اخبار داغ

استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع):

افزایش نرخ سود بانکی ترمز رشد ارز و طلا را می‌کشد

افزایش نرخ سود بانکی ترمز رشد ارز و طلا را می‌کشد
ندری گفت: در شرایط کنونی که ارزش ریال لحظه‌به‌لحظه افت می‌کند بانک مرکزی باید نرخ سود بانکی را افزایش دهد تا نقدینگی از بازار سکه و ارز خارج شود.
[

به‌گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کامران ندری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به اینکه در شرایط کنونی افزایش نرخ سود بانکی می‌تواند موجب خروج نقدینگی از بازار ارز و سکه شود،گفت: وقتی میزان صادرات کشور به حداقل میزان ممکن رسیده است نمی‌توان از رشد نرخ ارز جلوگیری کرد زیرا ورود ارز به کشور با مشکلات متعددی روبروست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,

این استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) تصریح‌کرد: در سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۶ دولت نرخ سود بانکی را افزایش داد تا ورود سرمایه به بازارهای اقتصادی از مسکن گرفته تا خودرو و ارز و سکه به حداقل برسد اما در شرایط کنونی که دولت باید نرخ سود بانکی را رشد دهد تا از جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار ارز و طلا بکاهد چنین کاری را انجام نمی‌دهد.

,

وی افزود: عملکرد بانک مرکزی و دولت در شرایط حساس اقتصادی امروز نمره مردودی گرفته است زیرا بازار را به حال خود رها کرده است.

,

ندری اضافه‌کرد: دلیل امروز ریزش بورس این است که بازار سرمایه در ۳ ماه نخست امسال بیش از حد رشد کرد و در شرایط کنونی رشد قیمت در بازار ارز و طلا باید به اندازه‌ای باشد تا عقب ماندگی از بازار سرمایه جبران شود.

,

استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) افزود: امروز شاهد ترکیدن حباب در بازار سرمایه هستیم اما افزایش نرخ ارز و دلار ۳۰ هزار تومانی دیگر حباب ندارد زیرا از یک طرف شاهد اعمال تحریم‌های سنگین علیه کشور هستیم و از طرف دیگر میزان صادرات کالا از کشور و بازگشت ارز به ایران به حداقل ممکن رسیده است.

,

ندری تصریح کرد: بانک مرکزی می‌تواند به عنوان یک ناجی مهم عمل کند و با افزایش مجدد نرخ سود بانکی زمینه را برای ورود نقدینگی به بانک‌ها فراهم کند تا شاهد کاهش نسبی نرخ ارز و طلا باشیم هرچند نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که میزان ارز وارداتی به کشور همچنان در پایین‌ترین میزان ممکن است.

,

انتهای پیام/* 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه