اخبار داغ

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان خبر داد؛

برگزاری جشنواره نهضت جوانان مسئله محور با عنوان «دومین جشنواره نجم»

برگزاری جشنواره نهضت جوانان مسئله محور با عنوان «دومین جشنواره نجم»
حمید پورحسینی گفت: جشنواره نهضت جوانان مسئله محور «دومین جشنواره نجم» با هدف ایجاد بستری برای ارائه دستاوردهای دانشجویان و طلاب کشور توسط بسیج دانشجویی برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید حسین پور، مسئول بسیج دانشجویی استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، نهضت مسأله محوری و نقش آفرینی تخصصی، حرکتی منسجم، هدفمند و عالمانه را در راستای حل مسائل جامعه دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی گفت: رویداد و جشنواره نجم یکی از بسترهای ارائه دستاوردهای هسته‌های مسئله محور دانشجویان و طلاب است که در این نهضت قدم نهاده اند. در همین راستا وجه نام گذاری «نجم» نیز مشخص می شود. نجم مخفف نهضت جوانان مسأله محور است.

,

حسین پور اضافه کرد: رویداد و جشنواره نجم علاوه بر اینکه دستاورد هسته های مسأله محور را به نمایش عموم مردم و خصوصا مسئولین و متولیان امور کشور می رساند و حمایت حامیان مختلف را برای هسته ها جذب می کند، دوره‌ها و کارگاه های توانمندسازی پیرامون موضوعات عمومی و تخصصی مسأله محوری را به منظور هدایت و راهبری هسته ها برگزار می نماید.

,

وی افزود: در صورتی که هسته های مسئله محور استان همدان در رقابت با هسته های شرکت کننده از سایر استان ها برگزیده شوند علاوه بر دریافت جایزه نقدی و تندیس جشنواره امکان استفاده از خدمات مجتمع نجم از جمله امتیاز حضور در غرفه در قلب تهران را خواهند داشت تا بتوانند از این طریق دستاورد های خود را در حضور مسئولین رده بالای کشوری ارائه کنند.

,

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان مطالبه‌گری، گفتمان سازی و جریان سازی، فرهنگ، هنر و رسانه، پنل های تخصصی، خدمات اجتماعی پژوهش، نوآوری و فناوری، تربیت، آموزش و تشکیلات سازی را از محورهای این جشنواره دانست.

,

حسین پور در ادامه گفت: ثبت نام اولیه در بازه زمانی ۱ تا ۲۰ مهر ماه می باشد. و باید به صورت گروهی باشد ( حداقل دو نفر) وشرکت کنندگان باید از بین دانشجویان ، فارغ التحصیلان، طلاب و یا ادوار باشند. نکته قابل توجه اینکه هسته ها در صورت داشتن معرفی نامه از ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان از تخفیفات ویژه بهره مند خواهند شد. همچنین مدارک مربوط به هسته باید کامل باشد اعم از نام هسته اعضا و نوع هسته.

,

وی تاکید کرد: شرایط و ویژگیهای هسته ها عبارت است از اینکه موضوع هسته مورد نظر باید عملیاتی باشد نه صرفاً یک ایده. همچنین ایده و طرح هسته باید خلاقانه باشد و مسئله هسته باید اثربخشی لازم را داشته باشد یعنی یک مشکل مهم را حل کند. در فرایند راستی آزمایی بر اساس شاخصه های ذکر شده برای هسته های منتخب مجوز ورود و شرکت در جشنواره صادر خواهد شد.

,

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان با اشاره به اینکه هر کدام از تیم ها باید گزارشی از فعالیت خود را در هنگام ثبت نام برای جشنواره ارسال نمایند، گفت: هسته های پذیرفته شده میبایست اطلاعات تکمیلی خود را اعم از (عکس و فیلم و…) پس از پذیرش مرحله راستی آزمایی برای جشنواره ارسال نمایند.

,

وی تاکید کرد: شرکت در دوره توانمند سازی الزامی است (به صورت حضوری و مجازی ) به استثنا هسته هایی که توسط مسئول پنل تایید میشود . هسته ها میتوانند در این دوره از اساتید تخصصی در حوزه مسئله خود بهره مند شوند. بدیهی است هسته هایی می‌توانند در جشنواره حضور یابند که گواهی پایان دوره توانمندسازی را از مسئول پنل دریافت کرده باشند.

,

به گزارش عصر همدان، لازم به ذکر است شرکت کنندگان باید تا پایان روز اختتامیه و اعلام نتایج حضور داشته باشند. قالب و نحوه ارائه هسته ها باید در چارچوب و ساختارهای تعیین شده از سوی جشنواره باشد و پس از اعلام نتایج هسته ها فرصت اعتراض به نتایج را دارند.

,

هزینه های مورد نیاز برای تجهیز غرفه ها از سوی جشنواره تامین می شود و جایزه هسته اول ۲۰ میلیون، جایزه هسته دوم ۱۰ میلیون، جایزه هسته سوم ۵ میلیون، جایزه منتخب مردمی ۲۰ میلیون می باشد و در پایان جشنواره به تمامی هسته ها گواهی حضور در جشنواره اعطا می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه