نیازی، رجوع به خانه ی اهل بیت می باشد.

,

درویشی ادامه داد:بوسیله عمل به قرآن و پذیرش سنت الهی  و سنت امیرالمومنین(ع) تقوا کسب می کنیم.

,

حجت الاسلام درویشی در بخش دیگری از سخنان خود به آثار و برکات اربعین اشاره کرد و گفت:اربعین آثار انقلاب است که خود از نشانه های ظهور و از ثمرات تقوای امت می باشد.

,

امام جمعه موقت بندرعباس جنگ عراق علیه ایران را جنگ جهان استکبار با ملت ایران و جنگ کفر علیه تمام اسلام عنوان کرد و اضافه کرد: ایران اسلامی با تفکر امیرالمومنین(ع) و امام حسین (ع)، و با صبر و پایداری در مقابل توطئه های ۴۰ساله استکبارجهانی توانست بردشمنان پیروز شود.

,

وی عنوان کرد: با اتکا به تولیدات و قدرت داخل، بسیاری از تحریم ها و مشکلات حل می شود و ما باید در برابر این تحریم ها بصیرت داشته باشیم و با فکر و اندیشه و تقوا در مقابل ابر قدرت پوشالی چون امریکا که با دستورات اسلام مخالفت میکند فریب نخوریم.

,

وی در پایان به تاکیدات اسلام برای حفظ بقای حیوانات اشاره کرد و خاطر نشان کرد:علم بهداشت ثابت کرد که اسلام در رابطه با ذبح حیوانات و گوشت مصرفی کاملا صحیح و اسلامی است.

,

ارادت به سیدالشهدا منحصر در پیاده روی اربعین نیست اما پیاده روی اربعین یک فیض عظیم است

, ارادت به سیدالشهدا منحصر در پیاده روی اربعین نیست اما پیاده روی اربعین یک فیض عظیم است,

حجت الاسلام و المسلمین دکتر جواد اسماعیل نیا، امام جمعه محترم شهرستان بندرلنگه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به آغاز هفته نیرو انتظامی  اظهار کرد: مردم به خوبی می دانند که بدون امنیت و آرامش،زندگی در جریان نیست، و امنیت موجود در کشور را مرهون مجاهدان مجموعه انتظامی هستند و اقدامات در چارچوب قانون،شرع، تجمل و تدبیر مجموعه نیرو انتظامی،میتواند ضمن داشتن اقتدار، عدالت خواسته از سوی ولی امروز مردم را نیز به دنبال داشته باشد.

,

امام جمعه شهرستان بندرلنگه افزود: اگر اقتدار  و عدالت نیرو انتظامی آنگونه که مورد انتظار رهبری و مردم است تحقق پیدا کرد قطعا رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.

,

اسماعیل نیا با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی امروز در عرصه های مختلف، با اقتدار و عزت و مراعات حال مردم در حال خدمت رسانی است بیان کرد: مجموعه نیروی انتظامی شهرستان بندرلنگه با کمترین امکانات در حال خدمت رسانی به مردم هستند لذا از مسئولان تقاضا دارم نسبت به تجهیز مجموعه نیرو انتظامی همکاری لازم را با این نهاد موثر و مفید  جامعه داشته باشند.چرا که لازمه اقتدار، آمادگی کامل تجهیزات و امکانات است.

,

وی خواستار برخورد قاطع و  محکم نیرو انتظامی با برهم زدگان امنیت و آرامش مردم شد و تصریح کرد: نیرو انتظامی موظف است با مجرمان و سارقان که اقتصاد مملکت را به سخره گرفتند با اقتدار برخورد کند.

,

امام جمعه شهرستان بندرلنگه نبود مرکز معاینه فنی در شهرستان را با توجه به مشکلات اقتصادی، معضلی برای مردم دانست و عنوان کرد: با توجه به وسعت و ظرفیت شهرستان بندرلنگه، نبود مرکز معاینه فنی در شان شهرستان نیست لذا از مسئولان تقاضا دارم تمهیدات و برنامه ریزی لازم  را نسبت به استقرار مرکز معاینه فنی در شهرستان انجام دهند.

,

اسماعیل نیا رفع محرومیت ها و مشکلات روستائیان را از وظایف مهم مسئولان با توجه به فرا رسیدن روز روستا و عشایر دانست و عنوان کرد: روستائیان شهرستان بندرلنگه بعضا با مشکلات ابتدایی مانند نبود آب جهت شرب و استفاده روزانه دست و پنجه نرم می کنند و در اکثر اوقات مجبور به خرید آب هستند این حجم از محرومیت در شهرستان بندرلنگه با ظرفیت ها و گستردگی بی نظیر، جای تامل داردلذا مسئولان شهرستان باید هرر چه زودتر نسبت به رفع این محرومیت ها آستین همت را بالا زنندچرا که آبادانی روستا است که میتواند تولید،اقتصاد و معیشت مردم را رونق دهد.

,

وی در پایان با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی خاطر نشان کرد: بعضی ها ارادت به سیدالشهدا را منحصر در پیاده روی اربعین می دانند اما پیاده روی اربعین یک فیض عظیم است که امسال با توجه به شیوع کرونا و دستورات ستاد کرونا و رعایت پروتکل بهداشتی، از آن محروم هستیم این در حالی است که موکب ستاد اربعین شهرستان بندرلنگه،به دنبال رسالت هر ساله خود که  خدمت به زائران امام حسین(ع) است امسال در اقدامی بی نظیر در تلاش است که با جمع آوری نزورات مردم، خدماتی را به محرومان و نیازمندان در سطح شهرستان بندرلنگه ارائه دهد لذا شهروندان با شرکت در این کار خیر و خدا پسندانه می توانند سهیم باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه