اخبار داغ

تاتو به قمیت جان!

فعالیت زیرزمینی آرایشگاه های زنانه یزد در اوج کرونا!/آرایشگاه‌های زنانه متخلف لغو مجوز دائم می‌شوند

فعالیت زیرزمینی آرایشگاه های زنانه یزد در اوج کرونا!/آرایشگاه‌های زنانه متخلف لغو مجوز دائم می‌شوند
متاسفانه بسیاری از مراکز آرایشگاهی یزد به طور زیرزمینی و در منازل تاتو را انجام می دهند که نظارتی هم نمی توان بر روی ان داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش یزدرسا، آرایشگاه های زنانه این روزها که حرفی در میان مشاغل  دارند و جای خود را در بین زنان جامعه بازکرده اند همیشه با حواشی زیادی روبرو بوده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

این روزها بنا به دلایل مختلف آرایشگاه های زنانه بیشترانکه به حرفه آرایشگری بپردازند وارد برخی کارهای جنبی مانند تتو، هاشور و آرایش دائم شده اند که خوب هم تقاضای ان زیاد است و هم درآمد خوبی را عاید آن ها می کند.

,

با شیوع ویروس کرونا، یکی از صنوفی که مدت زیادی را با تعطیلی روبرو شد همین صنف آرایشگاه ها زنانه بود چراکه بنا به شرایط ارتباط با مشتری و اقداماتی که صورت می گیرد این محل ها می توانند یکی از تهدیدهای جدی سلامت مردم به حساب بیایند.

,

, ,

هر چند پس از مدتی آرایشگاه های زنانه با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز به ادامه فعالیت شدند اما بسیاری از فعالیت ها مانند تاتو ممنوع اعلام شد اما با توجه به تقاضای بالای مشتریان و درامدی که این قیبل کارها برای آرایشگاه ها دارند کمی بعید به نظر می رسد که بتوانند از انجام ان چشم بپوشانند.

,

*** هیچ آرایشگاهی حق تاتو ندارد

, *** هیچ آرایشگاهی حق تاتو ندارد, *** هیچ آرایشگاهی حق تاتو ندارد,

رضیه مکتبی رئیس اتحادیه آرایشگاه های زنانه استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه همه آرایشگاه های زنانه مجاز به انجام اقدماتی چون هاشور و تاتو نیستند اظهار کرد: انجام تاتو و آرایش های دائم تنها توسط آرایشگاه های درجه یک زنانه امکان پذیر است اما در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام هرگونه تتو و یا اقداماتی از این دست ممنوع اعلام شده است.

,

, ,

مکتبی افزود: تا دستور بعدی ستاد ملی کرونا، هیچ آرایشگاهی حق تاتو ندارد و فعلا انجام آن بر خلاف پروتکل های بهداشتی است که می تواند هم برای آرایشگاه و هم مشتری تبعاتی را به دنبال داشته باشد.

,

***فعالیت زیرزمینی ارایشگاه های زنانه یزد در اوج کرونا!

, ***فعالیت زیرزمینی ارایشگاه های زنانه یزد در اوج کرونا!, ***فعالیت زیرزمینی ارایشگاه های زنانه یزد در اوج کرونا!,

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل تقاضای بالا، بسیاری از مراکز آرایشگاهی به طور زیرزمینی و در منازل تاتو را انجام می دهند که نظارتی نمی توان بر روی ان داشت.

,

, ,

رئیس اتحادیه آرایشگاه های زنانه استان یزد با بیان اینکه قطعا ممنوعیت تاتو در شرایط خطرناک کرونایی برای حفظ سلامتی بانوان است گفت: هر چند مراکز بهداشت نظارت خود را بر روی آرایشگاه ها انجام می دهند اما متاسفانه واقعیت ان است که این سری اقدامات به صورت مخفیانه و بدون هیچ تغیری در حال انجام است و اگر همین کار با جدیت رعایت پروتکل ها در سالن ها زیبایی انجام شود لااقل نظارت بر نحوه فعالیت ان ها بیشتر خواهد بود.

,

برای پرس و جوی بیشتر از وضعیت نظارت بر آرایشگاه های زنانه و چگونگی برخورد با آرایشگاه های متخلف به سراغ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد رفتیم.

, برای پرس و جوی بیشتر از وضعیت نظارت بر آرایشگاه های زنانه و چگونگی برخورد با آرایشگاه های متخلف به سراغ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد رفتیم.,

*** نظارتی هر روزه بر عملکرد  آرایشگاه های زنانه امکان پذیر نیست

, *** نظارتی هر روزه بر عملکرد  آرایشگاه های زنانه امکان پذیر نیست, *** نظارتی هر روزه بر عملکرد  آرایشگاه های زنانه امکان پذیر نیست,

محمدرضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا اظهار کرد: با توجه به ظرفیت نیروی انسانی مراکز بهداشت استان یزد نظارتی دائم و هر روزه بر روی عملکرد  آرایشگاه های زنانه امکان پذیر نیست اما تا حد امکان نظارت وجود دارد.

,

دهقانی با بیان اینکه ممنوعیت برخی اقدامات در آرایشگاه های زنانه دستور ستاد ملی مقابله با کروناست تصریح کرد: متاسفانه با ممنوعیت برخی اقدامات در آرایشگاه های زنانه، برخی به صورت مخفیانه و زیرزمینی این اقدمات را انجام می دهند که در این خصوص فقط می توانیم منتظر گزارشات مردمی باشیم.

,

, ,

***آموزش مردم بهتر از نق زدن برای لغو برخی محدودیت هاست

, ***آموزش مردم بهتر از نق زدن برای لغو برخی محدودیت هاست, ***آموزش مردم بهتر از نق زدن برای لغو برخی محدودیت هاست,

وی با عنوان اینکه لغو ممنوعیت تاتو و آرایش های دائم منوط به بهتر شدن اوضاع کرونایی کشور است  ابراز کرد: اگر وضعیت استان از لحاظ کرونایی به رنگ زرد برگردد می توان دستور لغو ممنوعیت این اقدامات را با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی صادر کرد وگرنه همین وضعیت ادامه خواهد داشت.

,

دهقانی افزود: بدون تعارف بیشتر از انکه روی  لغو برخی اقدامات تاکید می شود باید به کمک رسانه ها روی آموزش مردم توجه شود چراکه این اقدام هم مانند مراسم عروسی و مجالس عزا در شیوع ویروس کرونا در رده شانس بالا قرار دارد.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد  ادامه داد: این انتقاد وجود دارد که با بسته شدن سالن های پذیرایی، عده ای در خانه مجلس عروسی برپا می کنند و برای جلوگیری از این کار سالن ها باید باز باشند اما حقیقت این است که فرهنگ مردم باید به سمتی برود که لااقل تا بهتر شدن شرایط موارد بهداشتی را رعایت کنند.

,

*** بانوان بدانند چه خطراتی در آرایشگاه تهدیدشان می کند از تاتوخودداری می کنند

, *** بانوان بدانند چه خطراتی در آرایشگاه تهدیدشان می کند از تاتوخودداری می کنند, *** بانوان بدانند چه خطراتی در آرایشگاه تهدیدشان می کند از تاتوخودداری می کنند,

دهقانی اذعان کرد: بانوان یزدی باید به این نتیجه برسند که برای حفظ سلامتی و جان خودشان، برای یک مدت از تاتو کردن و چنین اقداماتی خودداری کنند و بدانند برای یک مجلس عروسی در یزد 25  نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد 8نفر ان ها راهی بیمارستان شدند و دو نفرشان هم اکنون در وضعیت وخیم قرار دارند.

,

, ,

وی تاکید کرد: بانوان اگر بدانند چه خطراتی در آرایشگاه ها ان ها را تهدید می کند مطمئنا از اصرار بر برخی کارها خودداری می کردند.

,

***لغو مجوز دائم؛ در انتظار آرایشگاه های زنانه متخلف استان یزد

, ***لغو مجوز دائم؛ در انتظار آرایشگاه های زنانه متخلف استان یزد, ***لغو مجوز دائم؛ در انتظار آرایشگاه های زنانه متخلف استان یزد,

دهقانی با اشاره به تشکیل تیم های همیار سلامت خاطرنشان کرد: تیم های همیارسلامت که در بخش های مختلف درمانی و بهداشتی تشکیل شده است باید در این زمینه ها هم یاری رسان باشند و در ارائه گزارش تخلفات به مراکز بهداشت و سلامت کمک کنند.

,

وی در پایان گفت: اگر هم متوجه تخلفی در این خصوص شویم که آرایشگاهی بصورت زیرزمینی اقدام به تاتو و این دست موارد می کند چون پای سلامت مردم در میان است بدون هیچ تعارفی مجوز ان را بصورت دائم لغو می کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه