اخبار داغ

در واکنش به تصویب کلیات یک طرح در مجلس عنوان شد؛‌

توضیحات نوبخت درباره علت مخالفت دولت با طرح تأمین کالاهای اساسی

توضیحات نوبخت درباره علت مخالفت دولت با طرح تأمین کالاهای اساسی
رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره علت مخالفت دولت با طرح تأمین کالاهای اساسی که کلیات آن در مجلس تصویب شده است، توضیحاتی ارائه داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره علت مخالفت دولت با طرح تأمین کالاهای اساسی اظهار کرد: علت مخالفت دولت با این طرح به خاطر منابع مالی‌ای است که از سوی نمایندگان مجلس مشخص شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

منابع مالی طرح تأمین کالاهای اساسی از تبصره ۱۴ است

,

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد‌ه‌اند که منابع مالی طرح تأمین کالاهای اسلامی از محل تبصره ۱۴ که مربوط به واریز بسته کمک‌معیشتی خانوار است، تأمین شود؛ درصورتی‌که دولت در تأمین منابع مالی آخرین بسته کمک‌معیشتی خانوار که واریز شد، مجبور بود از خزانه وام بگیرد؛ زیرا در شراط کرونا میزان مصرف بنزین تقلیل پیدا کرده و صادرات ما با مشکل مواجه است، پس دولت در تأمین همین بسته کمک‌معیشتی هم با مشکلاتی روبه‌رو است.

,

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: با نمایندگان مذاکراتی صورت گرفته تا منابع مطمئنی را برای تأمین اعتبار طرح تأمین کالاهای اساسی پیدا کنیم که مثلاً در نظر گرفته شده بخشی از اموال دولت به تأمین‌ منابع این طرح مشخص و اختصاص یابد؛ چون در صورت اجرای این طرح دولت موظف است حتی بدون یک روز تأخیر مبالغ در نظر گرفته‌شده را به حساب سرپرست خانوارها واریز کند؛ لذا نمی‌توان اجرای آن را به یک منبع مالی غیرمطمئن منوط کرد.

,

تفاوت بودجه ۱۴۰۰ با بودجه ۱۳۹۹

,

نوبخت درباره ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۰ گفت: بودجه سال آینده معطوف به اصلاح ساختار در دو بخش شده است که این دو بخش شامل درآمدهای پایدار و هزینه‌های کارا است؛ بنابراین دولت تلاش می‌کند با هماهنگی مجلس بتواند برای بودجه ۱۴۰۰ بخش اعظمی از منابع و مصارف را نسبت به سال‌های گذشته متفاوت سازد و در صورت تحقق این موضوع قطعاً این روند برای بودجه سال‌های آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه