اخبار داغ

وزیر کار سابق آمریکا از مناظره می گوید؛

آن روی سکه ترامپ و بایدن در مناظره ریاست جمهوری

آن روی سکه ترامپ و بایدن در مناظره ریاست جمهوری
به لطف توهین های بی وقفه ترامپ، اولین مناظره ریاست جمهوری به همان اندازه که فکر می کردیم وحشتناک بود. ترامپ یک جامعه ستیزِ دروغگو است که در صورت باختن از تعهد به انتقالِ مسالمت آمیزِ قدرت خودداری می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ "رابرت ریچ" وزیر کار سابق آمریکا طی یادداشتی از می نویسد، اولین مناظره ریاست جمهوری به همان اندازه که فکر می کردیم وحشتناک بود. به لطف وقفه های پی در پی و توهین های بی وقفه ترامپ به سختی توانستیم کلماتی از "جو بایدن" یا "کریس والاس" بشنویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

در اینجا به 6 لحظه از این مناظره می پردازیم:

,
 
,
, ,

1. ترامپ از پذیرش مسئولیت برتری جویان سفیدپوست خودداری کرد.

, 1. ترامپ از پذیرش مسئولیت برتری جویان سفیدپوست خودداری کرد.,

وی ادعاهای بی پایه و اساس خود را مبنی بر اینکه گروه های ضد فاشیست و سازمان دهندگان چپ گرا یکی از عوامل خشونت بودند تکرار کرد. این اظهارات خلافِ مطالعات متعدد و مقامات امنیت ملیِ خودِ او است.

,

خشونت مورد ادعای ترامپ بزرگترین تهدیدی نیست که کشور ما با آن مواجه نیست. پیش نویس اخیر گزارش ارزیابی تهدیدات وزارت امنیت میهن، برتری جویان سفیدپوست را پایدارترین و مهلک ترین تهدید برای امنیت ملی توصیف می کند.

,

2. بایدن و ترامپ خودِ واقعی شان را به ما نشان دادند.

, 2. بایدن و ترامپ خودِ واقعی شان را به ما نشان دادند.,

یکی از قدرتمندترین لحظات بایدن زمانی بود که درباره "بو" پسر مرحومش صحبت کرد. من در این لحظه مبهوت انسانیت خام او شدم. و پاسخ ترامپ چه بود؟ او با قطع کردن سخنان رقیب انتخاباتی خود، حملات مزخرف خود در مورد "هانتر" پسرِ دیگر بایدن را شروع کرد.

,

ترامپ عمق وجود خود را فاش کرد. او یک نارسیست (خودشیفته) بی رحم که هیچ احساسی به کسی جز خودش ندارد، است.

,

بایدن نیز خود را نشان داد. او انسان نجیبی است که درک می کند در این وضعیت، آمریکایی ها در همه جا عزیزان خود را از دست می دهند.

,

3. ترامپ از پاسخ دادن به سؤالات مربوط به اظهارنامه های مالیاتی طفره می رفت.

, 3. ترامپ از پاسخ دادن به سؤالات مربوط به اظهارنامه های مالیاتی طفره می رفت.,

ترامپ به مدت 4 سال وعده آزادسازی اظهارنامه های مالیاتی خود را داده، اما هرگز آن را پیگیری نکرده است. او حتی در شب مناظره نیز از پاسخ به سؤالات والاس درباره گزارش بمب گذاری در نیویورک تایمز که نشان می داد در سال 2016 فقط 750 دلار به مالیات فدرال پرداخت کرده طفره رفت. وقتی بایدن او را برای آزادسازی اظهارنامه های مالیاتی اش به چالش کشید تا مردم شاهد آن باشند، ترامپ گفت: "به محض تمام شدن، آن را خواهید دید."

,

اگر ترامپ داستان نیویورک تایمز را رد کند تنها کاری که باید انجام دهد آزادسازی داوطلبانه اظهارنامه های خود است. اما از این کار خودداری می کند و ما دقیقا دلیل آن را می دانیم.

,

4. ترامپ سوابق خود در نامزدهای قضایی را تبلیغ کرد، اما از بیان جزئیات صرفنظر نمود.

, 4. ترامپ سوابق خود در نامزدهای قضایی را تبلیغ کرد، اما از بیان جزئیات صرفنظر نمود.,

وقتی از آنها در مورد سوابق مربوطه سؤال شد، پاسخ های ترامپ اغراق آمیز و مزخرف بود. اما جنبه ای که از نظر او باید برجسته می شد تسلط وی بر دادگاه ها بود. او تاکنون 202 قاضی فدرال منصوب کرده و هیچ فرصتی را برای تعقیب بایدن از دست نداده است.

,

ترامپ از تسلط و نفوذ خود در دادگاه ها برای حمله به بایدن و ناتوانی اوباما در تأیید قضات استفاده کرد. چیزی که او نتوانست ذکر کند این بود که "میچ مک‌کانل" از تأیید نامزدهای قضایی اوباما خودداری کرد و پس از انتخاب ترامپ، قوانین تأیید را تغییر داد تا سنا از طریق تک تکِ انتخاب های ترامپ در اختیار جمهوری خواهان قرار بگیرد.

,

5. ترامپ از پذیرفتن مسئولیت تلفات سرسام آور کووید19 امتناع ورزید.

, 5. ترامپ از پذیرفتن مسئولیت تلفات سرسام آور کووید19 امتناع ورزید.,

ترامپ پاسخ خود به کووید19 را با پاسخ دولت اوباما و بایدن به آنفلوانزای خوکی مقایسه کرد. همه گیری آنفلوانزای خوکی در سال 2009 تقریبا جان 12500 آمریکایی را گرفت، اما کووید19 در دوران ترامپ تاکنون باعث مرگ 200 هزار نفر شده است.

,

ترامپ همچنین یک تئوری توطئه دیوانه وار دیگری را مطرح کرده و ادعا نمود که فرمانداران و شهرداران دموکرات همه چیز را تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری مسکوت نگه می دارند.

,

وقتی ترامپ گفت که این ویروس تقریبا هیچ کس را تحت تأثیر قرار نمی دهد، بایدن با صدها هزار آمریکایی که عزیزان خود را به خاطر کووید19 از دست داده اند همدردی کرد.

,

6. ترامپ به توطئه های غلط خود درباره رأی گیری از طریق پست اصرار ورزید.

, 6. ترامپ به توطئه های غلط خود درباره رأی گیری از طریق پست اصرار ورزید.,

ترامپ عملا هر یک از تئوری های خود در مورد دولت قبلی را دوباره به کار برد و دروغ های خود درباره رأی گیری از طریق پست را 2 برابر کرد. واقعیت این است که بنیاد راست گرای هِریتِج (Heritage) با آزمایش یک چارچوب زمانیِ 36 ساله دریافت که در میان بیش از 2 میلیارد رأی، تنها 1285 مورد تقلب معادل 0.0000007 درصد در صندوق های رأی صورت گرفته است.

,

خودِ ترامپ به همراه نزدیک به 12 مقام ارشد دولت قبلا از طریق پست رأی داده اند. ترامپ می داند که نمی تواند از طریق روند عادی دموکراتیک پیروز این میدان باشد و به همین دلیل است که به رأی گیری از طریق پست اعتماد ندارد و آن را تقلب می داند. بنابراین او می تواند زمینه را برای رقابت انتخاباتی فراهم کرده و ادعا کند که در صورت باخت، این رقابت نامشروع و غیر قانونی است.

,

پاسخ بایدن چیست؟ او مردم را به رأی دادن دعوت می کند.

,

آنچه ما دیدیم مناظره و مباحثه در مورد مشکلات و مسائل کشور نبود، بلکه یک رویارویی بین یک انسان نجیب و یک جامعه ستیزِ دروغگو بود که در صورت باختن از تعهد به انتقالِ مسالمت آمیزِ قدرت خودداری می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه