اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

تلاش نیروی دریایی سپاه برای توسعه عمق راهبردی/ ایران تمرکز خود را بر استراتژی مقاومت فعال گذاشته است

تلاش نیروی دریایی سپاه برای توسعه عمق راهبردی/ ایران تمرکز خود را بر استراتژی مقاومت فعال گذاشته است
احمد قربانی پور گفت: اعلام فرمانده نیروی دریایی سپاه مبنی بر الحاق شناور اقیانوس پیما ۶۵ متری با قابلیت حمل بالگرد به این نیرو در آینده‌ای نزدیک اقدامی در جهت انسداد راهبردی برای دشمن در آب‌های آزاد است نشان می دهد که جمهوری اسلامی تمامی تمرکز خود را بر استراتژی مقاومت فعال گذاشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد قربانی پور در گفتگو با راه آرمان گفت: پس از معتبرسازی تهدیدات نامتقارن علیه دشمن که با تکیه بر سازمان رزم ناهمتراز در خلیج‌فارس و تنگه هرمز و عدم توانایی دشمن در جهت مقابله با آن به وجود آمد؛ دشمن تلاش داشته با تغییر راهبرد خود که متکی بر برتری در دریاهای آزاد بوده تا این مسئله را تبدیل به یک مزیت نسبی برای فشار بر ایران کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در این خصوص اعلام دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه مبنی بر الحاق شناور اقیانوس پیما ۶۵ متری با قابلیت حمل بالگرد به این نیرو در آینده‌ای نزدیک اقدامی در جهت انسداد راهبردی برای دشمن در آب‌های آزاد است.

,

وی افزود: این خبر به مفهوم تلاش در جهت توسعه عمق راهبردی نیروی دریایی سپاه است، به گونه‌ای که بتوانند از منافع جمهوری اسلامی ایران در دریای عمان، اقیانوس هند و حتی تا خلیج عدن و دریای سرخ صیانت کند.

,

قربانی پور اظهار کرد: دشمن در دکترین امنیتی خود در منطقه سعی کرده تا عدم توانایی در مقابله با تهدید نامتقارن را با استقرار در دوردست‌ها غیرمعتبر نماید؛ حال توسعه تهدیدات نامتقارن به دور دست‌ها این مزیت را از دشمن سلب می‌کند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: ضعف در تولید تهدید نامتقارن علیه دشمن در آب‌های دوردست و عمیق باعث شده است تا دشمن فرصتی برای ایجاد مخاطره علیه منافع جمهوری اسلامی خصوصاً در حوزه کشتیرانی بدست آورد و اکنون با این قابلیت موازنه تهدید در آب‌های دور معکوس خواهد شد.

,

وی تصریح کرد: حضور در اقیانوس و بهره برداری از شناورهایی با این قابلیت به هیچ عنوان در تزاحم با مأموریت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیست؛ چرا که بکارگیری از شیوه‌های رزم ناهمتراز در آب‌های دوردست تنها متکی به سازمان رزم نامتقارن بوده که صرفاً در اختیار نیروی دریایی سپاه است.

,

قربانی پور در پایان خاطر نشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد جمهوری اسلامی تمامی تمرکز خود را بر استراتژی مقاومت فعال گذاشته است و این پیامی آشکار به طرفی است که بخواهد با تکیه بر ظرفیت نظامی کلاسیک خود منافع ایران را جایی که فکر می‌کنند جمهوری اسلامی فاقد راهبرد و قدرت تهاجمی است به خطر اندازد و حال با تکیه بر این قابلیت راهبردی،تهاجم نامتقارن ایران به عمق توسعه یافته و دایره تهدیدات امنیتی ایران برای طرف گستاخ وسیع تر خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه